• goatess82

Vi som går ner i vikt med shapeup!

ojoj, trodde jag gått upp 2 kilo minst på helgens konstanta utemat och godism en det var ett kilo upp och det är borta idag, så det var nog mest vätska.. fast jag gick nog ganska mycket (vi var på gekås=)).
    Sprang 3 kilometer igår, är sjukt nöjd med mig själv och så styrkepass efteråt, samma idag och så vila eller bara promenad på onsdag blir et nog.
    Trist att badhuset är stängt nu för sommaren och inte kan man simma i sjön heller!

Välkommen TRE E=)

• goatess82

Nu har jag gått ner 2 kilo mer än det från början var planerat, känner mig mer bekväm här faktiskt, har BMI på 21 nu och det känns bra!!

Vad duktiga ni är allesammans, hejaheja!!

• goatess82
    Solstråle0001 skrev 2012-06-27 13:13:36 följande:
    Goatess: härligt! Hur mycket har du gått ner?
    35 kilo på ett år nu, 10 kilo med hjälp av appen=)
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-28 07:06:31 följande:
    Goatess: då är vi ganska lika. Har oxå gått ner ca 30 kg o de sista 10 med appen :) hoppas på samma resultat som dig, mer ner än vad jag tänkt... Gick i mål i söndags o häromdagen var det nästa ett kg mer ner. Men mensen är på intågande o det känns!

Jag är en sån som aldrig lagt märket till sånt innan, men nu 10kg lättare än innan grav, så märker jag det.

Känner mig lite löjlig, men har börjat fundera på vad jag ska ha på mig nästa vecka. Jag ska ner till mamma o pappa o hälsa på, ett tag sen vi träffades o jag vill se så smal ut som möjligt. Vill ju att de ska se att jag har gått ner :)
    vad kul, riktigt bra kämpat=) som sista 5 har varit riktigt envisa, nu tror jag det sista måste tränas i form för magen puttar hur lite jag än väger, eller också får jag inse att jag ser ut så helt enkelt, men när jag har ätit mycket kolhydrater eller har mens period är det defentivt värre ja!

Nej du är inte löjlig, det känns så sjukt bra när man får lite feedback för allt jobb man gör. dom som bor med en ser inte resultatet på samma sätt som andra!

Idag och imorgon blir det hårdträning för jag är sjukt sugen på filmkväll med godis till helgen, så det blir lätt lunch på lördag, haha.. galet men så är det=)
  • goatess82
    Girle skrev 2012-06-28 21:46:12 följande:
    Sommarnatt o goatess: wow, 30 kilo minus. Riktigt, riktigt imponerande tjejer! Här ligger jag stadigt på målvikten och sambo o föräldrar börjar äntligen reagera och säga att jag ser så smal och vältränad ut. Wihooo! Jag märker att jag orkar mkt mer på träningen oxå, jag orkar köra hela pass. Är så glad över att jag äntligen fattat hur bra jag mår när jag prioriterar min kropp och hälsa!
    tack, en nyfiken fråga, men är det du som har en bakblogg??
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-28 22:26:11 följande:
    Girle: fast måste ju tillägga att typ 20 av de 30 är gravkg, där det mesta försvunnit längs vägen helt av sig själv. Hade bara två kvar när jag satte igång. Så jag säger -11 o typ 8kg lättare än innan grav o det är egentligen de där 8 som är de viktiga

Beställde ett par jeans förra helgen o tyckte jag tog i med stl (har aldrig haft så små jeans innan) fick dem idag o de var förstora retur o en ännu mindre stl är beställd :D jag hoppar lite av lycka, för det måste betyda att jag är smal även om jag inte ser det
    vi är sjukt lika i både tänk och vikt, jag får gå och dra upp min byxor hela tiden men jag ser inte riktigt att jag är smal, mest på grund av att jag stirrar mig blind på magen min, har kört core och situps på pilatesboll men än har det inte givit nått, eller jo jag har riktigt snygga magmuskler men det döljs av putmagen.. få ge ner och kolla om jag ev har delade eller nått... eller också inse att jag ser ut som ett litet päron =)

jag har också grav kilon, lyckades jobba upp mig till 90 kilo under grav och på mina 163 cm så var jag, hrm stor, dock så har det runnit av i början, det är dom sista 10 som har varit riktigt envisa.. appen hjälper massor och även min kolhydratsfattiga diet, inte lchf för jag äter inte massa fett utan mer grönt istället
  • goatess82
    Girle skrev 2012-06-29 07:43:36 följande:
    Goatess: jag bloggar om bland annat bakning på lifestyleblogs.se/girle. Är det den bloggen du menar?

Sommarnatt: jag fick göra detsamma fast med en kjol. Nu är en stl S på väg hem till mig. Jag har ALDRIG haft s i underdelar förut!
    ja det är du som även är med på viktorias matplatsen, kände igen ditt alias där men man vet ju aldrig, vad kul=)
    Sommarnatt10 skrev 2012-06-29 08:17:43 följande:
    Giatess: situps har jag hört är värdelöst, planka är det som gäller. El det kanske bara är när magmusklerna är delade det är mina :/ ska köra igång med planka ordentligt efter nästa besök hos naprapaten o hoppas på bra resultat!
    ja men det är mycket mer effektivt med bollen också, men ska nog köra mer plankan och se, det kan man ju öven göra hemma!
    är plankan bra om man har delade magmuskler och vart kollar man upp sådant??
  • goatess82
    sassus skrev 2012-06-29 09:56:01 följande:
    Nu när det är fredag och allt, vad ska ni äta för smaskigt i kväll? Tänker främst på mat. Har idetorka vanligtvis när det kommer till att komma på maträtter, och nu är det ju ännu svårare.
    idag är vi klassisk tacos=)

jag är 164 och väger 55 kilo har ett BMI på 21 vill nog ligga här kanske gå ner till 54!
    sassus skrev 2012-06-29 12:57:57 följande:
    Nu njuter jag av en piggelin efter maten. Bara 50 kcal ju
    Nice, höll på och dö när jag såg vad en magnum innehöll, har slutat ätit dom nu =P

åhh kräftor är sååå gott, kanske skulle anordna en kräftskiva.. eller åka en räk/kräft båt=)
  • goatess82
    bonsai skrev 2012-06-30 20:13:46 följande:
    Ska nog ge mig på plankan också. Har problem med en axel som varit ur led två gånger så jag får se om den orkar det. För övrigt dör jag nog ändå:)
    uscha, låter inget vidare!
  • goatess82

Lchf handlar om att få i sig så lite e-ämnen som möjligt! och enbart kött med högt köttinnehåll och mycket bra produkter, utsluta så mycket kohydrater som möjligt efter som det är det som binder fettet och sen äta höga mängder fett för att kroppen inte ska ställa in sig på svält och lagra utan göra sig av med överskottet, det "rinner" av en så att säga.

Själv kör jag enbart lowcarb diet, äter inte pasta,ris, potatis eller andra rotfrukter, inte bröd eller sådant heller. det jag dock äter är allbran flingor annars kraschar min mage totalt!
    Skulle bara kännas sjukt och slicka i sig 3 dl grädde till frukost och bre fet smör på allt.. blää!, älskar frukt också och har aldrig gått upp i vikt när jag ätit av det.

Har i en vecka nu har utan kontroll ätit allt man inte ska.. men jag kände att jag behövde det, har kämpat så mycket med vikten.. avslutade med en olearys burger och en lyxshake på max igår och nu börjar träningen för fullt igen.. hoppas orken håller i sig.. snacka om att motion är en färskvara.. höll seriöst på att dö på motionsbandet idag!

• goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-07-08 20:20:40 följande:
    Sorry får skylla på endast tre timmars sömn i natt. Du loggar in på runkeepers hemsida. Längd hittade jag inte, men vikt kan man iaf fylla i.

Denna helg räknar jag inte alls! Min lillebror gifte sig igår så det har ätits en hel del :) men jag njuter o i morgon är det promenader som gäller igen! O jag började faktiskt lördagen med drygt 4km löpning *stolt* o jag är ju egentligen i mål...
    4 km löpning är sjukt bra, du måste väll typ bränna 700 kalo på det?
  • goatess82
    bonsai skrev 2012-07-09 07:44:29 följande:
    Goatess: för mig funkar det att äta av allt. Skulle nog dö av sorg om jag var tvungen att ta bort potatis framför allt. I brödväg äter jag nästan bara knäckebröd. Personligen tror jag inte på att ta bort saker ur kostcirkeln om man inte har en medicinsk orsak:) mitt motto är lagom av allt. Lchf och gi är absolut inget alternativ för mig. Båda dom dieterna är ju en livsstil och jag undrar vad som händer med dom som börjar äta kolhydrater igen när dom gått ner sin vikt? Måste ju vara så att dom går upp i vikt igen? Kan ju inte tänka mig att alla håller fast resten av livet med dom här dieterna.
    haha, trodde jag också men det är sjukt gott och göra gratänger med broccoli och blomkål och ostsåser.. ostgratinerad tomatskivor och ha som substitut istället te.x!
    Sen äter jag pasta ibland men då bara fullkorn, har testat äta vanlig pasta en gång och höll på och kräkas så man avvänjer sig väldigt fort.
    plockar det bästa från både gi och lchf recept men tror som sagt inte på att hälla i sig fett och bara leva på kött, min tallrik är 70 procent grönt och resten kött med tillbehör.

Dock så tror jag på att hålla högra kvalitet på det jag äter, närproducerat, nyckelhålsmärk och krav och så lite e-ämnen som möjligt, kräsen på kött och hur mycket procent det är i också, och köper bara svenskt kött!

Men jag tycker det är jättesunt som du tänker, många som bara ändrar  kost och så rör dom sig inget.. helt fel väg att gå, träna mera först och så ändra kosten ev sen!
  • goatess82

hej hopp, vad duktiga ni är, här håller jag mig vid min slutvikt, men pendlar upp och ner hela tiden runt den, jobbigt med perioder av nästan hetsätning och så sallad och hårdträning i perioder.. ska försöka balansera upp det, me en vecka innan min mens märker jag en markant ökning av godissug och även om jag böjer och äter choklad så blir jag sen sugen på chips.. och skulle jag då äta chips så blir det istället glass.. hate it.. !!!

vägde 55.6 i fredags och efter en hetshelg väger jag nu 57.3.. tråkigt =/  

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!