• Ester Sol

När ber man om ett nupptest?

Räcker det om man nämner för sin barnmorska vid inskrivningstillfället (början av v.11 för min del) att man vill göra NUPP-test? Eller är det meningen att man ska boka tid för testet innan man har varit på första besöket?

• Svar på tråden När ber man om ett nupptest?
  • missteddy

ska inte det testet göras före vecka 12? så du kanske ska ringa bm och fråga

• Carro1978

Jag skulle säga till så fort som möjligt! Nupp görs i v.12.....

• Asrta1

Nupp görs väl i v 11 och i Lund får man bara göra det om man är över 35 eller det föreligger en risk....

• Asrta1

Läste på nätet v 10-12 är bäst....

• Ester Sol

Oj oj, tack för alla snabba svar. Låter som jag helt enkelt ska ringa MVC och kolla för att inte riskera att vara ute för sent. Hos Mama Mia här i Sthlm får man tydligen göra NUPP även om man inte tillhör en riskgrupp, men man får bekosta det själv, kostar en tusenlapp.

• vår andra

Konstig, Jag fick mitt NUPP gratis båda gångerna, förra gången på Mama Mia dessutom trots att jag inte ligger i nån riskgrupp.

• Chicchi

Hejsan!
    Pa Mama Mia ar det gratis for dem som gar dar hela graviditeten. For dem som har ett annat mvc kostar det 1000kr att gora nupp-test pa Mama Mia.

• Lilla Frugan

Vi tog upp det på inskrivningssamtalet. Vår barnmorska på MamaMia förklarade att efterfrågan har blivit så stor att Huddinge Sjukhus (som Mama Mia samarbetar med) inte alltid har möjlighet att ta emot alla

• Lilla Frugan

... hela inlägget kom visst inte med...

Vi tog upp det på inskrivningssamtalet. Vår barnmorska på MamaMia förklarade att efterfrågan är så stor att Huddinge Sjukhus (som Mama Mia samarbetar med) inte alltid har möjlighet att ta emot alla

• Lilla Frugan

Verkar som om inläggen kapas... NUPP ska göras senast v 13+6, blodprov senast 4 dgr innan NUPP. HS gör NUPP för

• Ester Sol

Retligt med de kapade inläggen, men tack för all info från er alla! Jag ringer nog Mama Mia imorgon och hör om det går att beställa en tid.

Svar på tråden När ber man om ett nupptest?