Inlägg från: EhjärtarP |Visa alla inlägg
  • EhjärtarP

dermaroller - krämer

Bra tips med C-vitamin serum i pulverform :). Ska ha det i åtanke när jag själv ska börja rolla efter graviditeten! Har nämligen funderat på det där med C-vitaminet eftersom det försvinner från krämer :)

• EhjärtarP
    bsm skrev 2012-03-19 19:29:24 följande:
    jaa :) jag undrade också det från början men jag frågade där jag beställde hur det funkade och de frågade om jag föredrog att de kunde skicka serumet utan c-vitamin och så c-vitaminpulver för sig så att jag själv kunde blanda serumet med vitaminpulvret. man vill ju gärna ha kvar c-vitaminerna. och så fort de blandas med vatten så börjar de ju tydligen försvinna hörde jag frrån detta ställe. Så därför gör jag så i stället. :)

Glöm inte säga till näru börjat rolla o dela med dig hur det går!

Jag tycker att mina bristningar har blivit lite bättre fast jag bara rollat 2grr.   (och hittills har jag inte ens haft nån speciellt bra kräm så de lär ju bli ännu bättre när serumet kommit hoppas jag på)
    Okej var har du köpt ditt serum? :)

Härligt att höra att du märker skillnad! Jag ser verkligen fram emot att få börja rolla sen jag också, har fått djupa bristningar på insidan låren och en del på båda sidorna av magen (kärlekshandtagen) än så länge.
    Men jag ska nog satsa på att gå ner i vikt först och sen börja rolla i slutet av sommaren eller till hösten. Har hört att det inte är bra om områden man behandlar utsätts för sol under tiden då det läker, och det sista man vill är ju att göra sina problemområden värre :).
    Så än så länge får jag läsa hur det går för er som rollar och ta till mig av era tips och råd så jag vet hur jag ska gå tillväga när jag väl börjar.

Jag tror också på att rolla och sen hålla upp 3-4 veckor, har precis som du läst att man ska låta huden läka ordentligt först innan man rollar nästa gång.
Svar på tråden dermaroller - krämer