Inlägg från: P P Potatisgris |Visa alla inlägg
  • P  P  Potatisgris

Vill testa drogerna

Anonym skrev 2012-03-18 19:57:14 följande:
    Som jag förstår är du äldre än 14 då man inte förstår vad droger gör med en. Så om du inte är en total idiot så skulle jag avråda dig att inte testa. Självklart blir man inte beroende för att man testar en gång men droger är skit och jag förlorade 8 år utav mitt liv på skiten och skulle inte vilja att min värsta fiende var i skiten!
    Fail again:

Folk drar sina historier om sitt eget liv, och sen inbillar sig världen är formad efter detta.

Om så vore fallet, så går det inte missbruka cannabis.
    Socialbidrag existerar inte, för om vi ska gå efter min mall så har vi alla jobb, familj, hobbies(förutom röka då).
    Jag VET att detta är fel, och att det visst finns en del som får problem med sin konsumtion.

Jag har inte förlorat nått av mitt liv.
    Men såklart det är skillnad på att hantera droger och som du inte klara det.
    Som tur är de som inte klarar det inte så många.
    och tar vi bort de med psykproblem, ja då är de än färre.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-19 07:40:20 följande:
    Fast jag tänkte på lite tyngre droger är cannabis då konsekvenserna inte blir så hårda, cannabis är en drog dom flesta kan hantera. Men idag är oftast inte cannabis inkörsporten!

Och visst finns det dom som kan hantera att ta droger på helgerna osv men det är inte allt för många! Men jag har sett den hemska utav den där världen men bara för jag var sprutnarkoman betyder inte det att man sitter med sprutan bara för att man testar cannabis eller någon annan drog för den delen.

Men mitt råd är att avråda då man inte har en aning om hur man reagerar på drogen. Antingen känner man avskräck och vill aldrig mer testa, eller så testar man och man är nöjd och tar då och då eller så har man en missbruksgen som jag tyvärr har då många i min släkt är missbrukare och jag ville bara ha mer och mer. Men jag tog centralstimulerande droger och även lugnande. Och speciellt det sistnämnde är ju beroende och jag vart torsk! Men det finns tusen olika bilder av hur det kan se ut.
    Inkörsport till drogvärlden är antingen tobak eller alkohol.

Dom som hanterar droger är i mycket stor majoritet mot de som inte kan hantera droger.
    Tar vi cannabis, så ligger siffrorna på ca5-7% som får en problematisk konsumtion.
    En del andra droger som opioder/opiater och benzo, så kan jag nog gissa på siffrorna ligger högre bland de som använder det för rekreation och får problem.
    När det kommer till hallucinogena droger är de väldigt svåra att missbruka.
    Sen har vi en varietet av droger till, som i många fall har låg beroende potential.

Prata om missbrukar gener för man använder lite droger, är en stark överdrift.
    Det troligast är att man rökar cannabis.
    Förstår att just du fick problem, men gör inte misstaget att tro att bra för du fick problem så skall detta appliceras på resten av världen.
    Kan inte vara ett mer fel antagande.
    Och som jag sa innan skulle det betyda att det inte går att få problem med droger, om jag skulle använda hur det ser ut för mig och mina kompisar som tar droger.
  • P  P  Potatisgris
    Tom Araya skrev 2012-03-19 17:16:39 följande:
    Jag skulle inte rekommendera att testa. Jag känner alldeles för många som "bara skulle testa" och är nere i träsket nu.
    Det är få som får problem med droger, de allra flesta hanterar dessa utan problem.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-19 17:37:36 följande:
    Du lider av allvarlig hybris och har ingen aning om vad jag har för kunskaper och erfarenheter. Du har fel.
    Du har ju vart här flera gånger innan, och kan säga fast än du ger skenet av kunna det.
    Så får jag nog säga det är bra massa grundlösa åsikter.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-19 20:12:23 följande:
    Som Leif GW Persson, han har testat i princip allt för att få veta vad det handlar om ;) dock under övervakning på något sätt om det skulle gå snett.

