• jesus666

Har inkomst 47 300 kr/mån efter skatt och vill låna 75 000 kr och. Går det för arbetslös hemvändare med sambo med bet anm?

Erik76 skrev 2012-03-09 15:49:44 följande:

De skäl som bankerna haft att avspisa oss har varit:

Arbetslösa får ej låna eftersom man gör en kvar att leva på kalkyl och inkomsten i den får inte vara a-kassa eller inkomstförsäkring. Dvs de räknar att man har ingen inkomst.

De som arbetat i Danmark får inte ta mindre krediter 20-30 tkr som inte kräver någon kvar att leva på kalkyl eftersom  de inte har någon har nåhon inkomsthistorik i UCn.

De som har bet anm får inte ta mindre krediter, endast låna på villan och min sambos inkomst räcker inte för hennes kvar att leva på kalkyl.

jag jobbar utomlands, ingen taxerad inkomst i sverige på flera år, jag fick då låna nästan en miljon utan problem.. Fick även lånet trots att jag var ny kund i banken samt att jag faktiskt saknade giltig legitimation FörvånadFast jag har inga betalningsanmärkningar, kanske det som gör hela skillnaden..
  • jesus666
    Erik76 skrev 2012-03-10 18:25:07 följande:
    anmärkningar har inte jag heller. Hade du jobb när du fick lånet?
    givetvis.
  • jesus666
    Ebba Caroline skrev 2012-03-10 19:10:54 följande:
    Vilket innebär 3 754kr ytterligare i inkomst.
    bidrag räknas nog inte hos banken som inkomst..
Svar på tråden Har inkomst 47 300 kr/mån efter skatt och vill låna 75 000 kr och. Går det för arbetslös hemvändare med sambo med bet anm?