Dottern på 2.5 år har förskräcklig hosta, hög feber och rosslig andning :(
Hej!
Ja som många säkert tänker så är det influensan hon har åkt på och det tror jag med men nu är det 6.e dagen med hög feber, hon får feber toppar upp till 40.2. Igår var vi på vårdcentralen dom lyssnade lite och tog crp som låg lite förhöjt. Så hon sa att hon har början på en infektion och irriterat öra. Så vi fick kåvepenning och ventoline utskrivet.
Ventolinen får jag i henne om jag blandar med juice men kåvepenninen går inte hur jag än försöker.
Det är 4.e dagen som hon helt matvägrar igår fick jag i henne 2 choklad bitar och en liten bit potatis, men hon dricker i alla fall. Hon säger att hon vill äta men så fort vi ger henne det hon ber om så tittar hon bara på det och vill inte ens smaka :( Vet att man inte ska oroa sig så länge dom inte äter men hur länge är det okej att gå helt utan mat?
Det som oroar mig mest är att hon nu piper och rosslar så när hon andas och hostan är så förskräcklig och hon får ju inte sova stackarn! Kan det var lunginflammation hon åkt på?
Vårdcentralen har ett sånt dåligt bemötande här så blir hon sämre under dagen igen ringer jag barnakuten