Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Girle: det måste varit något strul igår, för mitt meddelenade kom inte med alls... Jag funderar oxå på belöning. Har fortfarande inte belönat mig för mitt första mål o nu har jag inte långt kvar till andra :)

• Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-05-22 08:50:47 följande:
    Vad duktiga ni är!!!!!! Duktigt kämpat!!!! Själv har jag en liten bakslag, äter inte en enda kalori över tillåtna men har inte gått ner de senaste dagarna något. Har gått 20 minuter under 3 dagar eftersom min son är sjuk så jag kan inte vistas ute och gå längre. Följer kalorier som vanligt men inget sker. Vågen visar 73 kg istället för 72. Fattar inget. Kanske är det amningen som krånglar till viktnedgången. Är besviken

Kämpa på!!! Hade det som du förra veckan!!! Men så plötsligt idag var det - på vågen.... Jag har inte heller ätit över gränsen...men igår var jag extra noga med kolhydrater. Någon tipsade om att dra ner på mjölkprodukter....var oxå extra nog med att inte äta så mycket sent på kvällen....tänkte ha lite extra koll den kommande veckan för att hålla igång det o för att det är bröllop o ett års kalas till helgen :(
  • Sommarnatt10

Någon som vet om brunfarin räknas som nyttigare än rörsocker el vanligt socker. Bakar en smalbrowni o det skulle vara farin i den. tyckte smeten smakade mycke lakrits (tycker inte om det) så fundera på om den går att göra på rörsocker istället.

• Sommarnatt10

Jag översätter oxå runkeeper till Shape up. Den tar ju hänsyns till fler saker än vad Shape up gör...

Har en liten fundering. Hur hade ni gjort!!! Ska på bröllop på lördag o kommer ju antagligen inte klara kalorigränsen den dagen. (lite ångest över det) kan ju inte föra in i Shapeup heller, får ju gissa o försöka minnas i efterhand... Ska försöka trycka in en långpromenad på morgonen, men det är inte säkert att det hinns med. Hade ni struntat helt i den dagen el hur bör jag tänka???

• Sommarnatt10
    bdknapp skrev 2012-05-23 22:05:06 följande:
    Är det någon här inne som tar före och efter bilder på sig själva? :)

Jag har faktiskt tagit några bilder på mig innan... Inte så bra men förhoppningsvis något att jämföra med!
  • Sommarnatt10

Humlan1234, femininum, girle. Tack för era svar!! Jag hoppas på buffé så man kan ta vad man vill, men tror på en traditionell bröllopsmiddag. Då det är ett lite finare ställe som har det! Alkohol blir det nog ingen för mig då jag troligtvis kör, skönt :) få se hur det känns på lördag!

• Sommarnatt10

Girle: jag hejar på dig!! Jag tyckte ju att det stått lite still. Så jag var lite hårdare med kolhydrater några dagar o nu har det rasslat till...

• Sommarnatt10

Tack för tipsen. Drickan är jag inte så orolig för eftersom jag inte gillar läsk o mest troligt kommer köra blir det kranvatten för min del. Sen kan man ju hoppas att det är ett superfint ställe med små portioner.

Skönt att höra att en dag inte förstör helheten :) blir extralång runda på söndag! Sen kan jag försöka vara lite extra hård nästa vecka trots kalas

Generellt ligger appen lite högt, men det tar jag som positivt

• Sommarnatt10

Jag veckoplanerar oxå maten. Handlar torsdagar så är det fixat inför helgen o så har vi mat hemma... Hittade en sida igår med smala veckomenyer... Ska se om jag kan hitta den igen. Dock är jag lite dålig på frukt o grönt :/

• Sommarnatt10

Jag gör som du bonsai. Jag kör, kyckling, fisk (gärna två gånger) kött för att variera :) Google är bra :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!