• M C

min dotter äter vägrar äta kött.

maand87 skrev 2012-03-06 15:25:01 följande:
    man ska jue inte tvinga henne att smaka och hon ska jue bara stoppa s¨ånt hon tycker om i munnen eller hur`???????
    sånt jävla bullshit . i våran familj äter vi kött vi äter det som serveras de enda ja ber henne om är att hon smakar. gillar hon inte så kan hon spotta ut.  
    Så du är så väl uppfostrad att du äter även om det smakar skit?

Du vet väl att det bästa sättet att skapa tvångstankar och nojjor är att tvinga barn göra saker de inte vill? Tänk lite längre för en gångs skull - var hamnar man med en nojja kring mat?
    Jag kan ge dig tre ord på vägen: bulimi, anorexi och fetma.  
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C

Jag kan tala om att jag äter fan inte pannkakor, blodpudding, rotmos o fläsklägg, kokt kött m dillsås och bönor i alla former.

Jag är inte udda, äter det mesta precis som de flesta gör. Men grejen är att jag inte tycker om just de här maträtterna, några av dem får mig faktiskt att må illa.

Varför antar du att din dotter är såvärst olik mig och alla andra i det här?     

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Hasselnöt skrev 2012-03-06 16:02:13 följande:
    Du kanske ska äta pölsa och surströmming varje dag. och stekta fårtestiklar. Känns det okej för dig?

Mmmm... På alla tre. Fast testiklar är godare i tomatsås.
  • M C
    Hasselnöt skrev 2012-03-06 16:10:31 följande:
    Du ska äta bruna bönor med grisfötter i dillsås. Det är något du får lov att äta.

*lägger en pizza*

Seriöst så har bruna bönor den inverkan på mig.  
Svar på tråden min dotter äter vägrar äta kött.