Inlägg från: AlreadyBurning |Visa alla inlägg
  • AlreadyBurning

Vill testa drogerna

Anonym (nyfiken) skrev 2012-03-06 22:13:04 följande:
    Hej!

Kan jag genom er få upp leva hur det är?
    Kan ni berätta hur olika droger påverkade er?
    Ge mig gärna det korrekta namnet på drogen samt vad det kallas i tagligtal så att jag kanske kan förstå....

Vill ju så gärna kunna hjälpa men känner mig maktlös...            
    1. Jag fattar nte frågan.
    2. Menar du långsiktigt eller själva ruset?
    3. På vilken drog?`

Det sista där kan jag också skriva under på här..
    www.familjeliv.se/Forum-4-304/m63866604.html 2013 är det fred i Colombia - Las FARC, 2012 har ni dödat er sista!
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 17:11:37 följande:
    Det bästa sättet att lära sig är genom att fråga sina klienter.
    Bättre att testa själv.
    www.familjeliv.se/Forum-4-304/m63866604.html 2013 är det fred i Colombia - Las FARC, 2012 har ni dödat er sista!
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 17:19:07 följande:
    Nej. Man behöver definitivt inte ha egna erfarenheter av droger för att göra ett bra jobb. Min personliga erfarenhet av droger har absolut ingenting att göra med "Kalles" upplevelser.
    Det är just det som riskerar att bli problemet med folk som har egna missbruksproblem bakom sig börjar jobba med rehabiliteringen av andra missbrukare. De tror att just deras erfarenheter delas av alla andra, trots att alla människor är individer med olika förutsättningar och olika upplevelsevärldar.
    Man ska inte prata om saker man inte har en aning om! Rusen är samma för alla, för det mesta och ska du förstå något måste du testa det.
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 17:37:36 följande:
    Du lider av allvarlig hybris och har ingen aning om vad jag har för kunskaper och erfarenheter. Du har fel.
    Nej du har fel! Hur kan du prata om en LSD tripp tex utan att ha gjort en?
    Det är just okunnigheten som gör att Sverige ser ut som det gör i missbruk.
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 17:43:30 följande:
    Trams. Kunskap kan man tillgodogöra sig på massor av sätt. Man behöver inte ha haft cancer själv för att bli läkare. Man behöver inte ha fött barn själv för att vara barnmorska. Man behöver inte vara kvinna för att vara gynekolog. etc etc etc. Finns ingen som helst anledning att sitta med sina klienter och jämföra drogerfarenheter. Man lyssnar på sin klient/patient och utgår ifrån vad de delar med sig av omkring sina erfarenheter. Det är DE och ingen annan som är experter på sig själva. Den dagen du sitter och inbillar dig att DU minsann vet exakt vad klienten upplevt eftersom du själv tagit samma drog, är samma dag som du upphör att göra ett bra jobb med respekt för klientens enskilda behov för då kommer du bara att sitta och utgå ifrån dig själv.
    Nu vet jag inte vad ditr arbete går ut på, men det är aldrig fel att veta vad patienterna pratar om. Du kan inte föreställa dig ett drogrus utan att ha upplevt det, öven om man har upplevt det är det inte alltid det enklaste att komma ihåg hur det kändes, men det ger en iaf en fingervisning. Jag läser ofta på hemsidor och hos läkare om olika substanser och deras efterrus och rus och tänker "fan det stämmer ju inte för fem öre". Hur kan du då påstå att du vet vad du pratar om?
  • AlreadyBurning
    Anonym skrev 2012-03-19 20:12:23 följande:
    Som Leif GW Persson, han har testat i princip allt för att få veta vad det handlar om ;) dock under övervakning på något sätt om det skulle gå snett.

Jag tycker inte det är en bra idé även om din tanke är god, många droger är extremt beroendeframkallande och andra bara farliga. Bättre att prata med de som missbrukat och läsa på rejält. Kan tipsa om bästa dokumentärserien på National Geographic (om du har) Drug Inc, den visar allt om den drogen de tar upp i avsnittet. ex, Ketamin ett avsnitt så visar den alla sidor. Utbildande och bra.   
    Nej det är inte bättre om man vill veta hur det är.
    Droger kommer inte göra dig beroende vid enstaka tillfällen, de är inte heller farliga vi vid korrekt intag och med övervakning.
    Det mesta jag hör från "forskare" som beskriver droger har fel fel och fel!
  • AlreadyBurning
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:32:14 följande:
    Du kan bara tala för di själv. Du anar inte hur många gånger ja suttit med människor som berättat att "förlälskelsen" var stark oc´h omedelbar första gången de kom i kontakt med en substans. Alkohol eller annat. Att de efter den allra allra första trippen eller fyllan inte kunde tänka på annat än "nästa gång" och att livet från den stunden började cirkulera omkring den aktuella substansen. Alla människor har olika stor benägenhet att utveckla ett beroende, psykiskt eller fysiskt, och det är faktiskt ett hån mot alla de människorna som upplevt detta att påstå att "det inte går" Så mycket för förståelse och empati som tydligen skulle frambringas magiskt genom "egna erfarenhheter" I rest my case liksom Natti natti.
    1/3 ungefär. Detta är personer som kommit i kontakt med droger på illegalt vis. Inte folk som genomför vetenskapliga tester.
  • AlreadyBurning

Beroende är inte nödvändigtvis att vilja göra något igen. Då är jag beroende av att åka till Rom, beroende av att sexa, beroende av att käka pizza på balkongen och en jävlar massa saker.

Svar på tråden Vill testa drogerna