• Anonym

Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???

Har så otroligt torr hud i ansiktet, flagnar i pannan och runt näsan och när jag ler så känns det som att hunden typ fastnar (svårt att beskriva) men mycket torr hud i ansiktet.

Behöver en ansiktskräm fort, (oparfymerad) då jag har rätt känslig hy.

Ge mig tips på en bra ansiktskräm för mycket torr / torr hud som finns att antingen beställa på internet eller finns på apoteket. Här har vi bara vanliga apoteket och inte dom andra som finns i södra sverige som dr morris ådom.
    Ansiktskräm för högst 200;- (Har dålig ekonomi)

Har ni dyrare varieteter kan ni även tipsa dom så jag vet vad som är bra, men just nu inte allt för dyra för det är nu jag verkligen MÅSTE ha en :)

• Svar på tråden Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???
  • Anonym

Exuviance har ett startpaket för torr/känslig hy som varar i ca 3 veckor för 199 kr.
    Den innehåller 7 produkter!  Bl.a rengöring, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm och ögonkräm.

Varar tillräckligt länge för att du ska få ett fint resultat och tills nästa lön kommer, då kan du köpa ett nytt paket. Jättebra tips när man inte har mycket pengar men ändå vill ha den bästa hudvården som går att hitta.

Går du dessutom till en hudvårdssalong som säljer exuviance så finns där alltid auktoriserade hudterapeuter som kan förklara vad man ska använda alla produkter till och kanske prata lite med dig om varför din hud är som den är just nu, kanske p.g.a klimat, kost, hormoner etc...

Gå in här: www.exuviance.eu för att hitta din närmsta salong. 

• Anonym (hudterapeut)

Jag skulle råda dig att börja köra dermalogicas produkter, visst dom kostar lite mer, men dom hjälper! Jag tror du skulle köra på ultra calming booster som är ett lugnande och fuktgivande serum som du lägger före din kräm och sedan skin smoothing cream.

Finns att köpa online och på åhlens i stora städer och olika salonger 

• Anonym (naturally)

tvätta med olivolja och undvika allt som löddrar! det torkar ut huden...
    el rapsolja funkar med... naturligt o billigt! 

• beautifuldisaster

Det här kommer att låta helt absurt men min bästa kompis har otroligt torr hy under viner halvåret, hon flagnar och der ser ut som hon "byter" hy. Hon har testat olika krämer men det som funkar på henne är att använda turkisk youghurt som du köper i mataffären. Hon tvättar av ansiktet och lägger på youghurten i ca 10-20 min, tvättar av och smörjer in med ngn kräm. 

låter helt sjukt men det funkar :) (ialla fall på henne)  

• Anonym (hudterapeut)
    Anonym skrev 2012-03-09 15:18:16 följande:
    Exuviance har ett startpaket för torr/känslig hy som varar i ca 3 veckor för 199 kr.
    Den innehåller 7 produkter!  Bl.a rengöring, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm och ögonkräm.

Varar tillräckligt länge för att du ska få ett fint resultat och tills nästa lön kommer, då kan du köpa ett nytt paket. Jättebra tips när man inte har mycket pengar men ändå vill ha den bästa hudvården som går att hitta.

Går du dessutom till en hudvårdssalong som säljer exuviance så finns där alltid auktoriserade hudterapeuter som kan förklara vad man ska använda alla produkter till och kanske prata lite med dig om varför din hud är som den är just nu, kanske p.g.a klimat, kost, hormoner etc...

Gå in här: www.exuviance.eu för att hitta din närmsta salong. 
    Jag är också hudterapeut :)
  • Anonym (torris)

Ett ordentligt lager med Locobase Repair på natten är det enda som funkar på mig, då är jag "bara normaltorr" på morgonen. Andra cremer försvinner ju innan natten är halvvägs annars. På dagen har jag Canoderm eller tunt med Repair beroende på hur det känns, påfyllnadssmörjer ofta på eftermiddagen. Tvättar ansiktet försiktigt med Lactasyd på kvällen. 

• Agridulce
    Anonym (torris) skrev 2012-03-09 15:26:26 följande:
    Ett ordentligt lager med Locobase Repair på natten är det enda som funkar på mig, då är jag "bara normaltorr" på morgonen. Andra cremer försvinner ju innan natten är halvvägs annars. På dagen har jag Canoderm eller tunt med Repair beroende på hur det känns, påfyllnadssmörjer ofta på eftermiddagen. Tvättar ansiktet försiktigt med Lactasyd på kvällen. 
    Prova att lägga lite mandelolja under Locobasen. Det hjälper den att gå ner ännu mer i porerna.

Mandelolja säljs fö under en andra dyra märken under fina knepiga beteckningar. Visst, flaskan är inte cool, dyr el exklusiv men funkar fantastiskt. Det är fö den som brukar användas i ekologiska ansiktsbehandlingar.

Och nej, jag är inte hudterapeut. Jag är en helt vanlig person som lyckats få kontroll över min torra hy.
    Naughty by nature
  • Anonym (naturally)

Det är så trist att vi blir pålurade sjukt dyra produkter hela tiden och tror att vi kommer bli "naturligt vackra" av dessa... Jag är verkligen ingen snåjåp men 400 spänn för lite smörja för ansiktet är verkligen inget jag vill stötta!!! 
    Tror på en bra balanserad kost! Säkert till hudterapeuters stora förtret använder jag avocado och honung till mask, honung och havssalt som skrubb till kroppen och barnolja eller olivolja omjag blir torr vilket är nästan aldrig...  
    VI BEHÖVER BLI FRIA FRÅN ALLA KEMIKALIER VI UTSÄTTER VÅRT STÖRSTA ORGAN FÖR!!! 

Till TS, kanske är det något du äter eller som saknas i din kost som gör att du blir torr? 
    Lycka till från en som tror på naturlig skönhet på riktigt...  

• Anonym

Tack för alla råd, ska läsa igenom dem nu! :)

Min hud är mycket torr, aldrig torr på hakan.
    Utan torr på pannan vid ögonbrynen samt vid hårfästet och lite mitt i pannan. Sen just runt näsan och lite på kinderna.
    Ansiktet efter dusch eller tvätt känns så oskönt, strävt när man ler exempelvis, då kan det nästan kännas som att huden fastnar.
    Och ändå så smörjer jag mig dagligen morgon samt kväll och även dagtid när jag är hemma.
    Tvättar aldrig ansiktet med tvål, utan brukar tvätta med parfym fri barnolja bort smink, och vanligt rengör jag med en rengöring från apoteket som är istället för tvål.
    Jag tycker huden i ansiktet är ful, när den blir såhär :(

Jag har mest använt billigare hundvårdsprodukter men jag har som inte varit nöjd med dem.
    Har använt cano derm den hjälper lite men är som för fet så går inte riktigt in i huden, nu har jag hemma Aco face vårdande ansiktskräm för torr hud fast den var ej bra. Men när jag får mer pengar i slutat av månaden ska jag köpa en bra ansiktskräm som förhoppningsvis hjälper.

Svar på tråden Hjälp! Så himla torr hud i ansiktet flagnar och gör ont, tips på ansiktskräm ???