Inlägg från: Nicke |Visa alla inlägg
  • Nicke

"Hen" och/eller "snippa"?

Jepp. Här kör vi numera med snippa och jag använder hen på nätet när jag inte känner till könet. Det känns trevligare än att skriva h*n, han/hon eller liknande. Att det ska ersätta han och hon helt är bara idiotiskt att tro.

• Nicke

Alla här inne är faktiskt inte en hon.. Hade jag hetat "Trepäron" och haft ett äpple som bild på en sida med massor av kvinnor så skulle folk automatiskt kalla mig för hon/henne.

I andra forum där män dominerar så märker man samma sak. Alla kallas för han och kommer det då in någon tjej så blir hon också kallad för han innan hon säger ifrån.

• Nicke

Smulan? Det kallar man väl typ sina djur? Vissa barn har det som smeknamn också.

• Nicke
    TwistedSister skrev 2012-03-13 18:48:51 följande:
    Ja inte många kvinnliga könsorgan alls faktiskt, vilken besvikelse.
    och oväntat...
  • Nicke
    TwistedSister skrev 2012-03-13 20:06:27 följande:
    Om man skriver in snippa i googles bildsök däremot, då behöver man inte tveka vad saken handlar om. 
    och om du tar bort ett p så får du något helt annat.
  • Nicke

Jag fann det så onödigt att hitta på ett namn, använda släktnamn osv när det faktiskt finns ett bra ord.
    I början kallade vi äldsta dotterns snippa för något helt annat men jag kom på hur korkat det var och nu för tiden så heter det snippa här hemma.

• Nicke

Sen så använder ju folk inte hen för att man inte förstår hur och i vilka sammanhang det kan användas.

Svar på tråden "Hen" och/eller "snippa"?