• tuzzla

min dotter äter vägrar äta kött.

Min son på drygt fyra år äter heller inte kött. Han äter dock tacos, köttbullar och köttfärssås (ibland), men korv eller kött i fast form totalvägrar han.
    Han gillar heller inte potatis i annan form än mosad...

Vi har två barn till (som äter allt!) och jag vägrar göra det här till ett problem. Det skulle ju gå ut över de barn som inte matkrånglar.
    Visst har jag varit väldigt orolig över hans matvanor, men efter ordentlig rannsakan så inser jag ju faktiskt att han äter - bara inte så som vi andra...

Han älskar pasta. De dagar han inte fått i sig ( i mina ögon) tillräckligt, kokar jag helt sonika lite pasta i buljong och serverar till honom.
    Han älskar grönsaker. Favoriterna är broccoli, svarta oliver och tomater. Han äter gärna kokt ägg, bröd med pålägg, mjölk och yoghurt.

Han följer sin egen vikt och längdkurva, så alltså får han i sig vad han behöver i form av vitaminer, proteiner, kolhydrater och fett.

Det är inte så jättejobbigt att koka pasta, ett ägg och några broccolibuketter vid sidan om vår mat, om jag vet med mig att han bara kommer att peta i den.
    Självklart vill jag att han smakar, men sen får det vara nog med tjat och press. 

Svar på tråden min dotter äter vägrar äta kött.