• Anonym (Kämpar på)

Nya tag i kampen om en 3:a.

Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag Flört.
    Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande Kräks.
    Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här {#emotions_dlg.djavulsk}. Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
    Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
    Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad Drömmer.

• Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-08 10:58:21 följande:

Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag Flört.
    Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande Kräks.
    Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här {#emotions_dlg.djavulsk}. Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
    Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
    Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad Drömmer.

Hej!!Jag vill gärna haka på din tråd då jag är i likande situation som dig...Jag och min man har också två underbara flickor som börjar bli alldeles för stora.Vi bestämde oss sommaren 2011 att börja bebisverkastaden och få en 3:a. Då jag snabbt blivit gravid jag också med tjejerna tänkte vi att det skulle bli en lätt match,på fjärde försöket blev jag gravid men lyckan blev kortvarig då jag fick tidigt missfall i v 7.;((( Nu är det det över fyra månder sen och det händer nada....lika besviken varje månad och jag fööörstår inte varför jag inte blir gravid.vi använde äggtester som är så lustdödande i vårt sexliv så det finns inte...båda jag men framför allt min man blir såå stressad de dagarna det gäller och hur kul är det.Precis sdag fick jag positivt på äggstickan och det var ju bra för vi hade sex igår men nu blir det till att måste ha ikväll igen!!Suck,det enda man vill är ju att man ska få det där underbara plusset istället för mensen...
    Hur går det för dig ts??? 
  • Anonym (Kämpar på)

Välkommen Glad. Skönt att höra att det finns fler i samma situation, men jättetråkigt att läsa om ditt missfall Rynkar på näsan. Förstår ju att det känns hemskt när man hinner bli jättelycklig och se fram emot ett barn och så går det inte vägen Rynkar på näsan.
    Jag försöker hålla mig borta från de där ältesterna, tror jag skulle bli helt fanatisk tyvärr. Vi försöker få till det med 2-3 dagars mellanrum mellan mens och 1 vecka innan nästa mens, då har vi liksom tappat orken. Ändå tycker jag att vi tar det ganska mycket med ro och försöker hitta gnistan i allt "tvångssex". Jag fortsätter kämpa med vikten, nu väger jag bara 3 kg mer än jag gjorde när jag blev gravid med andra tjejen så jag har svårt att tro att vikten skulle störa nu men allt som kan hjälpa är väl bra. Har börjat med vitaminer och tagit bidrottninggelé i två dagar nu så får vi se om det ger nåt, borde ha äl nästa helg så då står försök nr 12 på schemat. Fy, vad tråkigt det låter med schemalagt sexliv Obestämd.

• floris

Hej igen:) Är så glad nu för igår fick jag utslag äntligen och vi hade sex både dagen innan och samma dag. Så nu är det bara hoppas och hoppas och hoppas igen att det kanske kanske blir nånting utav det. Jag menar varför skulle det inte det?Vi har ju två barn så det har ju funkat förut,men visst,det kan ju vara så att spermierna eller ägget inte är dugliga...suck!!!Nej,nu jäklar ska det gå vägen!!!! Smart av dig att hålla dig borta från stickorna,det är som du säger man blir fanatsik,helt besatt!!!Testade för skoj skull imorse också och då var det inte positivt längre vilket betyder att ägget faktsikt måste ha släppts,alltså fanns massa där på kö för att befrukta:))Förhoppningsvis!!!
    Håller tummarna för dig också nästa helg.  Hur kämpar du med vikten??Har du övervikt?? Själv kämpar jag också med ca fem kilo som jag vill bli av med men min stora last är ett jätte jobbigt sockerberoende,men vet det sjuttsingen hur jag ska bli av med det. Nåväl,nu är det bara bebisen som är viktig.:) 

• Anonym (Kämpar på)

Och så slår det en från och till att yngsta tjejen snart fyller 5 och att alla ägg kanske har blivit jättegamla, lr att alla spermier har dött!!! Sen tänker jag efter lite till och antar att det inte är så troligt och att jag inte är såå värst gammal; 28 år, så det borde ju rimligtvis funka Flört.
    Ååh, då håller vi tummarna för er nu Glad. Jag är fortfarande överviktig och behöver väl gå ner åtminstone 10 kg till. Dock hade jag nästan samma övervikt när jag blev gravid med båda tjejerna så det borde ju kunna ta sig nu ändå tycker jag. Har kört lite Modifast nu, för att få en kickstart, sen tror jag att jag hoppar på Viktväktarna. Ser det som så att allt jag lyckas gå ner innan en graviditet är bra; bättre utgångspunkt för en hälsosam graviditet Glad.

