• Coriander

Idiot till fästman

Endast läst trådstarten, så nu kanske jag har missat något. Men jag förstår både ts och fästmannen.

Jag börjar med fästmannen: Ja, de flesta killar brukar väl porrsurfa och runka ibland. Jag tror dock inte att han tänkte på att hans runkande skulle ha någon samband med att ni försöker ha barn. Vad jag vet, så brukar väl killar inte fatta alls att sex och runka skulle kunna vara samma sak. De flesta killar jag pratat med om porr + runkning menar att det egentligen inte har någon djupare mening i deras liv, att det är ett tillfälligt "outlet" när man exempelvis känner sig stressad. De har också sagt att de inte försöker såra partnern med det, då är medvetna om att frågan kan vara känslig för många tjejer.

Till ts: Jag fattar att du vill ha barn NU. Du har en otroligt stark sug efter att bli mamma..och ja, till en viss del är det biologiskt tingat som du inte själv kan rå över helt. Du ser varje spermie som en chans till ett barn, vilket jag kan förstå. Men om jag förstått rätt det du skriver, så är du inte upprörd över att din fästman runkade till porr, utan att han "spiller" sin säd på ett sätt som gör att du inte har möjlighet att bli gravid? Eller känner du att själva porrsurfandet redan är något du inte kan acceptera överhuvudtaget? I sådana fall måste ni nog ta och lösa problemet gällande det först. 

Det känns också lite som att du har svårt att acceptera att din fästman hr problem med att få barn. Det är väl inte så schysst mot honom att du går runt omkring och känner dig bitter över det? Jag tror knappast han själv velat ha problem med det. Har du tänkt på att det troligtvis är precis lika jobbigt för honom med alla behandlingar och prover hit och dit? 

Låter som att ni behöver gå på parterapi och vårda ert förhållande först och främst. Kanske även ta reda på ifall ni ska fortsätta tillsammans överhuvudtaget. Men skaffa inga barn om ni inte ens är överens om andra grejer först. 

Lycka till!

Svar på tråden Idiot till fästman