Idiot till fästman
Jag är jävligt glad att jag inte liknar en hel del av kvinnorna här inne trots att jag är kvinna själv. Riktiga skator en hel drös av er. Hade killar suttit och skrivit i stil med "jag hade inte tolererat", "jag hade inte tillåtit", "jag ska se till att hon gör som jag vill" så hade ni ropat högt om att hans nästa steg är att våldta och misshandla sin flickvän och i nästa andetag hade ni skrikit att hon ska anmäla skitstöveln och sticka fort som fan.
Hur kan ni, vuxna människor, ha ett förhållande där ni manipulerar, dominerar, bestämmer och beter er allmänt respektlöst och svinigt? Vadå "tillåter"? Är ni pedofiler och ihop med ett litet barn som behöver gränser och regler? Jag kan inte förstå era män som är kvar i sådana förhållanden, är de helt psykiskt nedbrutna? Hade min sambo betett sig hälften så illa, respektlöst och kränkande som många av er så hade jag kallat honom mitt ex.
Min man är vuxen och myndig. Jag kan inte bestämma vad han "får" och "inte får göra". Jag har givetvis gränser som jag sätter upp ang hur jag vill ha det i min relation med någon. Om man ska hårddra det så fungerar det ju så att jag inte kan säga att han "inte får" ha en relation med en annan kvinna - jag har inte den rätten. Men jag kan däremot välja att jag inte vill vara i en relation med någon som bedrar mig och det vet han förståss om likaså vet jag om att han resonerar lika åt andra hållet.
Att bestämma om ens partner får onanera eller inte är helt klart att vara lite väl gränslös i sin relation. Din partner är en EGEN person som förtjänar respekt och har rätt att göra sina egna val utan att bli kontrollerad av någon annan.
Lite OT men jag tycker det är läskigt att läsa hur många verkar se sin karl som en "ägodel"