• Louise85

Vi som fått vårt första barn februari 2012 =)

Hej tjejer!!

Tänkte starta en ny linje angående oss som fått vårt första barn i februari 2012 hade varit skoj att följa våra barns utvecklingar =)

Jag och min sambo fick våran son 2 veckor tidigare än vi skulle fått eftersom jag blev igångsatt den 2/2-2012 kl 14:00 då min moderkaka fungerade dåligare och för att undvika snitt var detta det bästa då min son inte växte som han skulle heller så han fick matas via sond.

Men ialla fall den 3/2-2012 kl 06:42 kom våran underbara och otroligt efterlängtade son till världen 1890 gram och 46 lång helt perfekt var han fast lite liten =).        

• Svar på tråden Vi som fått vårt första barn februari 2012 =)
  • Pingvinanie

Jag joinar! Vår Jack kom precis på gränsen, den 29e februari. Han var 3950 tung och 54 lång:)

• Louise85

Nawe grattis till pojken då är han inte direkt jätte gammal lilla hjärtat =)

Min påg är ju 1 månad och  6 dagar nu så tiden har gått jätte fort känns konstigt då han igentligen bara skulle vara 1 månad den 18 mars igentligen men men skönt att det är över ialla fall.

Kram  

• Mhellgren

Jag går med jag med :) vi fick en liten Hampus den 18 februari han va 52 cm lång och vägde 3720 g

• Louise85

Grattis till pojken Mhellgren =)

Min lille påg börjar oxå bli stor nu han väger nu 2940 gram och är 51 lång  är 1 månad och  8 dagar gammal idag har gått fort =)

Hur går det för er hemma tjejer??

Kram     

• Mhellgren

De går jättebra, han är de lugnaste som finns gnäller lite vid blöjbyten men annars är han tyst och sover jämt :) hur går de för dig då? Tiden går alldelles för fort Hampus blev 3 veckor igår men de känns som om det var nyss som vi kom hem ifrån bb.

• Pingvinanie

Det går upp och ner. Verkar som om min lille har väldigt mycket luft i magen då han ofta krystar och gnyr. Ibland så mkt att det är svårt att amma honom. Och han har väldigt svårt att komma till ro för att sova. Vi har börjat med napp så det underlättar lite men den glider ofta ur:( några tips? Han bajsar och pruttar men det verkar aldrig vara helt bra i magen.

• Louise85
    Mhellgren skrev 2012-03-11 14:27:03 följande:
    De går jättebra, han är de lugnaste som finns gnäller lite vid blöjbyten men annars är han tyst och sover jämt :) hur går de för dig då? Tiden går alldelles för fort Hampus blev 3 veckor igår men de känns som om det var nyss som vi kom hem ifrån bb.

Nawe så skönt min lille plutt är oxå mega snäll säger bara ifrån väldigt högt när han är hungrig och då ska det gå på 5 röda tyvärr får ett sådant temperament haha samt när man ska byta hans blöja är ingen hit för honom.

Tycker med tiden gått jätte fort william är ju 1 månad och 8 dagar idag han skulle ju komma den 18/2.

Har bara varit hemma i 1 månad då vi fick vara kvar en hel vecka då william låg på neontalen.

Kram     

• Louise85
    Pingvinanie skrev 2012-03-11 15:33:25 följande:
    Det går upp och ner. Verkar som om min lille har väldigt mycket luft i magen då han ofta krystar och gnyr. Ibland så mkt att det är svårt att amma honom. Och han har väldigt svårt att komma till ro för att sova. Vi har börjat med napp så det underlättar lite men den glider ofta ur:( några tips? Han bajsar och pruttar men det verkar aldrig vara helt bra i magen.

William har oxå väldigt mycket luft i magen dom berätta det på neo att ofta barn som var för tidigt födda kunde få problem med magen och det fick han när vi kom hem.

När vi var inlagda i 1 vecka så amningsträna jag honom samt pumpa sammtidigt då han var för liten för att suga så mycket själv samt att han hade sond genom näsan. efter några dagar insåg vi att jag hade inte tillräkligt med mjölk och han var ej nöjd så jag börja helt med flaska på honom och modermjölkersättning.

Han fick problem med magen efter ett tag så vi fick börja med lactulos och miniform droppar då han fiser en hel del samt som du säger speciellt på morgonen har han svårt att komma till ro för våran del.

William använder napp ibland när han är ledsen men när han har riktigt ont hjälper den ej då bara spottar han ut den tyvärr.

Har bytat mat till honom får nu semper 1 med lemolac så vi slipper dosera men igentligen tycker jag inte att det blivit helt bra hjälpt en del men inte helt fri från det tyvärr.        
  • Millenia

Jag går också med då :)
    Våran Bianca föddes 3 februari med akut snitt :)
    Gick 10 dagar över tiden, så hon skulle egentligen vara en januaribebis ;)  
    3950 gram och 52 cm lång!
    Idag var vi till bvc och hon väger nu 4710 gram och är 58 cm lång! 