Jag tycker inte det är en bra idé även om din tanke är god, många droger är extremt beroendeframkallande och andra bara farliga. Bättre att prata med de som missbrukat och läsa på rejält. Kan tipsa om bästa dokumentärserien på National Geographic (om du har) Drug Inc, den visar allt om den drogen de tar upp i avsnittet. ex, Ketamin ett avsnitt så visar den alla sidor. Utbildande och bra.   
    Såklart det var övervakat Skrattande
    Det var ju trots allt någon typ av forskning som gjordes.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:17:58 följande:
    Jag vidhåller bestämt att alla ar olika upplevelser av droger och att de personliga erfarenheterna betyder noll i ett beandlingsarbete. Om jag ligger och spyr varje gång jag röker på så ger det knappast bättre förståelse för de som gillar att röka på. Det handlar om att ta vara på varje klients personliga erfarenheter, och att respektera individen och dess upplevelser och önskningar. Alla beskriver sina personliga erfarenheter olika, och hur just JAG upplever ruset av heroin, amfetamin eller cannabis är totalt jävla irrelevant i sammananget. Punkt.
    Sådan empati som att man vet vad man pratar om(dvs ahr upplevt själv).
    kommer överträffa teoretiska kunskaper ALLA dagar i veckan och 2ggr på lördag.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:32:14 följande:
    Du kan bara tala för di själv. Du anar inte hur många gånger ja suttit med människor som berättat att "förlälskelsen" var stark oc´h omedelbar första gången de kom i kontakt med en substans. Alkohol eller annat. Att de efter den allra allra första trippen eller fyllan inte kunde tänka på annat än "nästa gång" och att livet från den stunden började cirkulera omkring den aktuella substansen. Alla människor har olika stor benägenhet att utveckla ett beroende, psykiskt eller fysiskt, och det är faktiskt ett hån mot alla de människorna som upplevt detta att påstå att "det inte går" Så mycket för förståelse och empati som tydligen skulle frambringas magiskt genom "egna erfarenhheter" I rest my case liksom Natti natti.
    Så du anser dig ha träffart ett genomsnitt av befolkningen i ditt arbete :D
    Enda du har träffa de fåtal som får problem med droger.

Snacka om fail att tro sin egen lilla bubbla skulle vara en slags repressantion av samhället och hur de hanterar droger *face palm* *face palm*
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-20 00:25:40 följande:
    När folk säger att man inte blir beroende första gången man testar, så stämmer inte det, inte egentligen! Okej, du kommer inte bli FYSISKT beroende, Det är inte så att om du tar amfetamin vid ett tillfälle så kommer du bli beroende, även om du kommer få en avtändning.

Utan jag skulle vilja säga det är KÄNSLAN som gör dig beroende! Jag har testat amfetamin, exctacy och rökt på cannabis.

När jag bara rökte på så tyckte jag att man mest vart flummig, typ man kan sitta i en soffa och bara skratta och ligga där och småflumma, tycka att det mesta blir extra roligt men du blir inte särskilt uppåt skulle jag vilja säga.

Men amfetamin och extacy, jag kan inte ens beskriva det, det är den absolut bästa känslan som jag haft i mitt liv! Det är som att vara i himlen, du mår helt underbart, du bara dansar runt och bara ler, det är som ett lyckorus, man blir varm i hela kroppen och mår helt enkelt så jävla bra.

Och det är den känslan som är så jäkla farligt rent ut sagt. Jag kan inte ens betona hur farligt det är. Jag är en skärpt tjej ska jag tillägga, men träffade helt enkelt på helt fel kille för några års sedan, han var grav missbrukare och han var helt nere i sin amfetaminvärld.

Idag har jag absolut ingen kontakt med honom, jag hade ett tag efter det tog slut mellan han och mig, kontakt med hans vänner, men jag var klok nog och flytta till en helt ny stad och kapa all kontakt. För jag ska vara ärlig och säga att när jag följde med hans vänner och så på efterfest så rökte dom på, bara lite "cannabis", men nog så farligt. Men jag var ju på såklart, nu hände det bara 2-3 gånger att jag följde med dom och tog jag med, fastän jag egentligen inte ens riktigt gillade drogen ifråga.

