Inlägg från: Gaytjej |Visa alla inlägg
  • Gaytjej

Matematik för små barn

Blondina skrev 2012-03-07 08:33:01 följande:
    Hua vilken dålig förälder jag känner mig som, som inte har tränat detta redan.......... men nu är ju tanken väckt så det är ju bara att köra igång!!!!!
    Äh :) För det första så har du säkert redan tränat det - fast utan att vara medveten om vad exakt det är ni 'tränar' - och om inte annat så är det ju aldrig för sent! Matematik för små barn är himla intressant tycker jag, det finns så himla mkt i vår vardag som är matematik och det löper faktiskt en tydlig röd tråd uppåt i åldrarna!

Rekommenderar artiklar o övningar o annan inspiration som vårt nationella centrum för matematikutbildning, NCM, har sammanställt: http://ncm.gu.se/smabarn

/mattelärare och fd matematikutvecklare i min kommun
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Gaytjej
    Blondina skrev 2012-03-08 07:41:55 följande:

Sen tänkte jag göra en lika låda fast med Siffror och antal. Bilder med olika antal saker på, som man räknar, och parar ihop med rätt siffra.

Om du tycker det är kul att göra lådor så gör en låda för varje siffra!
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
Svar på tråden Matematik för små barn