• Temugg

Förkyld 2-mån, vad ska jag skaffa från apoteket innan de stänger?

Min lilla tjej har blivit förkyld med hosta, nysningar och nu också feber och snuva. Apoteket stänger kl 18 och jag vil bara höra om ni har tips på vad vi ska köpa hem, tänkte själv på koksaltlösning för lilla näsan. Apotekspersonalen vet ju säkert men tänkte att ni med små barn kanske har fler tips att komma med.

• Svar på tråden Förkyld 2-mån, vad ska jag skaffa från apoteket innan de stänger?
  • Sabeltand

Alvedon suppar (som man stoppar upp i rupan)
    Nezeril för bebisar

• Suza

febernedsättande ex alvedon, reliv i oral lösning. Ifall bebben har feber .

• Temugg

Tack för tipsen! Hon äter fortfarande utan större problem och det är jag tacksam för (hoppas bara det håller i sig...). Nu har jag både nezeril och alvedon i fall att!

• Skrinda

Renässans näsdroppar är bättre för så små bebisar. Inga konstigheter, bara koksaltlösning. Köp det om nästäppan inte släpper istället för att använda Nezeril i flera dagar!

• Skrinda

Och så en gummituta (tex en sån som man använder till Revaxör) för att suga ut snor utan att skada slemhinnorna!

• Nova76

Hej Pajo. Min son va oxå 2 månader när han fick sin första förkylning. Vi köpte hem koksaltlösning för täppt näsa, näsfrida (och är sååå glad att något sådant finns), panodil stolpilla (stolpiller värkar mycket fortare, fast obehagligt att ge) och temp. Malte va också mer el mindre som vanligt fast näsan rann oavbrutit. Ja, han sov lite oroligare än annars men inte mycket mer.
    Lycka till och hoppar din liten blir bra snart!

• Nova76

ps. jag använde aldrig koksaltlösningen utan tömde en liten flaska och fyllde den med bröstmjölk. Det funkade bra då. Inte förrän nästa förkylning kom använde jag koksaltlösningen som oxå hjälpte bra!

Näsfridan kan man inte köpa på apoteket utan i barnaffärer som tex. babyproffsen och babyland. Även Ica Maxi har.

• Temugg

Tycker också att koksaltlösningen låter bättre men prövade först hos apoteksombudet så jag slapp ta bilen... De hade bara nezeril hemma så jag köpte det inför helgen ifall det kommer att behövas, har inte använt det än men det känns som sagt bättre att ha nåt!
    Tack för tipset i alla fall!

• Temugg

Skrinda och Nova76: Tack för era tips! Visste det var nåt jag glömt! Tänkte på en sån där gummituta förut idag, fast det var innan snuvan kommit!

Svar på tråden Förkyld 2-mån, vad ska jag skaffa från apoteket innan de stänger?