jenesaispas skrev 2012-03-11 15:08:47 följande:
Tja, eftersom jag aldrig kommer att få någon så blir det inte aktuellt, men jag antar att jag skulle prata om underliv, precis som när det gäller mig själv. Jag behöver inget speciellt namn på andra kroppsdelar bara för att det handlar om barn, en hand är en hand, ett huvud ett huvud och en underliv ett underliv...
Och lite nyfiken blir jag ju på vid vilken ålder man inte har en snippa längre, jag har svårt att tro att en vuxen kvinna går till gynekologen och pratar om sin "snippa", så någonstans måste det ju finnas en "åldersgräns", om ni förstår hur jag menar.
Jag tror att en del vuxna kvinnor om 20 år kanske pratar om sin snippa i alla sammanhang. Har själv aldrig bett någon av mina döttrar att tvätta underlivet men visst kan man säga så. Men problematiken ligger väl i att snippan för många tidigare varit lite hysch-pysch. Pinsam osv. Underliv och framstjärt är två ord som jag tycker går i den riktningen. Att det är ngt skämmigt sas.
För er med döttrar tror jag det är bra att flickan vet att snippa är det ord som används på skola, dagis osv.