• bsm

dermaroller - krämer

Hejsan! Det sägs ju att det är lika viktigt att ha en bra kräm när man rollar som att rolla på bra sätt :D

Så vilken ÄR den bästa krämen för att få bort bristningar enligt dig/er?

Vilken av dessa tror ni är bäst? Jag vill verligen ha den bästa för krämen gör ju minst lika mkt jobb som rollern.. den går ju ner i huden när man rollat.... 

Jag har hört att dessa ska vara bra:

* biooil (alla skriver olika om den)

* Jason aloe vera hand body lotion, alltså denna: http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vaard-hygien/Hand-fot/Handvaard/Jason-Aloe-Vera-Hand-and-bodylotion.htm  Den innehåller 84 % aloe vera gel och örtextrakt, vitamin A, C & E. Mjukgör och skyddar huden.

* E-vitaminolja

* Flavo C cerum med antingen flavonex kräm eller flavo c creme.  (Finns på dr.letterfors.se elr kosmetiskkirurgi.se 

* Sheabutter och e-vitamin (från kakaobonan)

* Eller nåt annat som innehålller e, c vitamin och collagen..

Snällla hjälp mig att hitta den bästa. VIll verkligen få bort mina bristningar så måste ha en bra kräm.          

• Svar på tråden dermaroller - krämer
  • bsm

rollar du på vita eller röda bristningar? vad har du fått för resultat?

• mamii2010

fick min dotter mars -10 så de är väl mer vita fast de på låren kan jag tycka e lite rosa kanske, de är djupa tycker jag. vet inte vad jag ser för resultat började denna veckan. det var efter att jag läst andra2 tror jag hon heter hennes blogg

• bsm

okey fortsätt höra av dig hur det går :D:D

mina har blivit lite mindre gropiga tycker jag, altså på de ställena där det var lite mer gropigt och där jag rollade lite hårdare =) vet inte om jag inbillar mig. 

• bsm

aaa inte jättejättehårt men lagom.. huden blir röd efteråt och det kommer lite blodprickar men inte så att det rinner.
    Jag tycker också att det är svårt att veta hur hårt man ska trycka. 

• bsm

spännande, jag tycker tvärtom, att det gör mindre ont om man rollar sakta haha:P

men du kan ju prova bedövningssalva om du vill. 

• EhjärtarP
    bsm skrev 2012-03-19 19:29:24 följande:
    jaa :) jag undrade också det från början men jag frågade där jag beställde hur det funkade och de frågade om jag föredrog att de kunde skicka serumet utan c-vitamin och så c-vitaminpulver för sig så att jag själv kunde blanda serumet med vitaminpulvret. man vill ju gärna ha kvar c-vitaminerna. och så fort de blandas med vatten så börjar de ju tydligen försvinna hörde jag frrån detta ställe. Så därför gör jag så i stället. :)

Glöm inte säga till näru börjat rolla o dela med dig hur det går!

Jag tycker att mina bristningar har blivit lite bättre fast jag bara rollat 2grr.   (och hittills har jag inte ens haft nån speciellt bra kräm så de lär ju bli ännu bättre när serumet kommit hoppas jag på)
    Okej var har du köpt ditt serum? :)

Härligt att höra att du märker skillnad! Jag ser verkligen fram emot att få börja rolla sen jag också, har fått djupa bristningar på insidan låren och en del på båda sidorna av magen (kärlekshandtagen) än så länge.
    Men jag ska nog satsa på att gå ner i vikt först och sen börja rolla i slutet av sommaren eller till hösten. Har hört att det inte är bra om områden man behandlar utsätts för sol under tiden då det läker, och det sista man vill är ju att göra sina problemområden värre :).
    Så än så länge får jag läsa hur det går för er som rollar och ta till mig av era tips och råd så jag vet hur jag ska gå tillväga när jag väl börjar.

Jag tror också på att rolla och sen hålla upp 3-4 veckor, har precis som du läst att man ska låta huden läka ordentligt först innan man rollar nästa gång.
  • bsm

ja det finns på apoteket, fråga efter emlasalva.. dock en väldigt liten tub som kostar ca 80kr.. det kan man använda om man e känslig mot nålstick... blir mkt billigare ändå än att gå till salong på behandling. så är man smärtkänslig så vilket jag är!!

nope har inte varit gravid, jag fick bristningar i tonåren fast att jag alltid har varit smal (även vi får tyvärr bristningar vilket inte alla verkar tro.), antar att de berodde på hormoner och att jag snabbt växte då.    =(

Jag har beställt mitt serum från http://www.bebeautiful.se/ , Jag tycker att dom är väldigt trevliga och servicemindade där. När jag har frågat dem saker har de svarat vänligt och verkar kunna mycket om det verkar det som :) dessutom tycker jag att serumet var prisvärt och det var ju därför jag tänkte att det kunde vara värt att prova serumet :)  

Jag har dock inte fått mitt serum än så har inte provat än ..

När det kommer till bristningarna är det svårt att avgöra om det blivit nån skillnad hittills men jag tycker mig se en liten förbättring :) men har ju rollat så lite hittills och det krävs ju stort tålamod tyvärr.   Och jag vet inte om det verkligen blivit bättre eller om det är önsketänkande haha men jag tycker åtminstonne att de vita bristningarna inte ser lika vita ut just nu... rollade för några dagar sedan... och det e ju alltid något, fast att det inte blivit så stor skillnad.

• Amaranto

Hej! :) Registrerade mig enbart för att diskutera dermarollers då det ofta är dålig info på sidorna man köper ifrån. Efter att ha forskat i ett par dagar har jag nu bestämt mig för att köpa från www.skinroller.se som är ett svensk företag som jag läste många goda rekommendationer om på alla  forum och den verkade helt enkelt bäst, samt att de har ett bra pris och fri frakt. Vad jag nu undrar är: 

Hur ofta ska man rolla? 

Jag har beställt två storlekar, 0.5 mm och 1.0 mm. Det är svårt att hitta info!

• JanaLiiN

Köp på tradera, exakt samma som de dyrare på de siter som nämnts här. ca 170 kr.

• MajjaGBG70

Det du säger stämmer till 100%. Krämen är till och med viktigare, men utan rollning så är krämen helt verkningslös faktiskt. Ända sättet att ta vara på alla nyttigheter i en hudkräm är att man först måste rolla sig med en hudroller. Då kan krämens nyttigheter tränga in i huden. Rollningen gör så att upptagningsförmågan accelererar till max. Annars har jag läst att om man enbart använder kräm så tar huden bara upp cirka 5% och resten smetar av sig på kudden när man sover. Så till frågan. Vilken kräm använder jag och vilken skulle jag rekommendera. Placentakräm från Careline är superbra. Enda krämen med placenta jag kunde hitta i Sverige. Ljuvlig, diskret doft, betyder mycket för mig. Sympatiskt med 100ml. Magisk konsistens med känsla, glider in i huden absorberas helt utan att lämna blank yta. Passar alla hudtyper. hudroller.se har den

Svar på tråden dermaroller - krämer