• Anonym

Idiot till fästman

Varför är det OK att välja porr istället för sex med sin partner?

Okej om man är ensam eller ens partner har låg sexlust... men när så inte är fallet? Dessutom när de försöker få barn???

• Anonym

Fan vad ni hackar på allt och alla här inne på Familjeliv.. Sidan heter Familjeliv, men det här borde döpas om till Flasback!! Att ni inte skäms!!

• Anonym
    Anonym (Tagga ner) skrev 2012-03-09 09:58:25 följande:
    Diskussionsforum = ett forum där man diskuterar. Det vill säga en real life eller virtuell mötesplats där folk med vitt skilda intressen, erfarenheter och åsikter diskuterar ett visst ämne ur sina olika synvinklar.

Vill man inte ha "mothugg" utan bara strykas medhårs då skapar man en blogg och ser till att folk inte kan kommentera. Eller så ser man till att endast kommentarer som man själv censurerat får komma med. Ungefär som en diktatur i microformat. 
    Att diskutera och vara elak är två helt olika saker.
    Jag kan hålla med dig om att man har rätt i att diskutera osv, men att börja bli elak och använda en del hårda ord, det är inte okej!
    En del börjar direkt med att hacka och en del är väl vuxna nog att hålla sig till en lugn nivå med disskution..
    Jag kan inte påstå att många av dem här eller andra inlägg hjälper trådstartaren, utan mest hoppar på henne att hon är kass och dum i huvudet för att hon tycker andra saker är viktigare eller inte!
  • Anonym

Som andra sagt - TS, jag tror du ska vara glad om din sambo vill ha sex med dig öht, då det uppenbarligen numera enbart handlar om att plussa. Och jag förstår dig - det är svårt att inte bli gravid, det är svårt att inte sätta likhetstecken mellan sex och barn när det är allt man tänker på.
    Att ha sex med dig verkar vara ren prestation. Att han ska "offra" sin lust känns inte sunt. Tvärtom - du ska väl uppmuntra den! Vem kan få stånd när någon kräver det? Väldigt få.
    Jag frågade min man varför han tittar på porr. Är det kvinnorna i sig han tänder på? Nej, han tänder på tanken att få göra det han tittar på med mig. Och vårt sexliv blomstrar.

• Anonym

Usch! Jag hade också blivit riktigt förbannad om jag varit du!

• Anonym

herregud vad et ska klagas. e det inte kvinnorna som klagar på att de inte hasex under tiden hon har ägglossnonh så e det männen som klagar på att de inte får komma till när deras kvinnor är gravida och då överväger de att vara otrogrna . allt bara för att få stoppa in kuken .

• Anonym
    hoppipannkakan skrev 2012-03-09 10:56:47 följande:
    Ja, det är helt jäkla sjukt.
    Är det fler än jag som reagerar på ordvalen i den här tråden? Jag accepterar inte, jag tillåter inte osv osv.
    Hur f-n kan man ta sig rätten att bestämma över en annan människa? 
    Sjukt är ordet.
    Och sen kräver de dessutom att männen ska krypa ner och ha sex med dem:) Och njuuuuuuta av det *skakar på huvudet*  Underligt att de väljer porr i stället....
  • Anonym
    Anonym (usch!) skrev 2012-03-09 10:45:54 följande:
    Usch! Jag accepterar inte att min partner kollar på porr. Man kan tillfredsställa sig själv ändå. O mman nu skulle behöva det, där är vi olika.

Förstår att du blev besviken, arg och ledsen. Det är jobbigt med barnlängtan. Låter som ni behöver prata. Eller släng ut den porrdyrkande sambon och åk till Danmark och få ett önskebarn. Om din känsla är att det INTE är ok så ÄR det inte det!

Min känsla är verkligen att det inte är bra för min sambo att äta glass, då måste det vara ok att jag förbjuder honom det då?
  • Anonym
    Anonym (förundrad) skrev 2012-03-09 11:36:28 följande:
    Absolut. och kalla honom gärna även för idiot. Och kräv sen att han ska ha sex med dig ofta för att du ska plussa!