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-11 15:39:37 följande:
    Och så slår det en från och till att yngsta tjejen snart fyller 5 och att alla ägg kanske har blivit jättegamla, lr att alla spermier har dött!!! Sen tänker jag efter lite till och antar att det inte är så troligt och att jag inte är såå värst gammal; 28 år, så det borde ju rimligtvis funka Flört.
    Ååh, då håller vi tummarna för er nu Glad. Jag är fortfarande överviktig och behöver väl gå ner åtminstone 10 kg till. Dock hade jag nästan samma övervikt när jag blev gravid med båda tjejerna så det borde ju kunna ta sig nu ändå tycker jag. Har kört lite Modifast nu, för att få en kickstart, sen tror jag att jag hoppar på Viktväktarna. Ser det som så att allt jag lyckas gå ner innan en graviditet är bra; bättre utgångspunkt för en hälsosam graviditet Glad.
    Vad roligt, min yngsta flicka fyller också fem år snart,och jag är också 28 år.:))) Låter som att vi har e hel del gemensamt:)) Jag kämpar också med mina kilon men farmför allt med mitt jobbiga sockerberoende.Skulle absolut behöva lite pepp till att sluta äta allt skräp jag gör varje dag.Mår så dåligt över det och det är ju inte allas bra inför en kommande grav.att äta godis varje dag.Är rädd också att gå upp för mycket men känner att jag vill ta tag i det här innan. Var i Sverige bor du föresten? Jag bor söder om Sthlm. Fy,hela dagen idag har jag gått och känt i "tjejmagen"efter något som är omöjliigt att känna så det har redan börjat och jag kan inte slappna av.Hur bra kan det vara på en skala.14 jätte jobbiga dagar av väntan har tagit sin början,men känns ju bättre så här än om vi inte hade lyckats få till det alls....:))Skönt att familjeliv och trevliga trådar finns under väntans tider:)
  • Anonym (Kämpar på)

Bor en bit väster om Sthlm Glad.

Jaa, varje litet stick lr lite molvärk i magen kan vara ett tecken på en eventuell graviditet, man blir helt tossig. Nu har jag lyckats hålla mig borta från gravtesten ett tag, förut var jag total testmissbrukare. Det gick 20 test i månaden, INTE bra för den psykiska hälsan kan jag säga Flört. Ser man en enda liten yttepytteantydan till ett streck så börjarju  hoppet trappas upp. Egentligen borde man köra på enbart digitala, men kostnaden känns inte riktigt motiverad.

Socker är hemskt! Igår fuskade jag faktiskt med en liten skål godis, kändes välbehövligt. Så länge det inte händer för ofta så är det väl okej tycker jag. Jag måste nog bli lite snällare mot mig själv oxå, för också när det gäller vikten blir jag lätt fanatisk. Som tur är har vi ingen våg hemma, så jag förlitar mig på kompisens våg och väger mig sällan. Går efter klädernas passform istället Glad.

Med min första tjej gick jag upp 32 kg!! Trots att jag verkligen försökte undvika extrem viktuppgång och åt ganska bra lades kilona på fortare än kvickt Obestämd. De fick jag kämpa bort sen. Med andra tjejen gick jag upp 23 och efter 4 veckor hade jag gått ner 21 av dem Glad. Sen gick jag förstås upp i vikt senare men men... Nästa graviditet (om det nu blir någon) MÅSTE jag hålla mig till runt 15 kilos viktuppgång! Det får nog bli att äta efter viktväktarkonceptet (men självklart kommer jag lägga på points och inte viktminska).

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-12 08:17:30 följande:
    Bor en bit väster om Sthlm Glad.

Jaa, varje litet stick lr lite molvärk i magen kan vara ett tecken på en eventuell graviditet, man blir helt tossig. Nu har jag lyckats hålla mig borta från gravtesten ett tag, förut var jag total testmissbrukare. Det gick 20 test i månaden, INTE bra för den psykiska hälsan kan jag säga Flört. Ser man en enda liten yttepytteantydan till ett streck så börjarju  hoppet trappas upp. Egentligen borde man köra på enbart digitala, men kostnaden känns inte riktigt motiverad.

Socker är hemskt! Igår fuskade jag faktiskt med en liten skål godis, kändes välbehövligt. Så länge det inte händer för ofta så är det väl okej tycker jag. Jag måste nog bli lite snällare mot mig själv oxå, för också när det gäller vikten blir jag lätt fanatisk. Som tur är har vi ingen våg hemma, så jag förlitar mig på kompisens våg och väger mig sällan. Går efter klädernas passform istället Glad.

