• Jättekul

Snabbutbildning till undersköterska på distans

Jag funderar på att ubilda mig till undersköterska. Jag bor i Stockholm men kan även tänka mig distansstudier.

Jag har tagit studenten. Samhällsprogrammet. Så jag måste läsa in alla delar i omvårdnadsprogrammet men inte hela programmet då jag redan har samhällsprogrammet. Komplettering helt enkelt.

Hur gör jag detta snabbast?

Snälla ni konkrekta förslag mottages tacksamt. Vill inte ha förslag på att läsa till sjuksköterska.

Tack{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Snabbutbildning till undersköterska på distans
  • Ebba Caroline

Varför läsa omvårdnadsprogrammet när du kan bli ansälld som undersköterska utan att ha läst det?

• JA77
    Ebba Caroline skrev 2012-03-07 17:47:24 följande:
    Varför läsa omvårdnadsprogrammet när du kan bli ansälld som undersköterska utan att ha läst det?

Skärp dig nu. Har man gått sam kan man INTE anställas som en usk. Eller menar du att en usk kan sakna medicinsk utbildning? Förmodligen vill TS läsa usk för att utbildningen (omvårdnad) är intressant.
  • Ebba Caroline
    JA77 skrev 2012-03-26 17:45:59 följande:

Skärp dig nu. Har man gått sam kan man INTE anställas som en usk. Eller menar du att en usk kan sakna medicinsk utbildning? Förmodligen vill TS läsa usk för att utbildningen (omvårdnad) är intressant.

Jo, det kan man absolut. Underksöterska är en anställningstitel, dvs nåt man blir anställd som, inget man läser sig till. Det är upp till arbetsgivaren att anställa som usk eller inte.

Sjukhusen kräver mera relevant utbildning, omvårdadsutbildning, för att kunna anställas som undersköterska.

De felsta kommuner kräver det inte. 
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • JA77
    Ebba Caroline skrev 2012-03-26 18:04:42 följande:

Jo, det kan man absolut. Underksöterska är en anställningstitel, dvs nåt man blir anställd som, inget man läser sig till. Det är upp till arbetsgivaren att anställa som usk eller inte.

Sjukhusen kräver mera relevant utbildning, omvårdadsutbildning, för att kunna anställas som undersköterska.

De felsta kommuner kräver det inte. 

Men omvårdnadsutbildning får man inte på sam! Ge ett exempel på någon som har NOLL omvårdnadsutbildning som ändå blivit usk.
  • Ebba Caroline
    JA77 skrev 2012-03-28 18:17:32 följande:

Men omvårdnadsutbildning får man inte på sam! Ge ett exempel på någon som har NOLL omvårdnadsutbildning som ändå blivit usk.

Jag själv  

Eftersom undersköterska ÄR en anställningstitel så är det upp till arbetsgivaren att bestämma om man ska anställas som undersköterska.   
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • JA77
    Ebba Caroline skrev 2012-03-29 14:38:27 följande:

Jag själv  

Eftersom undersköterska ÄR en anställningstitel så är det upp till arbetsgivaren att bestämma om man ska anställas som undersköterska.   

Men det var väl för att du läser till ssk? Jag tror dig nämligen inte.
  • Ebba Caroline
    JA77 skrev 2012-03-29 17:35:28 följande:

Men det var väl för att du läser till ssk? Jag tror dig nämligen inte.

Nej, läste inte till ssk då.
  • Lajkie

Min kommun accepterar inte art anställa folk utan omv.utbildning som usk. Då blir man istället vårdbiträde, och kan inte bli fast anställd.
    Jag pluggar omv.programmet på KOMVUX nu, hade en hel del betyg att få ihop innan jag kunde söka ssk, så då kände jag att jag lika gärna kan plugga omvårdnad samtidigt!

• Sweet life

Jag läste omvprog på distans, 1350p krävs för att få omvårdnadskompetensen och det läste jag på under ett år...

Svar på tråden Snabbutbildning till undersköterska på distans