• Johan75

Idiot till fästman

Anonym skrev 2012-03-09 13:50:33 följande:
    Tack,
    Det kan jag fullt respektera hur ni gör
    men folk verkar snarare svårt att respektera mitt sätt att se på saker och ting. 
    Ungefär som du själv då?
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 14:02:18 följande:
    Jag respekterar hur andra gör, jag skiter fullständigt i om alla onanerar.
    Jag förklarar bara ett annat sätt att leva som funkar jätte bra för mig och flera  
    Så det var inte du som skrev följande?
    Anonym skrev 2012-03-09 13:49:16 följande:
    men något du inte tror du kan styra över, du kunde gott ha väntat till din fru kommer hem och sen ge henne en jäkla omgång i sänghalmen men du väljer runka göra dig nöjd och så var det slut med det. Det kallar jag då inte att man har ett bra förhållande med många grundstenar, Du verkar väldigt egoistisk i din relation. du kanske är mer en "tagande" än "givande"?
    Respektfullt? Knappast!

• Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 14:07:02 följande:
    Jag skrev första inlägget Ja, andra inlägget Nej.
    Då tar jag tillbaka hänvisningen till dig. I fortsättningen kan det dock vara en poäng att åtminstone lägga till något till sin anonyma signatur eftersom det blir väldigt svårt att följa tankegångar när man inte ser vem som skriver vad.
  • Johan75

Hur som helst slås jag av den totala brisen av förståelse för andra människor i den här tråden. Antingen är TS dum i huvudet eller så borde hennes fästman kastas ut.

Jag har full förståelse för TS känslor ifall det nu är så att hans onanerande på något vis minkar deras chanser att få barn. Jag har även full förståelse för TS fästman som (om man läser vad TS skriver) verkar ses som en ren "babymaker" för tillfället.

Försöker man förstå varandra så kommer man med all sannolikhet att kunna komma förbi de problem som finns, men väljer man att bara fokusera på problemen så lär detta inte sluta lyckligt. Kanske finns det lärdomar för TS att göra här, något annorlunda som får hennes fästman att känna sig åtrådd. Just nu får man ju inte signalerna att deras sexliv är lustfyllt och kravlöst direkt. 

• Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 14:24:13 följande:
    Antalet spermier i ett ejakulat beror dels på hur många som bildas i testiklarna, men även på hur bra transporten är ut från testiklarna och hur täta uttömningar mannen haft. Ju längre stimuleringstid före utlösning, desta fler spermier. Tätare uttömningar påverkar totalantalet spermier och ejakulatets volum, men det finns inget som säger att de spermier som kommer ut skulle ha sämre förmåga att befrukta - troligare är att de färre spermierna är dugligare.

Inget man vet. så jo han kunde alltså då runkat ut det som skulle blivit deras barn om dom hade haft tur..
    nu fick hon inge sex och ingen chans till att bli gravid klart det är surt för ts.. 
    Men är det fastslaget att onani alltid är ett substitut för sex? Tänk om TS fästman får en ökad känsla av erotik av sitt onanerande? Med ditt tankesätt skulle ju alla aktiviteter TS fästman gör kunna ses som missade samlag. 

"Jag vill bli med barn men min sambo valde att gå ut med hunden istället"
    "Jag vill bli med barn men min sambo valde att gå på fotboll"

Båda ovanstående exempel är väl också tillfällen där kvinnan inte "fick sex" och en möjlighet till graviditet uteblev? 
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-03-09 14:39:40 följande:
    Men nu diskuterade vi onani.
    Vad jag vet så ejakulerar inte mannen när han spelar fotboll eller går ut med hunden? = det var ändå inget tillfälle för lust och sex eller hur?

Men om han var kåt fanns tillfället för sex. men han valde att välja bort chansen till barn, och att ge sin partner njutning. Han valde att hellre sitta och runka än att ta tillfälle i akt och chansa på en graviditet. och då har man ett problem om man försöker få barn eller hur? 
    Min poäng var ju att det kanske inte måste ses som "antingen onani eller sex". Det är väl mycket möjligt att TS fästman istället för att onanera bara hade lagt sig för att sova istället. 

Hade han inte valt att gå på fotbollen hade han kunnat stanna hemma och fått möjlighet till sex med sin kvinna, nu fick hon inte den möjligheten. - ser inte den stora skillnaden faktiskt.

Har vi konstaterat att ejakuleringar minskar möjligheten att skaffa barn?
  • Johan75
    Anonym skrev 2012-03-14 14:39:14 följande:
    [quote=63992168][quote-nick]hoppipannkakan skrev 2012-03-14 11:18:32 följande:[/quote-nick][/quote]

Och du tror han tittar på porr? Haha skrattretande vad misstänksamma folk är. Jag är hemma dygnet runt vid den datan och antingen sitter han med sin chef på jobbet med sin data, eller så är han hemma och då är jag där, så finns inte ens tid till sånt, sen har vi ett rikt sexliv så finns inte en chnas att det ens skulle vara möjligt. Och kan du tänka dig jag har använt den datan i 5 år och har aldrig ens tittat i film mappen med porr, aldrig sett en enda porrfilm eller porrfilms snutt under hela vår relation. Åh herregu hur klarar jag mig?? Ja jag har väll fantasi tillsammans med min karl
    Dator, inte data. Bara ett vänligt påpekande, vill inte vara språkpolis men du använder ordet fel konsekvent.

För sakfrågans skull kan jag väl påpeka att jag på inget sätt tror att "alla" killar tittar på porr och onanerar, men att de allra flesta gör det - en överväldigande majoritet.  
  • Johan75
    Karolina 2011 skrev 2012-03-16 12:39:34 följande:
    ALLA killar gillar inte alls det som du gillar, kanske många, kanske de flesta, men inte alla. Generalisera inte, skriv hellre JAG gillar och många med mig. Jag vet att min man inte gillar porr, han tycker det känns skabbigt att titta på skabbiga människor som knullar med varandra för pengar. Och gör dig inte dum nu och försök påstå att du känner min man bättre än mig bara för att ni båda råkar ha en penis och testiklar. Min man och jag har kännt varandra och bott ihop i mer än 10 år och har från början varit ärliga om allt vi gillar och inte gillar, speciellt på sexfronten, och en stor anledning att vi blev så nära vänner och förälskade oss i varandra var för att vi hade väldigt lika åsikter om vissa saker och att vi är känsliga och omtänksamma människor, som båda tyckte att kärlekslöst runtknullande var meningslöst och ganska äckligt. Jag tror nog inte någon människa egentligen skulle tycka porr var särskilt upphetsande om de var friska mentalt när man är medveten om "skådespelarnas" (de prostituerades) bakgrund, om industrin och om hur ont det ofta gör för tjejerna i filmerna att bli "hårdknullade" när de inte är ett dugg upphetsade
    Hur kan man vara mot generaliserande och sedan generalisera vilt själv? DU kanske tycker det är skabbigt och att det är skabbiga människor som sysslar med detta. Sedan det där om "friska mentalt" känns ju bara som om du vill provocera. 

Ditt problem (eller om jag ska vara ärlig - problemet jag har med åsikter som dina), TS problem och även kanske TS mans problem är den totala oförmågan att förstå att andra inte alltid delar ens åsikter. Självklart kan man förstå TS besvikelse, men samtidigt kan man försöka förstå att TS man kanske inte har haft det så lätt under dessa tre år att leverera orgasmer på beställning och samtidigt behålla en lidelsefull inställning till sexlivet. 
Svar på tråden Idiot till fästman