• maand87

min dotter äter vägrar äta kött.

givetvis belönar vi henne om hon smakar ja har aldrig sagt att hon e tvungen att svälja utan kan välja om hon inte gillar att spotta ut de i en servett eller vad som helst. 
    hon belönas både med godis och med saker o ting tex om det är nåt hon verkligen vill ha så kan ja säga att hon får de bara hon smakar.  

• maand87

men som sagt vad de e inte bara kött de e kyckling de e fisk hon äter inte de heller hon äter inte grönsaker utan äter en bit gurka . 

• maand87

Men som jag skrev om köttfärspajen GUD SÅ ÄCKLIG DEN VA FY hon fick kräkreflex men sen smakade hon o ville bara ha mer o mer av den . så FY va elak ja va som gav henne de ! eller hur?

• maand87

vi har provat att äta vegetariskt oxå allihop vi har provat o leva på hennes mat för att de ska bli frid o fröjd men det fungerar inte alls . 

• maand87

skolsköterskan i skolan sa att de e vi som e föräldrar o de sa hon med till min tjej att hon bestämmer inte vad hon ska äta . utan de gör vi. 

• maand87

ja då börjar hon tex tycka att köttbullar ska vi inte ha vi ska inte ha korv o vi ska bara äta gurka o sen ska vi äta chips till kvällsmat mm mm de e hälsosamt o låta en 6 åring bestämma . de  sjukt . o när man försöker få i henne de hon äter så byter hon till gurka o chips. de e de som blir problem när hon får äta som hon vill.

• maand87

ne men som sagt vad vi har sökt dietist nu ! en annan som kan barn problematik med mat. ja vill jue se henne äta ordentligt men vill hon bli vegetarian så får hon det. de e inte det utan det är att hon ska smaka ja har skrivit de förut hon får spotta ut det i sin servett .................. JA HAR ALDRIG SAGT ATT HON MÅSTE SVÄLJA . UTAN ATT HON SKA SMAKA. 

• maand87

ja e uppvuxen med att man ska smaka o inte bara säga ja tycker inte om de . de samma e sambon uppväxt me .

Svar på tråden min dotter äter vägrar äta kött.