• Anonym

Någon vars barn har provat Huggies DryNites nattbyxor? Berätta!!

Jag har en pojke på 6 år som går sin sista termin på dagis, då han ska börja förskoleklass i augusti. För några år sedan hade vi extrema problem med att han alltid kissade och bajsade på sig (han fick diagnos enures och enkopres), varje dag fick vi hem flera påsar med nerkissade och bajsiga kläder från dagis. Han var helt pottränad ett bra tag innan dess, men plötsligt började det här. Läkarna hittade inget fel på honom så vi antog att det hade med stress att göra. Lite senare fick han en ADHD diagnos och vi har börjat införa mer rutiner nu, bl a ett slags toa-schema, som har fungerat väldigt bra! Vi försöker att inte bli sura när han kissar/bajsar på sig men uppmuntrar honom att berätta för en vuxen (oftast jag, mamma, för han skäms för mycket för att berätta för någon annan) för att få hjälp att tvätta sig och byta till rena kläder. Han vågar för det mesta inte säga till, så då går han med bajs i rumpan hela dagen tills det torkar så han blir helt röd när man försöker tvätta bort det hemma :( Han byter lättare själv när det är kiss men ibland låter han det vara, och så luktar han äckligt efteråt..

Förut kissade han i sängen varje natt men det är mycket bättre nu men händer fortfarande då och då. Men jag har hittat Huggies DryNites nattbyxor och funderar på om man skulle prova dem? Vad är det egentligen, som blöjor fast de liknar vanliga trosor/kalsonger? De gör ingenting annat än att barnet slipper gå upp mitt i natten, dra av sig pyjamas, lakanen osv. Eller? Men vad har ni andra för erfarenheter? Är de bra? Är det för att det är mer praktiskt, eller för att barnet faktiskt tränas i att gå upp och kissa själv?

• Svar på tråden Någon vars barn har provat Huggies DryNites nattbyxor? Berätta!!
  • FuckGoggleAskMe

Det ar helt enkelt nattblojor for stora barn, i kalsongmodell (dvs man drar pa dom som kalsonger).
    Min 5.5.aaring anvander dom och andra liknande modeller pa natterna, och de funkar bra - inget kiss i sangen och han kanner sig torr. Tror att sonens problem (vaknar typ aldrig pa natten nar han behover kissa) beror pa att alla karlar i slakten har tydligen haft det sadar.(Japp, jag har fragat alla narmsta slaktingar om detta!)   

Svar på tråden Någon vars barn har provat Huggies DryNites nattbyxor? Berätta!!