• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Ja visst är det en bra inställning! En del tänker bara på hur lång tid det tar att gå ner i vikt o ger upp snabbt men det har tagit dom flera år att komma upp i den vikten. Då tycker jag snarare att 19 veckor är en kort period av mitt liv att gå ner i vikt. Sen är ju kampen absolut inte över för att man når sitt mål, det gäller ju att kämpa för att stanna där också. Bullmorsan: jag har varit inne o kikat på din blogg! Ska göra en hel del av dina smarriga grejer o bjuda på. Kan tänka mig att det blir extra svårt när man har en sån delikat hobby!! Men ge inte upp. Det gäller ju bara att lära sig att äta med måtta!

• bonsai

Nybakat bröd är livsfarligt, särskilt med massor med bregott på!

• bonsai

Mm va gott! Vi åt blodpudding, bacon, smörstekta äpplen med kanel o potatisbullar. Ingen favo hos mig direkt. Åt bara en skiva blodpudding o en skiva bacon o sylt o morot.. Men dottern o sambon älskar det!

• bonsai

Ja det är många kalorier men eftersom jag inte gillar det blir det inte så mycket!! 2,4 var ju bra jobbat! Jag måste bli frisk nu så jag kan gå ut o gå o spinna bort lite kalorier! Jag ska äta något gott i morgon till middag. Kan bara inte bestämma om det ska bli tacos eller grillat? Eller schnitzel? Mumsigt blir det i alla fall! O chips kanske det blir? Får se i morgon!

• bonsai

I kväll blir det tacos! Nu har dottern oxå blivit sjuk o jag har fått ögon inflammation. Igår festade jag loss på lite vindruvor på kvällen när jag blev godis sugen. Lite bättre än godis i alla fall. Jag vill bli helt frisk nu för jag är så taggad av alla nya! Jag vill nå mitt mål nuuuuuuuuuuu!!!

• bonsai

Välkommen! Jag är 163 cm lång o väger 77 kg nu o ska ner till 60 som det ser ut nu. Mängden kalorier beror nog på hur hög övervikt man har. När jag sen är nöjd o bara vill behålla vikten får jag nog äta fler kalorier. Nu får jag äta 1245 vilket är väldigt lite! Men även om jag är hungrig ibland försöker jag äta mättande saker med lite kalorier i. Det tar ett par dagar att lära sig appen på ett smidigt sätt men snart lär man sig vad saker innehåller så man inte behöver väga varje del av frukosten tex. Lycka till!

• bonsai

Jag börjar bli frisk!!! I morgon börjar jag räkna kalorier igen så det blir ordning på torpet!!

• bonsai

Inte kul för oss som varit sjuka. Men nu tar vi i igen! Tänk inte bara på vågen, man kan känna på kläder o se också. ----------------------- Jag har gratis versionen av shapeup. Den täcker mina behov. Skulle dock vara skönt att lägga in måndagarna i förväg då jag börjar tidigt. Men annars är jag nöjd!

• bonsai

Hej! Va kul att få läsa många inlägg sen man var inne igår! Idag är jag på banan igen med appen. Dock får träning vänta då jag hostar jätte mkt så fort jag får upp temp! Jobbar på förskola så det är en hel del fart på dagarna! Klart vi stöttar varandra till att motstå frestelser! Göm som sagt sånt som ni vill ha i nödfall:)

• bonsai
    MissNewIdentity skrev 2012-04-03 07:55:11 följande:
    Jippie, första invägningen idag! (Startade för en vecka sen.)  Bara -1kg på vågen, men -5 cm på midjemåttet! Känns fantastisk, hoppas bara att det håller i sig nu.... 
    Gör om, gör rätt.

Grattis! Visst känns det bra! Kilon är som sagt inte allt! Jag har inte mätt mig tyvärr men kanske skulle börja med det!
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!