Ont i magen över höga csn lån!
Finns fler än jag där ute som kommer sitta med 250.000 i studieskulder?? Har ont i magen bara jag tänker på dessa förbaskade lånen
Finns fler än jag där ute som kommer sitta med 250.000 i studieskulder?? Har ont i magen bara jag tänker på dessa förbaskade lånen
Jag har typ 100.000 mer än dig...jag tänker inte så mycket på det men det e nog för att jag förtränger det...
Tänker på det när kollegor klagar över sin låga lön - å vet var min löneskillnad tar vägen -CSN.
Har insett att man blir inte rikare än under studietiden ;0
haha, jag har en halv miljon i skuld....
250.00 är väl ingen summa om det givit dig ngt bra? Min man har 180.000 i skuld för studier på gymn-nivå, men är fortf inte behörig till högskolan. DET är sugit.
250k har väl de flesta som pluggat vidare efter gymnasiet. Förhoppningsvis blir det dina bäst spenderade pengar i ditt liv. Jag har 230k kvar och istället för att må illa över det njuter jag av att jag har haft möjlighet att studera så förmånligt. Den högre lön jag har nu väger ju upp avbetalningarna på CSN, och för att inte tala om att man har ett jobb som är utvecklande och roligt. Så jag tycker nog du ska ändra din inställning.
Ja du, inte är jag särskilt förtjust i mina studieskulder heller... men jag lärde mig iaf nåt de åren jag studerade, och det får jag ju vara glad för. I mitt fall har jag nämligen obetydligt högre lön (eller ibland till och med lägre) än vad andra på min arbetsplats har... visserligen med olika yrkestitel i anställningsbevisen, men det är bara mitt jobb som krävt högskoleutbildning...
Äsch, jag har ju investerat i mig själv!
265000 har jag. Men, jag ångrar det inte trots att jag eventuellt inte tjänat på det ekonomiskt. Hade jag inte tagit de lånen hade jag inte kunnat jobba med det jag gör idag, så det var helt klart värt det. Det är ju aldrig kul att betala räkningar men just vad gäller studielånet kan jag ju säga att jag inte hade velat vara utan den skulden. Jag kan inte tänka mig att ha något annat yrke nämligen.