Inlägg från: white trash mia |Visa alla inlägg
  • white trash mia

min dotter äter vägrar äta kött.

Vad är problemet? Hon äter ju kött som köttfärs (köttbullar, köttf'ärssås osv)? Alltså får hon i sig de näringsämnena? Äter hon fisk, kyckling, ägg, mjölk, baljväxter, nötter? Hon får väl i sig protein? Vad är problemet?

Ge henne god och nyttig vegetarisk mat istället för döda djur, det kan du ju ha för dig själv om det är så himla viktigt.    

• white trash mia

Äta malt kött varje dag? Näe du, det finns massor av annat att äta (kanske en indisk linsgryta en vegetarisk lasagne?). Man måste inte äta djur varje dag, låter ju hemskt! Lite kan du väl variera dig? Okej om du vill äta djur, men VARJE dag?! Jag är chockad!

• white trash mia

TS vad är det äckligaste du vet? Hur ofta lagar du (och äter) det?

Dina metoder är för övrigt hemska.  

• white trash mia
    maand87 skrev 2012-03-06 18:27:05 följande:
    men läs tråden hon äter bara malt költ och hon äter inte linser inga bönor endast gurka . pyttelite pasta/pytte lite potatis/pyttelite ris ingen kyckling ingen fisk !!!!

Då tyckler jag att  du ska ge henne det hon äter tills vidare. Det viktigaste är ju att hon får i sig det hon behöver. 

Nu har jag läst dina inlägg och problmetet är ju aningens större än "hon vägrar äta kött" som du skrev i TS. I TS lät det som att det var bara helt kött hon vägrade. Sen skriver du att det är pasta, ris, potatis, fisk, grönsaker osv. Då är det ju en helt annan sak. hon äter väldigt få livsmedel och har där med svårt att få i sig det hon behöver? Det är ju ett helt annat problem än det du beskrev i TS.  
  • white trash mia

Varför valde du rubriken "hon vägrar äta kött" och inte "hon lever på knäckebröd och gurka"? Om det är det sistnämnda så förstår juag absolut broblemet. Är det första så nej, jag förstår inte problemet. Hur ska du ha det TS?

• white trash mia
    maand87 skrev 2012-03-06 18:41:55 följande:
    som sagt vad äter hon köttbullar o köttfärssås intill sin gurka , .o lite pasta eller potatis eller ris.

Och ägg, mjölk, youghurt, morötter? och vad mer? Vad äter hon till frukost?
  • white trash mia
    maand87 skrev 2012-03-06 18:48:48 följande:
    hon äter en smörgås o får hon pålägg på den petar hon bort det. och så dricker hon mjölk till frukosten. 
    sen gurkstavar till fruktstunden. sen lunchen i skolan. sen har ja lagat mat hemma o då äter hon inte om det inte är köttfärs eller nåt utan då sitter hon där o då kommer gurka fram då äter hon det plus nåt tillbehör utav tillbehöret så e de ganska lite som hon äter och de andras lämnas på tallriken. hon älskade föresten leverbiff på dagis men sen dög inte de heller  

Men morötter äter hon så då är väl det bättre till fruktstunden?

Hon äter alltså bröd, köttfärs, morot och ägg. Och så lite pasta/ris/potatis. Och dricker mjölk till. Och så youghurt till efterrätt. Till frukost kan hon väl äta bröd, youghurt, ägg och en morot. Antar att hon får vitamintabletter.

Äter hon alltså inget annat, som pannkakor eller något liknande? 
  • white trash mia
    white trash mia skrev 2012-03-06 20:13:59 följande:

Men morötter äter hon så då är väl det bättre till fruktstunden?

Hon äter alltså bröd, köttfärs, morot och ägg. Och så lite pasta/ris/potatis. Och dricker mjölk till. Och så youghurt till efterrätt. Till frukost kan hon väl äta bröd, youghurt, ägg och en morot. Antar att hon får vitamintabletter.

Äter hon alltså inget annat, som pannkakor eller något liknande? 
    Och kanske några kalla köttbullar vid sidan av mackan på morgonen då =)
  • white trash mia
    maand87 skrev 2012-03-06 20:46:34 följande:
    de va ett exempel på kött . 

I TS lät det som att det bara var helt kött hon vägrade. Sen skriver du att hon endast äter bröd, gurka, morot, köttfärs, ägg, mjölk och youghurt. Och inget annat. Bara knäckebröd och morot i skolan. Där av en del missförstånd...
  • white trash mia

Alltså varför är alla trådar såhär "Min man vägrar bära jeans!!! ...och förresten så eldar han upp vårt hem."?

I TS: "Min man äger bara tre par jeans och han använder dem bara några gånger i veckan, högst varannan dag. Vi bråkar jämt och nu orkar jag inte mer!!! Jag vill bara ha det som mina kompisar, vars killar har jeans på sig varje dag! Hjälp vad ska jag göra???!!!"

Och så kommer det tips på hur hon smka få killen att bära jeans varje dag, köpa snygga jeans till honom och ge honom komplimanger osv. Även frågor om ifall TS kanske kan ascceptera att han ibland har manchesterbyxor eller kostymbyxor.

Var på TS blir jättearg: "Han eldar upp våra möbler! Om jag sitter på hans stol av misstag så tänder han eld på stolen! Han blir så förbannad av klädbråken att han har eldat upp herla MIN garderob, jag kan ju ta HANS jeans om de nu är så fina, säger han. Vi har inga möbler kvar för dem har han eldat upp. Är detta normalt tycker ni???!!! Va???!!! Hur kan ni säga att jag ska acceptera honom som han är???!!! Ska jag acceptera det här!!! Ni vet inte hur det är!!!"

Plötsligt är problemet ett helt annat än det som står i TS. Och alla som har engagerat sig och velat hjälpa till i all välmening är idioter utan empati som inte fattar någonting. Suck. Varför talar man inte klarspråk från början?

Svar på tråden min dotter äter vägrar äta kött.