• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Sommarnatt: äsch, min lördag blev oxå åt skogen. Men jag bestämde mig för att INTE ha dåligt samvete utan köra på som vanligt. Vill ju inte att jag ska må dåligt för att jag lyxade igår, bara jag inte fortsätter lyxa idag och alla andra dagar Har startat söndagen med ett träningspass och vanliga smalfrulllen. Känns bra! Tack för grattis!

• Girle

Miss new identity: jag äter äggröra på 2 ägg+en msk matgrädde, en finncrisp med ett tunt lager bredbar brie, en skiva skinka, två cocktailtomater och en latte med 1 dl kaffe och 0.75 dl mjölk + ett stort glas vatten. Det blir ca 300 kcal och jag är mätt ända fram till lunch.
    Sommarnatt: strunta i ångesten och ladda om ist. Som du säger, bara det inte händer hela tiden. Man måste ju få leva oxå!
    Bonsai: heja heja! Bra med delmål.

• Girle

Eliten: hur smakat äggviteröra? Jag har fått för mig att äggsmaken sitter i gulan? Med mina 1500 kcal kostar jag på mig lite grädde o gula, jag tror att det är de som gör att jag håller mig mätt så länge. Men den frukosten tar ganska lång tid att göra så till hösten när jag börjar jobba igen får jag hitta på någon annan, snabbare frukost.

Sommarnatt: så funderar jag kring mina åderbråck. Ska jag ta dem nu eller ska jag vänta till efter vår eventuella trea som kommer om minst fyra år?

• Girle

Jag gillar inte heller havregrynsgröt o jag blir inte mätt, snarare ännu hungrigare någon timme efter. Till hösten ser jag nog till att ha en hink grekisk yoghurt i kylen på jobbet och någon fröblandning i skåpet - och kanske en bärskål på skrivbordet? Bra och mättande frukost. Det blir bra med ett moment mindre på vardagsstressiga mornar, kidsen kommer få frukost på dagis.

Bdknapp: välkommen hit! Jag arbetar också bort graviditetskilona, men min son är 15 mån hehe. Har dock bara ett kilo kvar.

• Girle

Bdknapp: du får äta upp träningskcal men du kan oxå låta bli. Om du trycker på i-knappen vid dagboken kan du bläddra fram och se hur många kcal du ätit och hur mkt du har fått från träning. Jag försöker låta bli mina träningskcal - inte alltid det funkar dock

Är det någon mer än jag som inte alls får mkt matförslag när jag söker i databasen idag? Inte ens olivolja kände Appen igen. Sjukt störande! Hoppas det är ngt tillfälligt.

• Girle

Goatess: äsch, så där ska du ju inte känna. Man kan ju inte banta på sin 30-årsdag! Bara du laddar om och kör på som vanligt nu när firandet är över. Du ska se att du har samlat på dig onödigt mycket vätska under helgen, den kommer att försvinna när du börjar med sin vanliga kost igen. Pepp pepp!

• Girle

Grattis till alla minus!
    Sommarnatt: mina staplar stämmer inte heller. Men det är nog för att jag äter lite mer gi, hellre bra fett än kolhydrater. Jag triggas som tusan av pasta och äter hellre mindre av potatis/ris/bröd och satsar på grönt och någon god sås. Man ska ju äta massor av kh om man ska komma upp i staplarna.
    Eliten: nästa vecka looooovar jag att inte väga mig mer än på min vägdag. Jag förstår ju att det går upp o ner under veckan, är så himla nyfiken/ivrig. Får helt enkelt gömma vågen

• Girle

Romlen: välkommen hit! Jag når förhoppningsvis mål innan semestern så målet blir att HÅLLA vikten under sommaren, det är ju lätt att det spårar ur lite under ledigheten. Men i år har vi ju den här underbara tråden som hjälper, peppar och tipsar!
    Grattis new identity! Härligt med resultat! Pepp pepp! Jag hoppas kunna redovisa ett fint resultat imorgon!

• Girle

Scrollock: jag vet inte för jag går o lägger mig vid 22 men om du är hungrig/sugen så sent beror det nog på att du ätit för lite/fel under dagen. Försök få i dig frukost, lunch o middag plus ca 2 mellanmål så ska du inte behöva äta så sent.
    Sommarnatt: jag vet inte kcal men du kan väl göra det som ett recept i Appen? Om du inte har guld kan jag göra receptet och sedan rapportera

• Girle

God morgon girls!
    Wihoooooo!!!! Idag står vågen på 68,3! Ynka 0,3 från målvikten och -1,2 sedan förra veckan. Det har varit seeeegt några veckor men nu har det äntligen rasslat till. Jag var tvungen att ställa mig på vågen ett par gånger bara för att se att det verkligen var sant. Hej hej och varmt välkommen 68-kilonågonting!

Romlen: men om du jobbar natt, äter du inte något under arbetspasset?

Sommarnatt: jag kan fixa tills ikväll

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!