Nya tag i kampen om en 3:a.
Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag .
Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande .
Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här . Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad .