• Gumlan

tvätta skor i tvättmaskin??

går det?? Hade ju varit sååå smidigt, hehe... tänkte man kunde fräscha till sina skor genom att tvätta dom, såå jobbigt att tvätta alla för hand... men går det i tvättmaskinen?
  • Svar på tråden tvätta skor i tvättmaskin??
  • Drutten80

Jag har tvättat gympaskor och det har gått bra i 40 grader

• sofieplopp

Japps, jag brukar tvätta joggingskor i maskin. Ser ut som nya efter

• KäRinGa

Ja har tvättat barnens gympaskor i maskinen, på 40gr. gick ypperligt.

• zupermamma

jag tvättade mina vita gympadojjor i tvättmaskin!!!!
    blev super frächa!!

Men inte för varmt för min kompis krympte sina när hon skulle ta i ordentligt med sina och tvättade dom i 90 grader...
    ja ja sulan krympte inte så dom såg inte kloka ut!! ha ha ha

• Gumlan

va?? det funkar altså? Ja som knappt vågade fråga för ja tänkte ja skulle bli utskrattad men va bra!!!!!

• Trynträ

Det händer att jag tvättar mina på skontvätt i 30 grader. Fast jag tror inte det är så bra för gummisulan att tvätta för ofta men ibland måste man ju.

• Jenny70

Tvättat gympadojjorna i maskinen har jag alltid gjort. Även barnens fotbollsskor nå´n enstaka gång. Säkert JÄTTEBRA för tvättmaskinen...

• Gumlan

det gick visst inte så bra tvättade ett par i fejk läder som var vitmålat... färgen gick bort

• ung83

jag brukar tvätta skorna i 40 grader sen med en handuk el nåt för annars dunkar det så mycket...dom blir som nya..

• Stumpan82

Man ska inte tvätta gympaskorna i tvättmaskinen, visst dom ser ut som nya men du förstör dämpningen i skon helt och hållet

Svar på tråden tvätta skor i tvättmaskin??