• Anonym (huvva)

Idiot till fästman

Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-10 23:58:21 följande:

Jag är jävligt glad att jag inte liknar en hel del av kvinnorna här inne trots att jag är kvinna själv. Riktiga skator en hel drös av er. Hade killar suttit och skrivit i stil med "jag hade inte tolererat", "jag hade inte tillåtit", "jag ska se till att hon gör som jag vill" så hade ni ropat högt om att hans nästa steg är att våldta och misshandla sin flickvän och i nästa andetag hade ni skrikit att hon ska anmäla skitstöveln och sticka fort som fan.

Hur kan ni, vuxna människor, ha ett förhållande där ni manipulerar, dominerar, bestämmer och beter er allmänt respektlöst och svinigt? Vadå "tillåter"? Är ni pedofiler och ihop med ett litet barn som behöver gränser och regler? Jag kan inte förstå era män som är kvar i sådana förhållanden, är de helt psykiskt nedbrutna? Hade min sambo betett sig hälften så illa, respektlöst och kränkande som många av er så hade jag kallat honom mitt ex. 

Bra skrivet!! Jösses var är er integritet tjejer och framförallt era killars integritet.

Min man är vuxen och myndig. Jag kan inte bestämma vad han "får" och "inte får göra". Jag har givetvis gränser som jag sätter upp ang hur jag vill ha det i min relation med någon. Om man ska hårddra det så fungerar det ju så att jag inte kan säga att han "inte får" ha en relation med en annan kvinna - jag har inte den rätten. Men jag kan däremot välja att jag inte vill vara i en relation med någon som bedrar mig och det vet han förståss om likaså vet jag om att han resonerar lika åt andra hållet.

Att bestämma om ens partner får onanera eller inte är helt klart att vara lite väl gränslös i sin relation. Din partner är en EGEN person som förtjänar respekt och har rätt att göra sina egna val utan att bli kontrollerad av någon annan.

Lite OT men jag tycker det är läskigt att läsa hur många verkar se sin karl som en "ägodel"
  • Anonym (huvva)
    Anonym (Barnlös tjej) skrev 2012-03-11 14:21:19 följande:
    Word!

Jag tror att dessa killar som "väljer att vara ihop med någon som inte tolererar onani i ett förhållande" het enkelt onanerar på jobbtoan eller så. De skrattar i smyg åt sin tokiga tjej som har konstiga idéer. Låter henne tro att han inte runkar och att han inte kan ljuga för henne, om det får henne att må bra.
    Ja jag hoppas verkligen att de skrattar i smyg!

Det är sorgligt om de inte skrattar åt det hela och gör som det vill. Det är sorgligt om de går omkring och blir mindre och mindre som människor och känner att de inte är en egen person med eget värde. En person som växer, lever och utvecklas och FÅR och ÄR sig själv och blir uppskattad och respekterad för den de är av någon som dom älskar. Så borde alla få ha det.
  • Anonym (huvva)
    Anonym (dumt) skrev 2012-03-11 19:47:39 följande:
    Åh, nu kommer alla att hata mej som vanligt när det här ämnet kommer upp. Jag hatar onani, det är för mej bland det vidrigaste som finns jag VET att det är normalt men jag har en FOBI mot det och min sambo accepterar det och sitter inte på nån äcklig toa och sliter i snasen. Bara för att man är man behöver man inte känna längtan efter att runka, visst, de flesta gör det men inte alla. Och nej jag onanerar aldrig själv.
    Nu till saken: Tråden handlar inte om att tillåta sin karl att runka eller inte. Det här är ett par som försökt få barn en lång tid och båda är frustrerade. Förmodligen hade hon inte blivit gravid av den där skvätten sperma som kom just då men TÄNK OM! Det enda som finns i huvudet på en barnlängtande kvinna är ju att bli gravid och så är han så respektlös och slösar på sperman..
    Men om du har en fobi är det väl egentligen du som borde göra något åt det och inte låta det drabba honom?

Det är väl samma som om du skulle ha någon extrem renlighetsnoja och ducha 7 ggr om dagen samt kräva att han också ska gör det. Bättre att du fixar dina egna problem.

Låter jobbigt för er båda.
Svar på tråden Idiot till fästman