• Anonym (Kämpar på)

Nya tag i kampen om en 3:a.

Jag och min man har 2 tjejer tillsammans. Första tjejen kom till utan ansträngning 1 månad efter att jag slutat med p-piller. Andra tjejen blev till 1 månad efter att jag tog ut spiralen. Nu har det gått 11 månader sedan vi började försöka få till en trea och det vill inte ta sig!! Jag behöver gnälla av mig känner jag Flört.
    Läget känns inte mindre surt för att en av mina bästa vänner och hennes man "hakade på" vår bebisverkstad och lyckades bli gravida med sin trea efter någon månad och i detta nu bara väntar på att bebben ska komma. Kul för dem förstås och jag låtsas som att jag tycker det är sååå roligt med en bebis i bekantskapskretsen och att det inte alls är sååå viktigt för oss med en trea , vi har ju ändå två fina tjejer, fast jag egentligen skulle vilja kräkas på min kompis namnfunderingar, barnvagsinköp och bebisrumsinredande Kräks.
    Nu har jag gått ner 10 kg, beställt bidrottninggelé och börjat tugga i mig vitaminer för att maximera chansen till den här envisa trean! Det skulle väl vara själva faen om det inte vill ta sig efter det här {#emotions_dlg.djavulsk}. Försöker bestämt intala mig att vi startar bebisverkstad om 1 vecka och förskjuter tankarna på att det snart har gått ett helt år.
    Någon som har nåt annat trevligt tips på vad jag ska hitta på? Stå på händer efter älskog (här får nog min man hjälpa mig för jag skulle väl antagligen ramla ihop och bryta nacken), vräka i mig bisolvon (försöker ivrigt övertala maken till det för det verkar ju funka på männen med) lr spendera en förmögenhet på dyra kosttilsskott från hälsokostaffären..!?
    Neej då, jag är inte så desperat som det låter och vissa månader har jag till och med glömt bort barnagörandet men just IDAG är jag jäkligt frustrerad Drömmer.

• Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.
  • floris
    Anonym (Kämpar på) skrev 2012-05-01 19:12:59 följande:
    JAAA!!! Grattis!! Å så kul Skrattande.
    Själv gick jag in i v 9 igår enligt sista mens, men enligt vul ligger jag några dagar före. Vulet gick jättebra, fick se en liten groda med tickande hjärta. Mår snuskigt illa till och från, men värst är ändå den här totala utmattningskänslan jag lider av. Riktigt så här trött och sliten kände jag mig inte med tjejerna!
    Då har vi bara några veckor emellan oss nu, gud så kul Glad!

Tack vad gullig du är:)) Ja det känns så hilma bra,är lycklig för varje minut jag är gravid,men vågar såklart inte ta ut lyckan i förskott. Har ett mål datum nu i alla fall,24 maj blir det vul,då i vecka 9. Så det är bara hålla tummarna tills dess. Nu till råga har jag dragit på mig en jäkla förkylning så hoppas inte det gör att jag får missfall. Vad tror du är det nån fara??

Annars mår jag faktiskt läskigt bra. Också lite trött med uppstötningar konstant men annars inget annat.

Åhh,blir tokig av denna väntan!!

Jätte grattis till dig och vad underbart för er att fått se lilla knodden. Vill också vara där nu:)

Har du berättat för många om graviditeten?
    Själv har jag hållt mig till de allra närmaste men gud så svårt,man vill skrika ut det till hela världen för man är så glad.Men efter vul så...om det blir nått.

Kram         
  • Anonym (Kämpar på)

Näe, jag tror inte det är någon fara med en förkylning. Det behöver du inte vara orolig för!!

SÅÅ skönt att få se ett tickande litet hjärta, en jättelättnad. Ändå kan man inte slappna av riktigt Drömmer. Jättenojigt den här gången! Men nu ska det gå vägen för oss båda två och hör sen Flört!!

Vi berättade för våra närmsta ganska tidigt, efter vulet vågade vi berätta för några fler (mest för att det redan syns och man vill inte möta en kompis på stan där man går med en mage i vädret och inte ha berättat något kände jag). Vi berättade ganska tidigt för tjejerna oxå, främst för att jag kräktes en del och var helt utslagen på kvällarna så de inte skulle bli oroliga utan faktiskt veta orsaken. Vi var dock noga med att berätta att man inte vet riktigt om bebisen vill stanna kvar innan det har gått ett visst antal veckor. Nu börjar vi känna oss ganska säkra, enligt vul är har jag gått in i v 10 nu. Snart kan vi pusta ut ordentligt Flört.

• floris

Åh vad underbart för er. Vad glad jag blir för din skullÖnskar så att jag kommit så långt som dig....

