• Anonym

svackor i sexlivet??

jag och min man har varit gifta i ca 1 1/2 år.. vi har väl sex i snitt 2 gånger i veckan, ibland lite mer. för ett tag sen hade vi inte sex på ca 1 månad. nu är det så igen. jag har ingen lust och det verkar inte han heller ha. är det normalt efter en så kort tids äktenskap att man har det så ibland? det har gått ett bra tag nu sen sist vi hade sex (för att vara oss alltså) och de senaste gångerna vi har haft sex har jag egentligen inte riktigt kännt för det. är de nått fel på mig???

• Svar på tråden svackor i sexlivet??
  • Anonym

Ganska normalt skulle jag tro, men ibland får man fixa det även om lusten inte är på topp från början.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-09 19:36:57 följande:
    Ganska normalt skulle jag tro, men ibland får man fixa det även om lusten inte är på topp från början.

hur menar du? jag har ju så kallat ställt upp (har inte sagt att jag inte haft lust) men hur kul är det att ha sex då. jag undrar om min man har en annan.. jag tror att min minskade lust beror på trötthet. det är jag som sköter hem och barn, har gör inte mycket nu för tiden.
  • smultronrosa

Jag skulle säga att det är normalt och att lust föder lust.. Ju längre jag avstår desto mindre sugen blir jag i princip men kommer man väl igång känns det inte så. Ja jag hoppas du förstår vad jag menar

• Anonym (Går över)
    Anonym skrev 2012-03-09 19:38:48 följande:

hur menar du? jag har ju så kallat ställt upp (har inte sagt att jag inte haft lust) men hur kul är det att ha sex då. jag undrar om min man har en annan.. jag tror att min minskade lust beror på trötthet. det är jag som sköter hem och barn, har gör inte mycket nu för tiden.

Det är helt normalt, ni är inte förälskade längre. Som varar i ca 2 år. 

Om han har en annan och du har ingen lust det måste ju det vara bra för båda?
  • Anonym

Du skriver att du inte har lust och du har ställt upp. Tror du det blir bra om du ställer upp utan lust, ni får börja kommunicera med varann. Det kommer förr eller senare en svacka och det är bara att ta sej igenom det med kommunication, vilja, överaskningar  vad du vill men ett förhållande är inte alltid på topp.

• Anonym (Frida)

Jag tror du känner dig besviken på honom på andra plan, att han inte gör så mycket hemma m.m. Ni behöver ha ett stort samtal om förväntningar och önskningar tror jag!

Svar på tråden svackor i sexlivet??