Vi som går ner i vikt med shapeup!
Elin: usch vad ledsamt! Beklagar vad som hänt! Kram
Elin: usch vad ledsamt! Beklagar vad som hänt! Kram
Nu på min semester (som precis börjat)siktar jag på 1938 kcal vilket är den vikten jag ska äta för att bibehålla vikten. Då gör det inget om jag syndar lite, får inga röda staplar förhoppningsvis förutom igår då jag syndade rejält då jag firade in semestern.
Är inte så insatt i lchf tycker det låter lyxigt att äta feta såser, nötter och ost. Men samtidigt älskar jag ju potatis, godis och bröd så det skulle inte funka för mig. Försöker istället tänka på att äta långsamma kolhydrater och lagom med fett. Fast ibland syndar jag rejält fast det har funkat hitintills förutom en vecka då jag inte räknade alla och då gick jag upp.
Kan säga att mördarsnigeljakt kan funka mot godissug och det ger även lite motion. Fy vad äckliga de är. Plockade en halv glasslåda ute i trädgården och gissa om jag är sugen på att äta nåt mer idag? Kräks
Ja riktiga tjockisar är endel i alla fall
Är det nån mer än jag som har svårt att låta bli barnens rester? Har svårt för att slänga ostmackor med smör på
Att det kan vara så gott... Konstigt...
Det var lite jobbigt förut för inga kläder passar längre... Alla kläder är för stora även sånt jag köpte för två månader sedan då jag redan gått ner mycket. Trist och dyrt men fy fan vad stolt jag är över mig själv!!!! Måtte jag bara klara av att hålla vikten också...
Kattdamen:
Oj jag syndade visst rejält nu... Men jag har varit ganska nyttig de senaste veckorna så det borde ju jämna ut dig...
Bonsai: äter också mycket potatis! Skulle aldrig klara mig utan det. Samtidigt tycker jag att det mättar bättre än pasta och ris.
Låter gott! En sak som är bra med appen är ju att man kan skriva in i förväg vad man ska äta så vet man om man behöver skippa mellanmål eller om man har "råd" att unna sig nåt!
Själv tryckte jag i mig två ostmackor med smör när barnen åt mellanmål. Hade tänkt unna mig nåt glas vin sen får se om det går ihop.