min dotter äter vägrar äta kött.
Våran son är också kräsen och helt ärligt så tar det inte så lång tid att steka på ett bar köttbullar eller korv som han gillar. På detta sättet kan vi vuxna äta det vi vill och dom äta det dom vill.
Man måste välja sina strider och mat är något man absolut inte ska bråka om med barn. Vi har börjat smått med att dom ska smaka lite men då är det sånt som vi vet att dom kan tycka om. Skulle min son få kväljningar av fast kött så skulle han inte behöva smaka för det förstör ju hela glädjen med mat.
Så jag måste fråga ts, du säger att det förstör era middagar och kan garantera att det stör hela hennes syn kring mat också så varför inte göra alla glada och slänga på lite köttbullar till potatisen eller vad det nu än är ni har till erat kött? Varför måste ni göra detta till en maktkamp där ni bara måste få henne att äta kött när hon tydligt inte vill eller kan? Är det viktigare att ha rätt än att alla är glada och nöjda vid middagen?
Sen, bara för man själv blivit uppfostrad på ett sätt betyder det inte att det va rätt, eller är rätt sätt för er och era barn.