• Kajee

Har inkomst 47 300 kr/mån efter skatt och vill låna 75 000 kr och. Går det för arbetslös hemvändare med sambo med bet anm?

Jag kanske har missat något, men vari ligger nödvändigheten att renovera just nu när ni har så stora betalningar att göra? Varför inte vänta ett halvår?

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    Erik76 skrev 2012-03-10 18:06:45 följande:
    För att vi inte vill vänta.

Vet inte exakt, har inte funderat så mycket på varför det är så. Det har inte funnits så mycket anledning att ifrågasätta varför vi vill renoverra nu.
    Båda går ju hemma och ser allt som ska göras dagligen så det är en anledning. Jag bryr mig inte så oerhört men det kan vara skönt att få undan det och få det fint och sedan vinner vi som jag ser det ingenting på att vänta.

Fast nu verkar det ju som vi måste vänta.

Ja det verkar ju som så. Att inte få det lån som ni tycker att ni behöver är väl jut en anledning att ifrågasätta tidpunkten kan man tycka.
  • Kajee
    Erik76 skrev 2012-03-10 18:27:39 följande:

menar du det generellt?

Tror du inte
    1)  folk lånar till en renovering blanco lån 
    2) gör renoveringen
    3) gör en ny värdering
    4) får ett nytt bottenlån, något förhöjt.

Det är så det går till på marknaden     

Men "att ha pengar till att renovera" innebär att man får låna i såna fall (för alla dom som inte sitter med flertalet tusenlappar på banken). Och nu verkar det inte bli så i ert fall.
  • Kajee
    Ebba Caroline skrev 2012-03-10 19:05:39 följande:

Och mera inkomster. Iallfall tre barnbidrag.

Och flerbarnstillägg...
Svar på tråden Har inkomst 47 300 kr/mån efter skatt och vill låna 75 000 kr och. Går det för arbetslös hemvändare med sambo med bet anm?