Men jag vill inte ha barn så han får nog sterilisera sig... Men kulla måste vi ändå!!
  • Anonym
    Anonym (men snälla!) skrev 2012-03-08 22:09:04 följande:
    Men snälla du, andas djupt och lugna ner dig lite TS. Han är man, män runkar, tittar på porr, kliar sig på pungen, rapar, fiser, ja du vet, det där som hör män till. Det betyder inte att du inte är älskad, att han inte vill ha barn med dig och alla andra tankar som just nu snurrar i ditt huvud. Precis som att han förmodligen inte kan sätta sig in i din situation till 100%, så vet du faktiskt inte vad som snurrar i hans huvud. I ditt liv finns just nu förmodligen inte så mycket mer tankar än barn. Du ser barnvagnar på stan, gravida kvinnor, överallt, var du än går, påminns du om den dagliga kampen att få en liten. Du vet inte hur din man tänker, han tänker förmodligen inte precis som du, även om det garanterat finns en sorg hos honom också över att ni inte lyckas skaffa barn. Vi kvinnor har en förmåga att måla upp barnlöshet som ett världsproblem som ingen annan förstår och ingen annan tycks bry sig om, trots att våra män egentligen bryr sig precis lika mycket som vi, bara det att de är just män, så de sätter inte ord på tankarna och maler de inte om och om igen, på samma sätt som vi gör.

Jag föreslår att du maler lite, gråter lite och tycker synd om dig själv en stund, sedan ber du om ursäkt till din man, som du, förhoppningsvis älskar och inte bara byter ut bara för att han har andra behov än du och pratar ut om saken, talar om för honom att du känner dig bortglömd och mer eller mindre bedragen när han ligger på soffan och porrsurfar. Du kan tom fråga honom varför han väljer hand och dator framför dig. Troligen kommer han inte kunna svara på frågan, men frågan är fri. Du kan dock inte få honom att sluta om han inte själv vill, det är inte bra för ert förhållande framför allt att tvinga någon att sluta med något de inte vill, men kanske han kan få en förståelse för dina tankar och har du tur så låtar han bli, om inte driften är för stor.

Jag var de första åren med min man hysterisk över tanken att han faktiskt kunde vara otrogen och lämna mig. Idag vet jag bättre. Visst, han kan fortfarande vara otrogen och lämna mig, men saken är den, det spelar ingen roll vad jag försöker göra, hur jag än försöker hindra honom, så kommer han vara otrogen ändå om han vill det. Att gå omkring och vara arg över sånt som man inte kan styra, det tar bara onödig energi, så jag har lagt ner det. Visst, det är inte roligt om han väljer en annan, men vad ska jag göra? Än så länge verkar han dock välja mig, trots att jag inte alltid är den roligaste i världen att leva med.
    seriöst??

Vad har du för man egentligen??
    Min man respekterar mig, han varken fiser eller rapar eller kliar pung i min närhet.
    Tittar porr och runkar gör han inte heller då han respekterar VÅRT sexliv, och vårat gemensamma liv.
    visst man ska aldrig stå över någon annans behov. men om hans runkande stör vårt sexliv, då jag alltid är villig så går han över gränsen på mina behov. så kan man se det oxå.

många tycker synd om mannen som inte får runka.. men snälla! ingen behöver onani egentligen? förutom kanske singlar eller i tonåren då man exprimenterar.. men i övrigt nej. män behöver inte tömma sin pung, kvinnor behöver inte heller onani egentligen. så vad är det dom behöver i det privatlivet?

privat liv är personligt eller enskilt, det kan vara läsa, skriva dagbok, bada, sitta och stirra, diska, städa, eller gråta, läsa en tidining, klippa tånaglar vad fan nu som helst, det är privatliv. det som handlar om det man gör själv. det är inget glorifierat runkstund som alla borde ha rätt till.

runkandet och onani hör till dom sexuella stunder och ingen säger privatliv och sexuellastunder går hand i hand? bara för att man är själv. ett sexliv är gemensamt.

och ts tycker det är riktigt ruttet av din man att inte ens kunna offra sitt runkande och porr en liten tid i hans liv för att skaffa barn med dig..
Svar på tråden Idiot till fästman