Inlägg från: trubbelsnåd |Visa alla inlägg
  • trubbelsnåd

"Hen" och/eller "snippa"?

Karolina1982 skrev 2012-03-07 15:20:13 följande:
    Jag skulle aldrig säga HEN. Det är helt befängt hur det ens kan tillåtas att alla barn ska ha samma kön. Snippa vägrar jag säga då Det känns som ett "Stockholmspåhitt". Dessutom låter det töntigt. Ska man säga det till vuxna med? Här nere i södra Skåne säger vi iallafall Kissen. Ja, jag inser att det inte låter bättre men man säger så här. Pojkar har en snopp och flickor har en kiss.
    Dessutom så är pojkar, pojkar och flickor, flickor. En pojke är en han och en flicka är en hon.
    Vem har sagt att alla barn ska ha samma kön? Om du tror att hen är en ersättning för hon och han har du missuppfattat å det grövsta.

Varför kallas inte pojkars kön för kissen också, de kissar väl också med sitt kön? Katt
  • trubbelsnåd
    Johan70 skrev 2012-03-08 00:06:14 följande:
    Varför envisas folk med att stava hän med e?
    För att vi inte pratar finska utan stavar med e på svenska?
  • trubbelsnåd
    Dixie skrev 2012-03-08 11:45:34 följande:
    Jag använder ordet snippa för det har tidigare saknats ett bra ord för flickans könsorgan, nu finns det ett likvärdigt ord till killarnas snopp. 

Hen använder jag inte, förstår inte poängen med det - det är antingen en han eller hon.
    Nej, det är antingen inte en han eller en hon. Personen kan vara intersexuell/intergender också
Svar på tråden "Hen" och/eller "snippa"?