Pingvinanie skrev 2012-03-11 15:33:25 följande:
Det går upp och ner. Verkar som om min lille har väldigt mycket luft i magen då han ofta krystar och gnyr. Ibland så mkt att det är svårt att amma honom. Och han har väldigt svårt att komma till ro för att sova. Vi har börjat med napp så det underlättar lite men den glider ofta ur:( några tips? Han bajsar och pruttar men det verkar aldrig vara helt bra i magen.
William har oxå väldigt mycket luft i magen dom berätta det på neo att ofta barn som var för tidigt födda kunde få problem med magen och det fick han när vi kom hem.
När vi var inlagda i 1 vecka så amningsträna jag honom samt pumpa sammtidigt då han var för liten för att suga så mycket själv samt att han hade sond genom näsan. efter några dagar insåg vi att jag hade inte tillräkligt med mjölk och han var ej nöjd så jag börja helt med flaska på honom och modermjölkersättning.
Han fick problem med magen efter ett tag så vi fick börja med lactulos och miniform droppar då han fiser en hel del samt som du säger speciellt på morgonen har han svårt att komma till ro för våran del.
William använder napp ibland när han är ledsen men när han har riktigt ont hjälper den ej då bara spottar han ut den tyvärr.
Har bytat mat till honom får nu semper 1 med lemolac så vi slipper dosera men igentligen tycker jag inte att det blivit helt bra hjälpt en del men inte helt fri från det tyvärr.