• Amy27

min dotter äter vägrar äta kött.

Varför är det så viktigt att hon äter kött?!?
    Hon har smakat på det, tycker inte om det så låt det vara. Så jäkla svårt kan det väl inte vara att steka ett par köttbullar till henne när ni ska äta stek?!?

Samma när ni är bortbjudna, ta med lite mat till henne om du vet att ni ska få kött.
    Gör det inte svårare än det är liksom.

• Amy27

TS fortsätter ni som ni gör kommer hon att koppla maten till ngt negativt och det kommer att ställa till problem längre fram i livet.
    Jag var jättepetig med maten när jag var 6-7 år, jag vägrade det mesta. Mina föräldrar försökte truga, muta, tvinga, straffa...ja allt! Det fick mig bara att vilja äta ännu mindre. När de väl "gav upp" och lät mig äta det jag ville så vände det efter ett tag. Jag började själv vilja smaka och några år senare åt jag det mesta.

Som jag skrev innan: gör det inte svårare än vad det är. Ni anser att hon ska äta det som serveras men hur gör du med det du inte tycker om? Äter du ändå bara för att du ska?

• Amy27

Allvarligt talat TS du bäddar för problem i framtiden.
    Du bestämmer vad som serveras men din dotter bestämmer om hon vill/kan/ska äta eller inte!!
    Hon är inget spädbarn, hon kan prata för sig. Att du hellre lyssnar på skolsköterskan än på ditt eget barn är för jävligt rent ut sagt!!

• Amy27

Så länge ni trugar kommet hon inte att smaka. Ställ fram allt på bordet och så får hon ta det hon vill ha. Förr eller senare blir hon nyfiken och smakar ngt nytt.

Svar på tråden min dotter äter vägrar äta kött.