• Anonym (?)

Idiot till fästman

Tror du det blir lättare att bli gravid för att han "spar" sin sats? Det är ju inte fler funktionella spermier om han håller sig en vecka, det nybildas. Det räcker dessutom inte med att en spermie når ägget. De som når ägget först börjar bryta ner barriären kring ägget så det är snarare spermie nr 200 som tar sig igenom. Finns det bara enstaka spermier att "slösa" bort slösar han antagligen inte eftersom enstaka spermier som regel inte räcker särskilt långt.

Vad gäller onani och porr...tja, vad gör det? Kan lugnt tänka mig att han just nu känner mycket stress och ångest kring sin fertilitet och försöker ni få barn är det klart att det finns i bakhuvudet på honom i den sexuella situationen. Känns väldigt naturligt att han behöver få kravlös tillfredställelse ibland där han helt slipper att ens tänka på sin prestation i bebisväg. Min man tyckte inte ens sex var roligt när vi körde bebisverkstad för att han var rädd för att inte kunna göra mig gravid så hade han desstuom vetat att han hade problem med spermierna hade han antagligen mått skitdåligt. 

Sen tycker jag inte att onani och sex med sin partner är jämlikt utbytbara. Jag älskar att sex med min man men nog behöver jag också få själviskt utlopp ibland. Hade aldrig accepterat att han blev sur för att jag onanerar, det är min kropp, min rätt och inget han har med att göra. 

Tycker snarare det är du som är respektlös och vill du ha ett kärleksbarn ska du kanske vårda din kärlek lite.

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-03-09 08:26:42 följande:
    Får man verkligen IVF om mannen har BMI på 37?! Första steget borde väl vara att gå ner i vikt, då övervikt mycket väl kan ha med fertilitetsproblemen att göra.
    Zombie skrev 2012-03-09 08:35:16 följande:
    Här får man ingen hjälp om man har så högt BMI ! Då får man gå ner i vikt först o prova !
    Ni två vet att hans BMI även kan beror på att han har ett fysiskt arbete, är vältränad med mycket muskelmassa?

Hög BMI är bara en indikation men betyder rätt lite om man inte tar hänsyn till vad som orsakar BMI:n, onödiga fettlager eller muskelmassa. Vältränade män med rutor på magen kan ha ett högt BMI som hos en annan man skulle tyda på övervikt eller t o m angränsa till fetma.
Svar på tråden Idiot till fästman