Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag hade tänkt klippa gräset men så kom de en regnskur så blir inget med det :( får nog bli en liten promenad istället.

• Sommarnatt10

Skönt med gäster som vill promenera. Har haft folk hemma hela dagen o var lite orolig för kalorierna. Men eftermiddagen föreslog de en promenad o det blev drygt 4km skönt. Tillsammans med pw på morgonen så har det blivit nästan en mil idag. Gött :) så trots ge ma o efterrätt så klarar jag mig )

• Sommarnatt10

Någon som vet hur snabbt kroppen ställer om till svält? Idag har det blivit jätte tokigt med mat. Bara frukost o sen middag :( några små godisbitar mitt på dagen för att få i mig nått... Jag som skulle vilja kicka kroppen så jag går ner lite mer till nästa helg känner att jag nog har fastnat lite :(

• Sommarnatt10
    MissNewIdentity skrev 2012-05-18 17:54:03 följande:
    Jag kör med periodisk fasta och när jag läste på om det så läste jag att det tar misnt 72 timmar innan kroppen ställer om till "svältläge", kan försöka leta upp källan till dig senare men jag hinner inte just nu.
    Gör om, gör rätt.

Det är lugnt. Klara mig utan källa... Blev bara orolig att denna knasdag skulle sabbat något.. Men då klarar jag mig nog. :)
    Blöjor111111 skrev 2012-05-18 18:40:14 följande:
    Varför ska du svälta? Vill du gå ner i vikt ät lite men var 3 timma. Om du svälter och sedan äter kommer din kropp att suga åt sig varenda kalori och lagra det (bukfett t.ex.) för i fall det blir brist på mat igen. Dessutom kan gifter komma i blodomlopp som har fastnat i fett vid svält eftersom kroppen tar energi från det lagrade fettet. NEJ gör inte så mot din kropp. Kroppen förtjänar inte stryk. Du klarar det, viktigast att du äter. Äter man inte mår man inte bra och blir en elak häxa som ser allt negativt.

Ja alltså i vanliga fall, äter jag var tredje timme o håller mig på 1200 kalorier enligt vad appen rekomenderat. Men idag gjorde vi en liten utflykt som blev hela dagen. Det var inte alls planerat så. Jag vet att kroppen går in på svältläge o att det får motsatt effekt, därav min fråga. Har inte mått bra idag, grym huvudvärk o det beror garanterat på matbrist. Det där med att jag ville kicka igång kroppen hade inte med dagen att göra mer än att jag var orolig att denna skitdag (matmessigt) skulle sabba det. Någon som har nått bra tipps på hur jag får lite extra fart på kroppen???
  • Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-05-19 18:26:47 följande:
    Nu förstår jag knappt något. Åt en hel kycklingklubba med skinn. Vägde aldrig den men den innehåller jo mycket ben. Hur många kalorier har jag ätit? Jag borde ha vägt den innan och sedan tagit minus på resterna. Någon som vet? ShapeUp säger att en bit är runt 69 kcal men vad är en bit av en klubba?

Jag hade nog tänkt att det är en kycklingklubba. Det du åt. Sen om det är rätt det har jag ingen aning om...
  • Sommarnatt10
    Jooosie skrev 2012-05-20 22:16:24 följande:
    Det går vääääldigt långsamt här nu. :( Har legat stilla på ca. -5,5 kilo i säkert två veckor. Vet inte om det är en viktplatå, eller om jag helt enkelt börjat unna mig för mycket. Jag håller mig dock inom min kcal-budget. Överskrider den max en dag i veckan och då med kanske + 200 till 400 kcal. Ska man behöva minska kalorierna ytterligare? Jag har ställt in att jag vill gå ner 0,5 kg i veckan och får då äta omkring 1370 kcal så lite utrymme finns det ju..

Jag är i samma sits. Denna veckan har det inte hänt nått :( Dock inställt på -1 o får äta 1200. Håller mig oxå inom gränsen. Jag fixar inte platåer :( idag känns det som jag lika gärna kan skita i det här. Hjälper ju inte att anstränga sig. hade så gärna varit nere på 70 till helgen men det lär inte hända. Kan man göra något för att kicka igång det hela igen, tips??? Bara det blir lite minus så att man iaf ser att det fungerar.
  • Sommarnatt10

Lovebuz: grattis :)

Girle skrev 2012-05-21 07:53:22 följande:
    Jag tycker också att den här tråden är väldigt peppande! Högt till tak, bra stämning och så känns det som om vi gläds åt varandra. Sommarnatt: jag har ingen superlösning men dricker du ordentligt? Se till att få i dig din vattenranson så att du kan kissa ut slaggprodukterna. Testa att vara extra noga med att äta på regelbundna tider och testa att ta bort så mkt mejeriprodukter som möjligt (det brukar ju vara lösningen när man äter Lchf).

Nja det kan nog vara si o så med det. Har alltid haft problem med att dricka ordentligt o tycker nu att jag dricker mycket. Men kan säkert bli ännu bättre på att få i mig vatten....regelbundet äter jag redan.. Äter när min knodd äter o han äter ju regelbundet :) möjligt att jag missar ett mål på kvällen när han har somnat. Ska kika på det. När äter ni sista målet??? Oj ta bort mejeriprodukter. Hmm det äter jag ju en hel del av, börjar dagen med joggy o keso. O gärna keso, makrill o ägg till lunch. Tips på annat att äta till frukost. Funderade själv på att temporärt dra ner på kolhydrater, men det kanske inte är något alternativ då...
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-21 10:31:23 följande:
    Sommarnatt: jag är också en mejerijunkie, hihi. Vad sägs om ägg till frukost? Gör en omelett/äggröra på 2 ägg och vatten(eller en msk mjölk/grädde- det är ju inte mkt), ät grönsaker och kanske någon skiva skinka till. Eller frukt/bärsallad. Jordgubbarna är ju sååå goda nu. Blanda i lite frön eller nötter så blir det matigare.

Jag brukar ta ett kokt ägg oxå, men kanske ska köra på bara någon form av ägg frukost... För kom på nu att dagens andramål är en smoothie. Men idag bytte jag ut den mot en bör sallad o ett ägg... Riktigt gott.... Får försöka dra ner lite på mejeri oxå :)
  • Sommarnatt10
    lovebuz skrev 2012-05-21 12:33:23 följande:
    havregrynsgröt och 2 ägg o mjölk var min frukost och en pressad apelsin. Fast jag avskyr havregrynsgröt ;)

Samma här gillar det inte alls...
  • Sommarnatt10

Jag håller med. Långledigt. All ära, men det ör skönt med vardag ( även m jag är föräldraledig) Tips på bra kvällsmat/kvällsfika... Äter middag vid 17 så behöver äta nått vid den här tiden för att inte vara hungrig när jag går o lägger mig....

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!