Nej vet du,jag hade sån hilma mens värk inatt....var helt säker på att nu är det kört.det har hållt i sig hela dan till och från mer kraftigt ibland och lite mindre ibland.Ringe gynakuten och undrade och de sa att jag skulle avvkta tills om/när jag börjar blöda. Känns så himla orättvist om det händer igen.
    Men än har det inte börjat blöda men blir inte förånad om det kommer inatt.
    Dessutom är min pappa svårt sjuk i cancer och lever högst några veckor till så har suttit brevid honom hela efermiddagen men en sorg och med huggen i magen som den andra sorgen.Så det är tugnt nu....
    pappa finns det tyvärr inget hopp med längre men jag hoppass innerligt att jag inte börjar blöda nu.
    Vet inte hur jag ska orka med det också.Och pappa vet ju att jag är gravid men vill absolut inte säga att jag fått missfall nu när han ska dö...en tredje bebis ska det bli hur som helst. Frågan är bara när... :((
    Kram       

• Anonym (Kämpar på)

Usch, jag lider med dig Rynkar på näsan. Kan inte föreställa mig hur tungt allt måste kännas nu. Angående din pappa kan jag inte mer än säga att jag är jätteledsen för att någon ska behöva gå igenom det. Både att bli så svårt sjuk, men också att vara närstående och se någon man älskar lida. Skickar en kram.

Jag hoppas att du inte har börjat blöda och att det "bara" är en rejäl växtvärk du har haft. Med första tjejen hade jag så ont så jag trodde jag skulle svimma, mensvärk *1000. Det visade sig sen att jag hade en bakteriell infektion som kunde framkalla sammandragningar. Antagligen var det det som gjorde mitt onda.

• floris

Tack för dina fina ord....otroligt nog så började jag aldrig blöda trots min övertygelse om missfall och nu är värken helt borta.Rådgjorde med en bm som sa att det är helt normalt att känna som jag gjorde.Och hon gjorde mig glad för jag fick en vul tid redan på måndag om en vecka då jag är i vecka 7+3 så då ska man se om det ser bra ut.Så nedräkningen har börjat och jag är såå hoppfull.

Tack för tipset om att det skulle kunnat vara en infektion också,ska faktiskt kolla det då det ibland svider då jag kissar...

Hur mår du nu???

Vilken vecka är det nu???

Åh vad jag hoppas det går vägen för oss nu men dina chanser är ju redan mycket goda:))))       

• Anonym (Kämpar på)

Åå, vad skönt för dig att få ett vul så snart, bara några dagar kvar ju Glad. Och vad skönt att höra att du inte började blöda!!

Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna veckorna, enligt vul går jag in i v 11 på fredag men enligt sista mens går jag in i v 11 på måndag. Tror jag räknar efter vulet, så blir jag lättad fortare Flört. Tiden har verkligen gått fort sista veckorna! Jag börjar må bättre, vet att de värsta gravsymptomen började släppa i v 10 med tjejerna också. Inte lika illamående längre, tröttheten håller dock i sig. Det är läggdags kl 20 varje kväll, känner mig otroligt social med min stackars man. På fredag har vi inskrivning på mvc, helt galet. Börjar känna att det här nog går vägen Glad.

• Anonym (Kämpar på)

Vill bara önska lycka till imorrn på vul:et. Hoppas att du har det bra, trots allt runt omkring Hjärta.

• floris

Hej!!Och förlåt att jag inte skrivit på länge...Vulet gick sådär...de såg en tidig graviditet och därför ska jag tillbaka nu på ondag men det känns rätt kört tyvärr:(((((

Sen på tisdagen somnade min pappa in så jag har haft en så jäkla tuff vecka,den svåraste i mitt liv.
     Om eller när jag får missfall som ännu inte börjat blöda kommer det kännas jätte konstigt med tanke på den otrolig smärta jag känt denna vecka. Det jag fasar mest inför nu att på onsdag få svaret att det inte finns nått foster vilket det säkert blir sen få tabetter för att sätta igång missfallet....är så rädd för det och hatar min kropp just nu.

Jag hör vidare av mig. Hur mår du???

Tack för att du är så gullig och roligt att du fortätter skriva.
    Kram       

• Anonym (Kämpar på)

Vilken otroligt tuff tid det blev för dig Rynkar på näsan. Jag är så ledsen för din skull och önskar dig bara allt gott efter det som hänt dig och din familj. Hoppas ändå på att det ser bra ut idag på vul:et. Massor med styrkekramar till dig Hjärta.

• floris

Tack snälla...
    fick goda men chokerande nyheter idag.Ett litet litet foster med en fin hjärtaktivitet fanns igår...varken jag eller läkaren förtod någonting. Den visade ca 6+5 och det är ju för lite i praktiken för min del.
    Men det fanns ju ett hjärta som slog.Så min dramatik fortsätter och det ska bli spännande att se hur det slutar.Har fått ett nytt datum på sös speciallist mödravård den 5 juni så det blir att hålla andan tills dess.
    Har inga större förhoppningar faktiskt men man vet ju aldrig.

Hur går allt för dig??Kram     

Svar på tråden Nya tag i kampen om en 3:a.