Anonym skrev 2012-03-09 21:12:49 följande:
sambon har det snackats mycket om i tråden jag tycker inte det rättfärdar hans beteende alls, barn är något dom vill ha gemensamt, då får man offra lite för det helt enkelt. Eller är det bara ts som ska offra kroppen och efter hon födit och är söndertrasad då är det synd om mannen som inte får glo på porr och runka, medans hon ammar byter blöjor och är nyförlöst? Jag tycker folk sympatiserar alldeles för mycket med denna själviska man som inte tänkte nå på sin sambo under deras tid att föröska skaffa barn. Ville han inte schemalägga sex kan han väll göra slut? Eller säga han inte vill ha barn? Någonting? Men det har han inte gjort utan han vet dom ska ha sex var 3e dag för att ha störst tur med att få barn. Då är det inte mycket begärt att han inte runkar under den perioden eller hur? Eftersom kvalitén och kvantiteten minskar på spermierna om han får utlösning oftare än var 3e dag..
Fast hade jag varit ts hade jag lagt ner barngörandet med den mannen och lämnat han på stört efter hans lilla porr och runk kväll. Han har uppenbarligen inte samma mål och önska eller värderingar som hon. Då är han inget att ha heller!
Den som är mest självisk är ts som bara har barnalstrande i skallen och kräver sex av mannen när han uppenbarligen inte har lust. Hur tänd tror du själv man blir av schemalagt sex? Bara för att han runkar en gång betyder det alltså enl dig att han inte vill ha barn? Och de regler de kommit överens om ang barnalstrandet, är väl inte huggna i sten? Men visst jag tycker också han kan lämna ts, så han får chansen att träffa någon som inte ser honom som enbart en avelstjur eller spermabank. Att ts slängde laptopen i golvet när hon blev förbannad tycker du var rätt också eller?? Vad är det som säger att han inte kommer att byta blöjor på det ev barnet också? Amma är ju lite svårt för honom att göra och likaså att föda barnet, men ska han straffas på något sätt för det nu tycker du? Bara för det ska ts kunna uppföra sig hur hon behagar mot honom och go bananas bara för att han en enda gång runkar istället för att ha sex med henne ? Han kanske inte hade lust att ligga med henne just då, ger det henne rätt att bli rabiat galen på honom för det??