• Anonym

Vill testa drogerna

Valaine skrev 2012-04-03 11:33:55 följande:
    Amfetamin, givetvis. Varför medicinerar du inte din ADD?

Jag gör det men känner att det inte räcker...en red bull har samma effekt och då slipper jag tröttheten också.

Tänkte mest kokain eller något liknande (i små doser) bara för att få upp energin och få bättre koncentration.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 11:56:22 följande:

Jag gör det men känner att det inte räcker...en red bull har samma effekt och då slipper jag tröttheten också.

Tänkte mest kokain eller något liknande (i små doser) bara för att få upp energin och få bättre koncentration.

Kocain är väldigt väldigt kort halveringstid, då lämpar sig amfetamin bättre ändamålet.
    Finns en adhd medicin baserat på amfetamin om inte kopior fungerar för dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 13:26:14 följande:
    Kocain är väldigt väldigt kort halveringstid, då lämpar sig amfetamin bättre ändamålet.
    Finns en adhd medicin baserat på amfetamin om inte kopior fungerar för dig.
    Tack...vad heter den adhd medicinen? Är lite rädd för att det ska synas på mig om jag tar amfetamin även fast jag tar i små doser...jag vill inte se ut som en speedad pundare. Jag känner en tjej som tar kokain och det syns inte på henne men hon har energin och är som vanligt fast en bättre version av sig själv.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-19 21:15:29 följande:
    Tack...vad heter den adhd medicinen? Är lite rädd för att det ska synas på mig om jag tar amfetamin även fast jag tar i små doser...jag vill inte se ut som en speedad pundare. Jag känner en tjej som tar kokain och det syns inte på henne men hon har energin och är som vanligt fast en bättre version av sig själv.
    Den heter amfetamina om inte minnet sviker mig helt

Små doser har inte den effekten, vill du bli speedat så får du ta normala doser man tar för berusning, är man bara ute efter lite extra energi så tar man under hälften av det vad tjackare gör.

• Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 15:03:57 följande:
    Tro mig att testa kan vara livshotande. Hade själv 3 kompisar som dog pga droger och att dom testa droger. En dog av GHB och då slutade andningen för henne och dog en plågsam död. Sen har jag en som dog efter LSD som fick en psykos och hoppa från en bro. Sen har jag en som prova olika piller och och då sluta hjärtat fungera. Så prova kan man dö av det finns inga garantier. Och få ett sug efter droger händer nästan direkt. Självklart är det olika på olika droger men alla är bygger upp ett sug. GHB är lika farligt  som Heroin  att sluta med och kan leda in i döden
    Felaktigheter upp på en rad.
    Orkar inte skjuta ner dom för då kommer väl en moderator och springer ditt ärende.
  • Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 20:46:44 följande:
    Jag har missbrukat i 12 år och jag har förlorat 3 vänner på grund av det så kalla det var du vill. Jag skrev inte att han trodde han kunde flyga utan att han fick en psykos och hoppade då han trodde alla ville döda han så han hoppa från en bro. Det finns flera som har dött av GHB med  då det är massa frätande ämnen. Och man dör då det kan slå ut andningen.
    Har haft droger runt mig större delen av mitt vuxna liv(+40), INTE EN ENDA av mina polare har dött eller ens varit nära dö av en drog.
    Som visserligen är cannabis då, som är väldans svårt att dö av.

GHB är ett sövningsmedel, och givetvis om man tar för mycket så får man andningsdepression.
    Men hade vi haft en statlig försäljning med dos råd, då hade dessa fåtal dödsfall inte skett.

Och LSD ska man ha en så kallat sitter och skapa en bra miljö, så är den drogen säker också.

Problemet när jag läser din text är att du försöker överdriva droger till något livsfarligt.
    Vilket det inte är, kan snabbt räkna upp par som är långt mycket farligare = alkohol, tobak och koffein.
  • Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:07:46 följande:
    Vilken j**la dum och korkad tråd. Hur kan folk ens börja disskutera en sån här sak??!? Dra ett par kilo heroin rakt in i blodet på en gång så vi slipper korkade människor som dig.
    Vad är det som är så korkat?
    Såklart ser man alla droger som livsfarliga och att lemmarna trillar av.
    Ja då kanske det är korkat, men nu är ju inte droger alltid så farliga som en del inbillar sig.
    Givetvis beroende på vilken drog vi pratar om.
    Om vi pratar om den överlägset största illegala drogen cannabis, så är ju den droger relativt harmlös.
  • Anonym

"kan jag genom er få uppleva hur det är??"
    Eeeeh borde du inte kunna få minst lika bra svar på det från dina patienter eller tror du du ska få nåt rus av att skriva på FL?

• Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:17:15 följande:
    Nej självklart inte, men är det sådana människor vi vill ska ta hand om människor som vill komma UR träsket, såna som själva vill prova??!?
    Hon om någon borde väl förstå hur det kan sluta. Om hon inte märkt det med sitt jobb borde hon söka nytt. Ett sånt jobb borde ju göra, med normalt funtade människor, att man absolut aldrig vill ha något med sådant att göra överhuvudtaget??!
    Cannabis kan jag se som en drog den dagen alkohol blir narkotikaklassat.
    Vad är det för träsk du pratar om, inga av mina polare är i några träsk.
    Och inte jag heller för den delen, är snart husägare och livet går som på räls.

Alla som tar livet av sig, dör eller vad det kan nu vara, vart hittar ni alla dom?
    Lever inte i någon överklass precis, men detta fenomen är totalt okänt för mig som en verklighet.
  • Anonym
    extramamman skrev 2012-04-22 21:26:36 följande:
    Så det finns inga pundare i överklassen eller vad menar du?!
    Med träsk menar jag människor med ett beroende till droger som förstör livet för dem, de förlorar jobb, vänner och familj. Och detta kommer du även komma att  hitta bland dina villa-kompisar.
    Även om man har ett par millar på banken, bor i slott och har 30 bilar i garaget kan ditt liv vara i ett träsk.
    Ingen aning tillhör inte överklassen:
    Men börjar allvarligt fundera på alla skräckhistorier om de inte är bara rena lögner snart.

Kolla detta lite nu och inser att vi är närmare 1 miljon som har har intagit en drog som inte är laglig.
    Kanske inte är så himla konstigt att man aldrig träffar på dessa som dör.

btw överklassen pundar nog inte så ofta, tror de tar sig no heller kokain istället för amfetamin.
  • Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-23 18:21:47 följande:
    Ja du har rätt i mycket du skriver det håller jag med om. men att säga att en Psykos av droger och gå in i vägen är liknande är lite att ta va. Men tror du att jag som 12 åring tänkte jag vill missbruka halva mitt liv. Nej jag ville testa och se vad det var och kan jag avråda nån att testa det så gör jag det. Det jag har sätt och vart med om i olika situationer önskar jag ingen skall behöva uppleva.
    Vi vet ju alldeles uppenbart att droger kan inte skapa psykoser, bara utlösa nått man skulle fått förr eller senare ändå.
    Mer utlösare kan tex vara stress, alkohol och tragisk händelse.
    Chansen att få psykos utan droger är antagligen mångfalt större.
  • Anonym
    Anonym (ingen bra ide) skrev 2012-04-22 15:03:57 följande:
    Tro mig att testa kan vara livshotande. Hade själv 3 kompisar som dog pga droger och att dom testa droger. En dog av GHB och då slutade andningen för henne och dog en plågsam död. Sen har jag en som dog efter LSD som fick en psykos och hoppa från en bro. Sen har jag en som prova olika piller och och då sluta hjärtat fungera. Så prova kan man dö av det finns inga garantier. Och få ett sug efter droger händer nästan direkt. Självklart är det olika på olika droger men alla är bygger upp ett sug. GHB är lika farligt  som Heroin  att sluta med och kan leda in i döden
    Blir lite nyfiken på vad du menar med en plågsam död av GHB?
    Jag har nämligen själv varit en hårsmån från att dö av GBL och plågsamt är nog så långt ifrån min beskrivning av det hela man kan komma.
  • Anonym
    Rajtantajtan skrev 2012-05-04 05:16:21 följande:
    Du(och även andra) kan skicka ett PM till mig om du vill ha mycket information.

Man får inte skriva "försöknande" om det på det här forumet så kan inte skriva i tråden då jag riskerar att bli avstängd då.
    speak your minde.

Jag tror att censuren har lättat lite på familjeliv.

Svar på tråden Vill testa drogerna