• Anonym (Tunnis)

Kan man tappa 1 kg på 3 dagar bara genom att sluta äta onyttigt?

Hur snabbt märks egentligen omläggning av kosten? JAg är underviktig som det är, men äter mycket godis och bullar på kvällarna. I 3 dagar har jag låtit bli det och imorse har jag gått ner ett helt kg, på bara 3 dagar. Märks det så snabbt?!

JAg väger mig varje morgon och så här snabbt har jag inte gått ner på länge (fick barn för 7 månader sedan och tappar i vikt rätt hårt).

• Svar på tråden Kan man tappa 1 kg på 3 dagar bara genom att sluta äta onyttigt?
  • byggd av bomull

Drar du ner så på sockret så kommer kroppen släppa ifrån sig vätska, då försvinner ofta 1-3 kg på bara några dagar. Sen stannar det av (förutsatt att du äter ordentligt med mat)

• Anonym

Kolhydrater binder väl vätska mer än annat?
    Så det är med allra största sannolikhet vätska du gått ner, själv brukar jag kunna gå upp och ner runt 2 kg vätska före och efter mens.

• Kjell2

Byter man snabbt mot vettigare kost, t ex bort med mycket socker och salt, dumpar kroppen vätska som tidgare var bunden. Vips går man ner ett kilo eller två. Väligt lätt att få tillbaka genom att börja äta skräp igen.

Sen har men en naturligt variation i vikten som beror på t ex hur mycket man svettats, toalettbesök, matintag och annat.

• Pickeli

Ja det låter helt normalt. Det är merparten vätska. Men det är en bra början! Fortsätt så så kommer du gå ned ännu mera, dock inte lika snabbt!

Google it!
  • Anonym (Tunnis)
    Pickeli skrev 2012-03-09 10:14:40 följande:
    Ja det låter helt normalt. Det är merparten vätska. Men det är en bra början! Fortsätt så så kommer du gå ned ännu mera, dock inte lika snabbt!
    Tack för alla svar, men som jag skrev i TS är jag underviktig (har precis passerat gränsen enl BMI) som det är, så jag vet inte hur jag ska göra.
  • Pickeli
    Anonym (Tunnis) skrev 2012-03-09 10:15:53 följande:
    Tack för alla svar, men som jag skrev i TS är jag underviktig (har precis passerat gränsen enl BMI) som det är, så jag vet inte hur jag ska göra.
    Ät lite bättre och mer nyttig mat då så du inte fortsätter tappa i vikt.

jag gick ned 5 kg pga magsjuka på ett dygn. Fick tillbaka 2 rätt snabbt men jag håller på äter ikapp nu. Är också "underviktigt"
    Google it!
  • Kjell2
    Anonym (Tunnis) skrev 2012-03-09 10:15:53 följande:
    Att byta ut skräpmat, bullar och godis, mot mer vettig kost är aldrig fel. Se bara till att du får i dig annat, mer vettigt, så är det inga problem.

Är du rädd för att tappa i vikt så svulla på ordenligt. T ex havregrynsgröt till frukost, rejäl lunch med grönsaker, rotsaker/pasta, kött/fisk till lunch och motsvarande till middag. Gärna mat med lite extrafett. Kompletera sen med t ex frukt, ägg som mellanmål.
Svar på tråden Kan man tappa 1 kg på 3 dagar bara genom att sluta äta onyttigt?