Med min första tjej gick jag upp 32 kg!! Trots att jag verkligen försökte undvika extrem viktuppgång och åt ganska bra lades kilona på fortare än kvickt Obestämd. De fick jag kämpa bort sen. Med andra tjejen gick jag upp 23 och efter 4 veckor hade jag gått ner 21 av dem Glad. Sen gick jag förstås upp i vikt senare men men... Nästa graviditet (om det nu blir någon) MÅSTE jag hålla mig till runt 15 kilos viktuppgång! Det får nog bli att äta efter viktväktarkonceptet (men självklart kommer jag lägga på points och inte viktminska).
    Hej igen!!Nu går jag ju i väntas tider för att få ett svar,blev det nått eller inte...Det känns verkligen som att jag är gravid tills motsatsen har bevisats...jag har varit såå gravid varje månad fram till att tant röd kommit och tom trots den har jag ibland trott att "det säkert bara är en blödning"...så naiv man kan vara. Nu är jag på dag 4 från min ägglossning och jag tycker mig känna saker hela tiden i "tjejmagen"men än inget annat och så tänker jag att jag booorde jag ju känna nått så kommer jag på att det bara är dag 4....haha,man är ju otolig alltså!!Men jag hoppas så innerligt på ett plus denna månad,då min pappa är dödssjuk i cancer så vill jag ha en litet ljus som tänds i den jobbiga tillvaron...men tyvärr är det inget som är säkert,Det är bara vänta och se.

Håller med dig om det där med vågen...fy vilken hemsk apparat.Självklart måste man gå efter känsla och passform,man känner ju själv när man trivs eller inte.Jag väger 5 kg mer än när jag blev gravid med tvåan men då tränar jag regelbundet 2-3 gånger i veckan så det måste ju vara lite muskler också eller nått.Känns bra att tro det i alla fall. Har abslout kilon jag vill bli av med men vem har inte det och leva måste man ju få.Gick upp 9 med första 12 med andra och det lär ju klart bli mer med tredje.om det blir.

Hur går det för dig??   
  • Anonym (Kämpar på)

Vad tråkigt att läsa om din pappa, låter som att ni kan behöva lite ljus i tillvaron och håller verkligen tummarna för att det har blivit nåt.
    Jag har fått nytt hopp på nåt vis. Det känns som att kroppen är mer i balans än vad den varit det senaste året, har väl säkert med viktminskningen att göra, så nu kanske det kan få vara vår tur. Äl är absolut på ingång och känns tydligt. Vet inte om det är bidrottninggelén som har verkat eller om det bara är en slump. Det ska bli mycket spännande att se om mensen kommer nästa gång Glad. Annars får jag deppa en dag och så är det väl bara på't igen.

• floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-03-16 12:07:56 följande:
    Vad tråkigt att läsa om din pappa, låter som att ni kan behöva lite ljus i tillvaron och håller verkligen tummarna för att det har blivit nåt.
    Jag har fått nytt hopp på nåt vis. Det känns som att kroppen är mer i balans än vad den varit det senaste året, har väl säkert med viktminskningen att göra, så nu kanske det kan få vara vår tur. Äl är absolut på ingång och känns tydligt. Vet inte om det är bidrottninggelén som har verkat eller om det bara är en slump. Det ska bli mycket spännande att se om mensen kommer nästa gång Glad. Annars får jag deppa en dag och så är det väl bara på't igen.
    Hej!förlåt att jag dröjt så.Har haft så mycket att jag knappt hunnit vara inne på fl.Blir ändå så glad av att titta in:) Föargligt och jätte trist nog fick jag idag på bim neg test....visste ändå att det skulle vara då eftersom jag känner noll men hade änfå hoppats.Besvikelsen är stor men jag kan inte gräva ner mig,det blir nya tag nästa månad och vem vet,kanske en bebis vid jul:)))

Hur går allt för dig???? 
  • Anonym (Kämpar på)

Undrade just hur det går för dig. En bebis till jul är ju en ganska trevlig julklapp Flört.
    Här känns det inte som att det har blivit nån bebis den här månaden heller. 9 dagar kvar till bim så jag kan ju inte veta förstås, men det är bara en känsla jag har. Dessutom har det gått sämre med dietandet nu, är bara sugen på massa onyttigt hela tiden Rynkar på näsan. Äter jättenyttig mat, men sen slinker det ner onyttigheter mellan måltiderna lite för ofta så det är inte tal om nån viktnedgång här inte.
    Hoppas att du får ett jättefint, starkt plus idag trots neg igår. Annars hejar vi på julbebisen Glad.

Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.