• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Missnewidentity: du kanske hade massa vätska i kroppen i tisdags som nu försvunnit?
    Rumpel: mellan 3-500 kcal brukar både lunch o middag ligga på. Äter jag en smal lunch ser jag till att få i mig mer till middag o tvärt om. Frukosten ligger alltid på strax under 300 och jag äter ca 1500 kcal/dag.

• Girle

Sommarnatt: jag gör eget recept för den mat jag gör. Har guld.

Välkommen alla nya förresten!

• Girle

Pepp pepp bondai! snart kommer det rassla till och du kommer få både minus och motivation tillbaka. Påminn dig själv om varför du började viktminska. Du kanske behöver sporra dig med delmål om det känns trögt. Unna dig något extra - icke matrelaterat när du mått ett mål. Manikyr, tidningsprenumeration, biobesök eller annat som du gillar.
    Goatess: har du nyligen varit gravid? Du kanske har delade magmuskler, då putar magen hur mkt du än tränar. Kolla upp olgas blogg på mama.nu, hon kan ALLT om
    Detta.
    Amy: jag skriver upp hur mkt en portion motsvarar för alla ingredienser i grytan i mina recept.
    Nytt eller gammalt: jag gissar kokosmjölk o nudlar, mkt socker där.

• Girle

Nytt eller gammalt: här blir det tacos! Jag maxar köttet och grönsakerna, tar lagom salsa och gräddfil och lite chips o ost. Har räknat ut att det blir 508 kcal. Mums!
    Eliten: wihooooo! Vad härligt! Grattis i massor. Jag vill oxå ha 1,1 kvar! Eller ännu hellre 0,9. Då är jag nämligen nere på 68,9... Vad härligt att få se den där 8:an. Snart så... Är 175 cm. Du kanske blir först i mål i tråden?

• Girle

Rumpel: tack för pastaupplysningen! Jag har tänkt helt fel där och tänkt att jag äter 100 gram torr pasta vid en måltid, det gör jag ju inte! Då kan jag ju äta mer pasta ju
    Sommarnatt: jag vägde 66-67 innan kidsen 2006-2007 var nere på 67 mellan barnen 2009 och nu har jag satt 68 (och hoppas i hemlighet att jag ska glida ner till 67 av bara farten, hehe) så jag vet att det är ett realistiskt mål och en vikt som jag trivs så bra i. Många av mina kläder passar ju oxå 67-68-jag bra mycket bättre än 72-jag.

• Girle

Sommarnatt: året innan jag blev gravid gick jag under några månader ner 8 kg från 74 till 66. Då var det "sambokilon" som smugit sig på. Sedan gick jag upp 25+ med första barnet, gick ner 24 kg, 2,5 år senare vägde jag 68, blev gravid, gick upp 15 och är nu alltså på väg ner igen. En av anledningarna till att jag vill ner till 67-68 är just att jag kämpat till mig de siffrorna tidigare - för 6(!) år sedan nu och jag vägrar att vara "rundare" efter två barn. Jag vill känna mig fin som mig, inte som "du är jättefin för att ha fött två barn" om du förstår vad jag menar... Sedan borde jag ju inte hänga upp mig på siffror och jag är mer vältränad nu är på många, många år (hela mitt vuxna liv faktiskt, är 29 - var 24 när första barnet kom), men jag VILL väga 68. Pepp till oss som kommer fixa detta!

• Girle

Goatess: magmusklerna kan ändå vara delade! Googla så får du instruktioner hur du ska undersöka om så är fallet. Jag har märkt att mina har gått ihop (efter att ha gjort planka ett tag för första gången i mitt liv). Nu viker sig magen platt vid situps ist för som någon kon/bulle.

• Girle

Hej tjejer!
    Jag har inte fått några bristningar alls efter två graviditeter med jättemagar. Däremot åderbrock på benen som inte går tillbaka! Tack mamma för de generna men det ska gå ganska lätt att ta bort dem kirurgiskt, ska undersöka saken närmare när jag inte har snål mammapeng.

Tjuvvägde mig imorse igen, jag kan visst inte hålla mig nu när jag är så nära mål att jag nästan kan ta på det. 68.9 stod det, så nu har jag äääääntligen fått se den där älskade åttan. Gissa om jag är sporrad att fortsätta så att jag får ha kvar den på torsdag när det är min riktiga vägdag!

Heja bonsai!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!