MEN, innerstinne så kände jag ju att jag inte ville kapa sista kontakten till att kunna få testa amfetamin och extacy igen. Mina vardagliga vänner håller absolut inte på med droger, alltså dom är så antidroger som man bara kan komma, så det var verkligen bara dessa människor som jag hade en chans att kunna nååååågon ta det igen. Fastän jag verkligen hade bestämt mig för att aldrig ta skiten igen. Det där är inte jag, men hur jag än vrider och vänder på det så minns jag känslan. Känslan att dansa runt lycklig på amfetamin, känslan att älska vilt på extacy

Jag kommer få kämpa för att aldrig hamna i situationer så att det blir en för stor frestelse. Men istället för att känna såhär livet ut, testa förhelvete inte någonting! Det är bara vansinne!
    Jo, sex är trevligt och det är en känsla jag vill ha igen.
    Trots detta är jag ingen sexmissbrukare, du har nog inte förstått detta med 2+2 riktigt än.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-20 07:34:30 följande:
    Svårt att hålla fokus på det vi diskuterar eller? I såna fall ska jag påminna dig. Vi diskuterar mig veterligen inte hur stor andel av alla de som testar droger som blir beroende, inte eller diskuterar vi hur stor andel av de som kommer i kontakt med vården i olika former angående detta. Vi diskuterar som jag förstår det nyttat, av att som behandlare veta hur det känns för mig att röka cannabis eller testa amfetaim. Så nu var påminnelsen klar. Försök att inte tappa tråden framöver Och som ja sa tidigare så ser jag ingen som helst poäng eller vinst med att jag vid ett enstaka eller ett par tillfllen testarLSD. Det tillför inte nånting i mitt arbete.

Du vill ju ge skenet av att det existerar stora problem med droger, pga ditt arbete.
    Jag informerar dig om att det är få som får problem med droger.
    Och plockar vi bort dom med psykiska besvär före drogdebut, då är dom än färre.

Du måste inse att det finns vissa saker som ALDRIG går läsa sig till.
    Sen att man inte vill testa för att förstå bättre är en annan sak.
    För välja om man vill testa en drog, ska vara sitt eget val.
    Just för att man ska få bestämma över sin egen kropp.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-19 20:32:14 följande:
    Du kan bara tala för di själv. Du anar inte hur många gånger ja suttit med människor som berättat att "förlälskelsen" var stark oc´h omedelbar första gången de kom i kontakt med en substans. Alkohol eller annat. Att de efter den allra allra första trippen eller fyllan inte kunde tänka på annat än "nästa gång" och att livet från den stunden började cirkulera omkring den aktuella substansen. Alla människor har olika stor benägenhet att utveckla ett beroende, psykiskt eller fysiskt, och det är faktiskt ett hån mot alla de människorna som upplevt detta att påstå att "det inte går" Så mycket för förståelse och empati som tydligen skulle frambringas magiskt genom "egna erfarenhheter" I rest my case liksom Natti natti.
    Detta får mig in på det jag pratar om.
    För vi kan inte ana om hur många som har problem med droger, förklarar du med din egna erfarenhet.

Men antar du tar tillbaka detta och nu menar att du har träffat en del som fått problem med droger,
    Och inte att vi inte kan ana om hur många de är.
  • P  P  Potatisgris
    Anonym skrev 2012-03-20 11:42:44 följande:
    Tycker det är väldigt sjukt att det finns dom som uppmanar andra att ta droger!
    Nu, får du nog ta läsa lite, det var mer tvärtom.
  • P  P  Potatisgris
    Queenie70 skrev 2012-03-20 13:03:44 följande:
    Nej, jag tar inte alls tillbaka nåt. Varför envisas du med att lägga ord och saker inte sagt i min mun? Räcker inte dina egna argument till? Ja, det finns väldigt väldigt många människor som har oerhörda problem med droger, alkohol och missbruk. Menar du verkligen motsatsen? Det är inte förhållandet missbruk/rekreationsbruk som diskuterar i tråden. Om du vill diskutera vilken ¨vilken procentsats som kan kategoriseras som missbrukare eller dylikt så kan du väl starta en egen tråd.
    Kan diskutera vad som helst, men nu har jag fastnat vid detta.
    Du ger mixade signaler, där i ett post ger du uppfattningen i att säga du minsann har träffat så många......
    Som det skulle ge en validitet att det är många som får problem med droger.
    När du sen säger att du vet att så är inte är fallet.

Och sen sitter jag här med en människa som säger "SÅ MÅNGA...", och funderar bara varför vad har dom med oss andra att göra
    Lika mycket som du har med en alkoholist att göra när du tar dig ett glas vin(under förutsättningen att du ens gör det, annars får du fantisera upp en annan normal som tar sig ett glas vin och tänka till).
Svar på tråden Vill testa drogerna