• Anonym

Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???

Har så otroligt torr hud i ansiktet, flagnar i pannan och runt näsan och när jag ler så känns det som att hunden typ fastnar (svårt att beskriva) men mycket torr hud i ansiktet.

Behöver en ansiktskräm fort, (oparfymerad) då jag har rätt känslig hy.

Ge mig tips på en bra ansiktskräm för mycket torr / torr hud som finns att antingen beställa på internet eller finns på apoteket. Här har vi bara vanliga apoteket och inte dom andra som finns i södra sverige som dr morris ådom.
    Ansiktskräm för högst 200;- (Har dålig ekonomi)

Har ni dyrare varieteter kan ni även tipsa dom så jag vet vad som är bra, men just nu inte allt för dyra för det är nu jag verkligen MÅSTE ha en :)

• Svar på tråden Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???
  • Anonym

Jag använder numera bara a-creme. Den brukar finns på hälsokosten för runt 100-150 kr,

• Anonym (Mille)

Propyless. Finns på apoteket. Kostar ca 50 kr. Jättebra kräm för mycket torr hud. Kommer garanterat att hjälpa.

• PojkMamma85

jag använder miniderm till mitt ansikte, har torr hud med.

• Anonym (bivax)

Du borde köpa någon form av bivax om du är så torr.
    Men prova typ Bepanten på apoteket, sånt man har till barnen.

• PojkMamma85
    PojkMamma85 skrev 2012-03-09 14:54:34 följande:
    jag använder miniderm till mitt ansikte, har torr hud med.

kan tillägga att den finns på apoteket!
  • Agridulce

Köp mandelolja på apoteket. Kostar ca 50kr.
    När du använt ansiktsvatten tar du några droppar (jättedrygt) och smörjer in ansiktet med. Sen tar du din vanliga ansiktskräm över.
    Mandelolja funkar även på kroppen. Men huden måste vara fuktig när du tar på den annars går den inte in ordentligt.

Propyless som Mille skrev om skulle jag aldrig ha i ansiktet på dagtid. Blir på tok för blankt och flottigt. Däremot på natten ev.

Naughty by nature
  • Anonym

Nuxe olja på apoteket! Jättebra och du blir fin!:)

• Anonym (f)

Själv skulle jag aldrig våga använda något annat än dermalogica i mitt ansikte, men min man  som är en torris smörjer ansiktet med miniderm och han är jättenöjd.

Svar på tråden Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???