• humlan1979

Kungens Kurva eller Barkaby (och fråga om spjälsäng)

Hej. Vi tänkte åka till IKEA och reka spjälsäng och annat smått och gott i helgen. Tänkte vara lite effektiva och besöka andra butiker som har bebisgrejer i samma veva. Vilken IKEA är bäst att välja med hänsyn till andra butiker i närheten?

Tänkte även kolla om det någon som är insatt i spjälsängar? Vi funderar på om man ska ha en som man kan ta bort ena sidan på så att man har öppet mellan min säng och bebisens. Dessa är ju dyrare och jag funderar på om det är värt pengarna eller om vi ska köpa en gammal hederlig i stället?

Tack på förhand :) 

• Svar på tråden Kungens Kurva eller Barkaby (och fråga om spjälsäng)
  • MHM

I kungenskurva ligger ju babyland(barnens hus nu?) men inte så många fler affärer än så. ÄR mest elektronikvaruhus.

Vi hade en vanlig spjälsäng, sänkbar och man kan ta bort sidan när sängen är längst ner. Det har fungerat bra till alla våra tre barn. Jag tycker andra finesser är onödiga, men alla är olika. 

• Bollen

Det har öppnat en till babyaffär där (kungens kurva) med massa saker. Kommer inte ihåg vad den heter.. Har för mig att den ligger ungefär vid rusta. 

• MammaTove

I Barkarby finns Babyproffsen och Barnens Hus i närheten av IKEA.

Vi har en Hensvik spjälsäng, botten går att ha i två lägen och då den är i lägsta läget kan man ta bort ena sidan helt. Den ligger på 600,- på IKEA, och vi har varit jättenöjda då vi använt den till sonen - nu ska den även användas till nästa bebis.

• Ellieott
    MammaTove skrev 2012-03-07 19:03:08 följande:

I Barkarby finns Babyproffsen och Barnens Hus i närheten av IKEA.

Vi har en Hensvik spjälsäng, botten går att ha i två lägen och då den är i lägsta läget kan man ta bort ena sidan helt. Den ligger på 600,- på IKEA, och vi har varit jättenöjda då vi använt den till sonen - nu ska den även användas till nästa bebis.

Nuförtiden kan man inte ta bort ena sidan på Hensvik! Man kan inte det på den vi köpte för några veckor sen, men man kan det på de lite äldre...

Jag tycker ikea i kungens kurva är bäst, och det finns som sagt en del barnbutiker i närheten. Och skärholmen centrum ligger ju precis där om man vill handla kläder, men det kanske inte är det du är ute efter?
  • MammaTove
    Ellieott skrev 2012-03-07 19:05:16 följande:
    Nuförtiden kan man inte ta bort ena sidan på Hensvik! Man kan inte det på den vi köpte för några veckor sen, men man kan det på de lite äldre...

Jag tycker ikea i kungens kurva är bäst, och det finns som sagt en del barnbutiker i närheten. Och skärholmen centrum ligger ju precis där om man vill handla kläder, men det kanske inte är det du är ute efter?

Oj, det måste de ha ändrat väldigt nyligen..  en kompis köpte samma säng för fyra månader sen och den kan man ta bort.. Tur det finns folk som har bättre koll på läget..
  • MHM

Vi har GULLIVER, den kostar 799, och en sida kan tas bort.

• MammaTove
    Ellieott skrev 2012-03-07 19:18:18 följande:
    MammaTove: irriterande för jag vill kunna ta bort ena sidan ju! :/

Förstår det - jag tycker att det är guld värt! Så idagsläget skulle jag alltså köpt en Gulliver som MHM tipsar om..
  • Ellieott

Förlåt ts för OT!

Vi fick hensvik-sängen på köpet när vi köpte madrass (kampanj när Victorias bebis föddes) så vi köper en ny sen . Annars hade vi tagit nån annan där man kan ta bort ena sidan...

• humlan1979

Hej. Tack för alla svaren. Vi ska mest ut och kika. Är första gången så vi vill få en uppfattning av vad det finns och vad det kostar. Med det menar jag saker såsom barnvagn, säng, babysitter osv. 

Håller med om att kungens kurvas ikea är bäst så om inte det skiljer så mycket på vilka andra butiker som finns och dess utbud så åker vi nog dit.

Tycker det är svårt att få uppfattning på nätet av hur butikerna är. Var i Arninge på Barnens Hus och den var jätteliten och de hade nästan ingenting. Därav detta inlägg.

Jobbigt att de ändrar funktionerna på sängarna då vi hade tänkt att köpa vår säng på blocket efter det att hittat den vi vill ha. Blir till att verkligen fråga ut innan vi köper med andra ord.

• Bollen

Vet iaf att Lekia i kungens kurva hade massor av modeller av barnvagnar när jag var där och kika. Inte bara de där vanliga märkena.. 

Svar på tråden Kungens Kurva eller Barkaby (och fråga om spjälsäng)