• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

[quote=64126233][quote-nick]wildlife skrev 2012-03-23 07:23:52 följande:[/quote-nick]Jag har gått upp 500 gr [/ Ojdå! Det blir säkert bättre vid nästa invägning! Du kanske har byggt muskler? Själv har jag blivit lurad av appen ända sen jag började att ett glas lättmjölk är 2 kalorier när det faktiskt ligger på 80!! Inte ok! Jag har alltså dragit över på kalorierna varje dag med ca 160 kalorier! Grrrr vad arg jag blir! Nu extra kollar jag allt mot dreamfix!

• bonsai

Jag vet. Jag hittade lättmjölk i appen där det står att 1 glas var 2 kalorier. Jag har aldrig vägt eller mätt upp mjölken men häromdagen upptäckte jag att om jag vägde mjölken kom en HELT annan kalori mängd upp. Dreamfix är en kaloriräknare på nätet. Om ni undrar på tex chips på skriver ni kaloriräknare chips på Google o då finns dreamfix sidan med massor med saker. Litar mer på den, så ibland dubbel kollar jag där.

• bonsai

Jag äter också godis eller chips men skriver allt i appen. Hur gör ni?

• bonsai

Jag har bestämt mig! Idag ska jag unna mig allt jag vill ha. Jag har hållt stenhårt på kalorierna i över en månad nu o idag vill jag bara njuta. En dag i månaden kan man väl få det?

• bonsai

Här har det blivit många extra kalorier idag. I morgon blir det som vanligt igen. Man kan inte ha kul varje dag!

• bonsai

Absolut men jag måste vara försiktig så jag inte hamnar tillbaka där jag var. Man har ju alltid en bra ursäkt att äta något gott;)

• bonsai

Hmm inte bra! Min sambo är inte heller så hjälpsam. Han äter glass nästan varje kväll. Men nu i halsont tider finns det ju inget som lindrar bättre än isglass.

• bonsai
    Lurifixen skrev 2012-03-24 09:05:25 följande:
    Gick in med 88kg i Fredags förra veckan. Var onyttig hela helgen, så i Tisdags drog jag igång.  Promenader och äta rätt ( har fuskat med en kebabtallrik en dag, dock inom kalorimängden) Igår vägde jag 86.2 tänkte att det nog var för att jag inget ätit än då. IDag väger jag 86.1-86.2 Så troligen har jag väl gått ner nästan 1.8 kg på EN vecka   Så jädrans glad! Så otroligt glad.. Vilken bra start. 

Grattis! Visst är det skönt! Själv tog jag på mig ett par jeans idag som jag inte har kommit sen jag köpte dom! Detta trots fusket igår!
  • bonsai

Välkommen Anna! Visst har vi trevligt här:) skönt med sju veckor! Tänk om jag hade gjort nåt åt situationen för så många kg sen:) nåja, jag är i alla fall på väg!

• bonsai

Ingen fara! Kul med lite läsning tycker jag! Idag fick jag på mig mina jeans ju! Dom är ju lite slappa nu! Tittade på gamla bilder på min normal vikt för 6 år sen.. Kanske lite väl smal på en del bilder men det var ju så lätt med kläder!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!