• jesus666

Negerbollen berör men vi kommer på ett nytt namn istället

Ja som vi alla vet så berör negerbollen folket, så jag tänkte vi skulle hitta på egna namn på denna läckerbit. Chokladboll är ju fel eftersom den innehåller väldigt lite choklad, så pass lite att man ej får använda choklad i namnet egentligen. kom med egna förslag eller rösta på mina superförslag. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Negerbollen berör men vi kommer på ett nytt namn istället
  • Grande Rock
    jesus666 skrev 2012-03-08 18:21:21 följande:
    Ja som vi alla vet så berör negerbollen folket, så jag tänkte vi skulle hitta på egna namn på denna läckerbit. Chokladboll är ju fel eftersom den innehåller väldigt lite choklad, så pass lite att man ej får använda choklad i namnet egentligen. kom med egna förslag eller rösta på mina superförslag. 
    men den innehåller mycket nog Neger menar du?
  • jesus666
    Grande Rock skrev 2012-03-08 18:24:11 följande:
    men den innehåller mycket nog Neger menar du?
    Det är därför vi ska byta namn på bollen, den innehåller ju inga negrer men däremot är färgskalan likt, men det är ju en annan sak..
  • Marsflickan80

Jag säger också chokladboll och alla förstår vad jag menar. Dessutom om man skall gå efter kriteriet hur mycket choklad den innehåller bör då mjölkchoklad inte kallas för choklad den heller då den innehåller väldigt lite kakao. Chokladboll it is.

Dessutom måste jag säga att flera av dina förslag är nedvärderande i sig, varför då byta namn på den om man ändå inte gör några framsteg? 

• Nicke

Fast.. vad är din tanke? Att ersätta ett dumt namn med ett annat dumt? Jag förstår ju att du driver men ja.

• Grande Rock
    jesus666 skrev 2012-03-08 18:30:03 följande:
    Det är därför vi ska byta namn på bollen, den innehåller ju inga negrer men däremot är färgskalan likt, men det är ju en annan sak..
    okej, tycker det verkar som du har en del suspekta ingredienser i ditt recept
  • jesus666

Man behöver ju inte ha ett namn som berör ingredienserna. hur är det med finska pinnar då, innehåller de finnar och lite vandrande pinnar, undra vart de där vandrande pinnarna tog vägen, var ju vanligt förr i tiden man hade vandrande pinnar, får starta en tråd om det.. 

Svar på tråden Negerbollen berör men vi kommer på ett nytt namn istället