• Millenia
    Pingvinanie skrev 2012-03-11 15:33:25 följande:

Har du provat Sempers magdroppar?
    Vår tjej hade magknip också så vi fick förslag om att prova dem :)
    Du get bebisen 5 droppar om dagen, dom hjälper faktiskt jättebra!
    Hon är mycket lugnade nu!   
  • lavli

Går med här. Födde en liten prinsessa den 21/2 bf+4 Hon vägde 3275 gram å va 50 cm lång. Imorgon blir hon tre veckor och det känns fortfarande overkligt.

• kickangosa

Jag joinar också den här tråden.

Malte kom till världen söndag 26/2. Vattnet gick tidigt onsdagen innan, värkarna kom igång under torsdagen och ökade kraftigt under fredagen till 10 minuters mellanrum. Fick ingen sömn alls och blev igångsatt lördag morgon. Söndag morgon 10.03 föddes Malte med akut kejsarsnitt då jag inte hade en ynka kraft kvar och han hade det alldeles för bra i magen.

Väl hemma fick jag infektion i livmodern och äter nu antibiotika. Först nu när jag börjar mår bra i kroppen så har amningen börjat fungera också. Använder amningsnapp...lite meck men fungerar som sagt bra. Han ökar stadigt i vikt och känns som en lugn bebis än så länge. Har som tur är sluppit magont vilket verkar jobbigt för vissa av er andra. Hoppas de små loven snart mår bättre i magen.

Nu ser vi framåt en mysig vår hemma tillsammans jag och Malte.       

• Louise85

Grattis till malte och välkommen till världen =)

Var på vårat tredje besök på bvc igår och lilleman blev mätt och vägd.

Hans längd fick vi ej inskrivet då vi var på neontalen och mätte honom var han liksom 49 lång sen dagen efter när vi var på bvc var han helt 51 tyckte det gick fort att växa så och igår var han 50 kan tycka det låter mer trovärdigt men var en kollega till henne som tagit emot oss sist och dom mäter ju så olika.

Han vägde in på 3240 gram stora killen nu inte längesen han bara vägde 1890 gram och var så liten och pluttig så mitt hjärta har lagt på sig bra 300 gram sen förra veckan jätte skönt nu slipper man oxå att väcka honom strikt efter vart tredje timme och mata honom det är så jobbigt.

Kram på er          

• Plutten120301

Här är en till som föddes på skottdagen, 29 februari. 54 lång och 4010 g glad och lugn tjej men har också haft lite problem med magen. Vid senaste kollen på bvc vid tre veckor vägde hon 4390g.

Denna veckan har vi problem med att sova andra halvan av nätterna, därav sitter jag nu här kl. 05:02. 

• Louise85

Jaha idag blir vårat hjärta 2 månader gammal gud liksom vart tog den tiden vägen.

Tänkt att man varit mamma i 2 månader redan känns rätt otroligt att det lilla knytet faktiskt är mitt och att jag ska ta hand om honom resten av livet helt fantastisk =)

Han är så otroligt snäll i lördags sov han hos farmor för första gången och det hade gått jätte bra han bara hade sovit sig igenom hela kvällen så det känndes bra.

Kram på er      

• notice

Stella tittade ut 12/2, 12 dagar innan bf. Hon var då 45 cm lång och vägde 2760 gram. När hon föddes var hon lite gul, det blev värre efter några dagar så vi blev inlagda för solning. Av gulsoten blev hon trött och orkade inte äta ordentligt men ganska snart blev hon piggare och började äta mer och mer. För en dryg vecka sen var hon 51 cm lång och vägde 3790 gram. Hon är alltså fortfarande en väldigt liten tjej men hon följer sin kurva och det är ju det viktigaste.

Stella är oftast väldigt nöjd och glad, hon ligger ofta och pratar och har nu börjat bjuda på en hel del leenden. Finns nog inget mer underbart än att se sitt barn le med hela ansiktet Drömmer

• lavli

Fick en liten Kally den 21/2 BF +4. Hon vägde 3275 gram å va 50 cm lång. Efter 3 dagar med förverkar. Va inne på östra klockan 14:05. Vattnet gick 17:07 å hon va ute 22:10. En snabb förlossning med enbart lustgas, vilket jag aldrig trodde då jag har en grymt låg smärttröskel. Nu är hon lite över 6 veckor och väger 4520 gram och är 56 cm lång.

• Louise85

Hej tjejer =)

Hur går det för er??

själv går det bara fint förutom magknip lite då och då jäkla skit men men man får göra så gott man kan tyvärr.

på torsdag blir vår son 3 månader gud vad tiden går fort då är det dax för vaccination samt vägning och mätning spännande.

Sist för 3 veckor sen vägde han 4380 gram och var 53,5 lång så vi får se vad han hamnar på nu =)

Kram på er           

• Hestratjej

Hej! Lever gruppen än? Vår lille prins föddes den 29 februari så jag är gärna med här! Någon mer som har barn som sover oroligt?

Svar på tråden Vi som fått vårt första barn februari 2012 =)