Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Härligt sommanatt!!!

EmeNo: -0,8 är ju jättebra!

Själv sköter jag mig jättebra på dagarna men på kvällen slinker det ner massa kalorier extra Måste skärpa mig så jag inte går upp nu.... Har blivit mycket grillat och vin men det har jag haft "råd" med. Problemet är att jag blir extra sugen och tillåter mig själv när jag har druckit Åh vad arg jag är på mig själv!!!!

• Solstråle0001

Jaha andra semesterveckan gick visst inte så bra. +1,2 kg och +1 cm. Har ätit bra på dagen men på kvällen har det spårat ur. Svårt när man är bortbjuden mycket och inte kan träna

• Solstråle0001

Rockatot: när min senaste målvikt nåddes ändrades det på shapeup hur många kalorier jag skulle äta. 1935 kcal tror jag det var. Åt 1600 kcal innan dess. Tyvärr klarar jag inte att hålla vikten men det är väl att jag har semester och det grillas, fikas och dricks vin. Jag vill kunna unna mig saker på semestern Men om jag hade lyckats att äta 1935 kcal borde jag ju stå stilla...

• Solstråle0001

Banditqueen: är det nu på semestern du fått ett "osunt förhållande till alkohol"? Om det har pågått ett tag och är svårt att komma ur tycker jag du ska ta tag i det och söka hjälp innan du försöker gå ner i vikt Men om det bara är ett semesterproblem kanske du ska bestämma en dag då du får ta ett glas vin.
    Hur många kcal ska du äta? Om du får många kcal över kanske du ska äta något mer mål mat, kanske det kan hjälpa suget efter alkohol.

• Solstråle0001

Banditqueen: 978 kcal är väldigt lite. Tror shapeup rekommenderar minst 1200 kcal... Jag hade dött om jag inte åt mer men alla är ju olika

• Solstråle0001

Jag brukar få för mycket protein och alldeles för lite kolhydrater men jag tycker inte det är så viktigt så länge det funkar och jag går ner i vikt. Skulle inte fyllt ut med juice om jag inte var sugen på det förstås.

• Solstråle0001

Tillbaka på min målvikt igen trots mycket synder. Väger 0,5 mer än jag gjorde några veckor tidigare men det gör inte så mycket. Kommer fortsätta äta 1600 kalorier för då gör det inte så mycket om man överskrider något. 1935 som jag skulle äta för att bibehålla var väldigt svårt att hålla.

Bra tips med piggelin! Gillar inte inglass egentligen men om man är riktigt sugen är det inte så mycket kalorier.

• Solstråle0001

Har kommit på en isglass jag gillar och det är twister. Tror det är lite sorbet i och pyttelite gräddglass eller nåt. Köpte en låda med minitwister och det är 45 kcal per glass. Mums!

Såg förresten att man kunde scanna streckkoden nu när man uppdaterat appen. Ännu lättare att använda appen!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!