• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

19 veckor säger appen. Men jag har fuskat hela helgen nu när jag är sjuk. Jag har absolut tänkt mig för o inte över ätit men inte räknat kalorier alls. Det får bli nya tag när jag mår bättre. Men jag är inte orolig den här gången. Jag ska ju klara det den här gången. Dessutom kommer jag börja träna igen så fort jag blir frisk, har inte kunnat det på två veckor nu.

• bonsai

Så här har jag sett ut större delen av mitt liv. dock vill jag inte bli riktigt så smal igen. Här vägde jag under 50 kg men 60 är kanske lite bättre för mig.
  • bonsai

Stackars dig! Du har inte mens då? För då brukar man samla på sig vätska. Man ska passa sig för smör. Väg noga för det innehåller brutalt mkt kalorier.. Vilket knäckebröd äter du? Jag tar rutknäcke. Det är 35 kcal per bit. Jag har feber nu också o jag har inte orkat bry mig om att väga något sen i fredags. Vågar inte tänka på vad det kommer stå på vågen om ett par dar.,

• bonsai

Min tanke också, eller så har du ätit för lite så kroppen har lagrat på sig fett i stället? Väg dig när du är frisk i stället. Det blir bra när du börjar äta som vanligt o kan röra lite på dig!

• bonsai

Välkomna!! Tips på mat: jag väljer lätt produkter ( inte light ) för då kan man äta mera. Hårt i stället för mjukt bröd till frukost. Till lunch äter jag lättfil, havrefras, banan eller annan frukt. Äter två mellanmål med frukt eller smörgås och sen äter jag vad jag vill till middag bara mindre portion. Man är hungrig i början när man krymper magsäcken. Nu har jag köpt riskakor med ostsmak att mätta mig med ibland. Inte så många kalorier men mättande. Keso är gott o mättande. Har inga recept på nyttig mat utan äter husmanskost på vardagarna o lite grillat, tacos o sånt på helgen. Äter bara mer grönt och mindre sås o kolhydrater tex. Lycka till med era mål!

• bonsai
    Jenna Dark skrev 2012-03-27 23:36:16 följande:
    Bonsai: vad snygg du är! Och trevlig är du också...! (avis, avis,avis... ;)

Haha, VAR menar du väl! Lägg på 30 kg så kanske du förstår hur jag ser ut nu! Men tack så mkt för komplimangerna! Du är också väldigt trevlig! Jag ska lägga upp en bild på hur jag ser ut nu så fort jag har tillgång till datorn!
  • bonsai

Välkomna alla nya!! Kul att fler hittar hit. Vet inte om jag skrev det tidigare, men vägde mig i morse o trots att jag inte följt appen sen i fredags pga sjukdom så låg jag kvar på samma vikt som förra veckan. Det känns bra i alla fall. Den här febern o halsen släpper inte så jag äter det jag orkar göra o en o annan isglass på kvällen när halsen är som värst. Vill faktiskt bli frisk nu så jag orkar fortsätta!! Jag ska äta 1245 kalorier om dagen egentligen. Vet inte exakt vad jag ligger på nu. Kom igen allihopa!! Hur många veckor har ni kvar? Jag har 19 v kvar till 60 kg.

• bonsai
    eliten skrev 2012-03-28 21:39:45 följande:
    Jag har 7v kvar :)

Jag vill oxå ha 7 v kvar!! Grattis!!
  • bonsai
    s fia skrev 2012-03-28 21:46:46 följande:
    Hej hej! Hittade precis denna tråden o tänkte att de vore kul att följa med Jag har precis börjat använda mig av appen, i måndags.. Än sålänge går det bra att följa kalorimängden... Ska hålla mig till 1200kcal om dagen.. Mitt mål är att gå ner från 62.8kg till ca 55kg... Väntar med spänning på första vägningen... Se om appen gjort någon nytta

Du kommer märka skillnad snabbt! Framför allt på själva kalori räkningen. Många överaskningar har man fått! Men nyttigt att lära sig vad man stoppar i sig. Jätte kul att du har hittat hit! Lycka till!
  • bonsai

Kul med ett sånt stort minus!! Ja nu orkar jag inte vara sjuk längre. 38.5 i temp fortfarande o jätte förkyld o hostig. Får gå till läkaren i morgon igen om jag inte är bättre då.. 19 veckor känns ganska länge när man ser era veckor. Men det är betydligt kortare än jag har varit tjock!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!