Anonym skrev 2012-03-09 13:58:16 följande:
Ja men, ts och partnern vill ha barn ett beslut DOM valt, Han är den som har "svårare" att tillverka barn, borde inte han då vara EXTRA mån om att det funkar? eller har han då rätt att bara skita i deras önskan, hennes önskan och sätta sig och runka bort alla chanser till barn?
Jag tycker han får skärpa sig, han är den som är minst fertil, då bör han göra ALLT han kan för att dom ska kunna få, annars är det ju bara ignorans som gör att han skiter iallting och bara tänker på sig själv.
dom är ju faktiskt TVÅ i relationen
I vår relation hade min man haft cancer så chanserna var jävligt små att vi skulle kunna få barn, inte fan runka han och titta porr? nejdu! han tog varje chans han kunde till att ha sex och försöka få barn, han tog det på största allvar, och åt rätt, drack rätt, la ner alla onyttigheter, vi drack grape juice och tamefan allt! vi båda jag åt nyttigare bättre, drack bättre, började gå på vitaminer och fan vet allt. några månader senare så vart jag gravid och idag har vi barn tillsammans. VI gjorde det TILLSAMMANS. inget enmans race att skaffa barn inte..
Tror du han mår bättre av att hela tiden bli påmind om att det är hans "fel" att de har svårt med barntillverkningen?? Av att hans sambo tycks se honom enbart som en avelstjur och blir bindgalen och slår sönder laptopen bara för att han ser på porr och runkar? Tror du han mår bättre av att ha ett jäkla schema med sex var tredje dag där enda målet är att göra ts gravid?? Nej, det är inget enmansrace att bli gravida men det behöver ju inte innebära att hela ens sexliv ENBART ska kretsa kring att kvinnan ska bli gravid. Jag kan inte tänka mig någon värre erotikdödare.